تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: دوشنبه، 26 بهمنماه 1388  

 

المپیک زمستانی پوشیده از برف و فناوری

 
 

در زمینهای برفی المپیک زمستانی که در ونکوور کانادا گشایش یافته فناوریها ردپای محکمی از خود جای گذاشته اند به طوری که اولین شبکه IP همگرا به کار گرفته شد و کاهش انتشار دی اکسید کربن در دستور کار قرار گرفت و مدالهایی از بازیافت زباله برای برترینها در نظر گرفته شد. 

 
 

در زمینهای برفی المپیک زمستانی که در ونکوور کانادا گشایش یافته فناوریها ردپای محکمی از خود جای گذاشته اند به طوری که اولین شبکه IP همگرا به کار گرفته شد و کاهش انتشار دی اکسید کربن در دستور کار قرار گرفت و مدالهایی از بازیافت زباله برای برترینها در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که تنها دو روز تا گشایش این دوره از بازیهای المپیک زمستانی باقی مانده بود زیرساختهای فناوریهای اطلاعات و ارتباطات خود را آماده می کردند که یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا را دنبال کنند. به طوری که برای بیست و یکمین دوره بازیهای المپیک زمستانی که از 12 تا 28 فوریه 2010 به طول می انجامد موسسه Bell Canada اولین شبکه IP همگرا را که تاکنون در هیچ المپیکی مورد استفاده قرار نگرفته بود نصب کرد.

این زیر ساخت ICT ارتباطات تلفنی، اینترنت، رادیو و بی سیم را با بالاترین کیفیت در اختیار تماشاچیان، خبرنگاران، بازیکنان و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا قرار می دهد.

تیمی متشکل از سه هزار نفر همراه با داوطلبان و اسپانسرها برای حفظ این زیرساخت در زمان برگزاری رقابتها فعالیت کرده و از 15 هزار اتصال VoIP بر روی 285 کیلومتر شبکه فیبر نوری حمایت می کنند. شبکه ای که Bell Canada عرضه کرده است برقراری 400 هزار تماس تلفنی و 10 هزار و 416 ساعت پخش زنده تلویزیونی را برای بیش از سه میلیارد تماشاچی در تمام دنیا امکانپذیر می کند.

همچنین در ونکوور 13 سیستم انفورماتیکی برای تضمین پخش مسابقات همکاری می کنند. این 13 سیستم انفورماتیکی از 800 سرور، 6 هزار رایانه، 4 هزار چاپگر و صدها سامانه اینترانت تشکیل شده اند. تمام این زیرساختهای IT تحت نظارت اسپانسرها و شرکتهای فناوری قرار دارند که مهمان مرکز عملیات فناوری (TOC) هستند.

کمیته سازمان دهنده ونکوور 125 سرور Sun SPARC Enterprise و 475 سرور Sun Fire را در این 13 سیستم انفورماتیکی نصب کرده است.

از سویی دیگر شرکت "آوایا" نیز سوییچها و دستگاههای تلفنی IP را برای اتصال رایانه ها، سرورها و ماشینهای چاپ به همدیگر ارائه کرده است و به این ترتیب این دستگاهها می توانند از طریق شبکه فیبر نوری Bell Canada به یکدیگر متصل شوند.

معرفی تلفن همراه جدید سامسونگ در المپیک زمستانی

تلفن همراه Omnia II سامسونگ مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل 5/6 نیز تلفن همراه رسمی این دوره از رقابتهای المپیک زمستانی معرفی شده است.

بر روی این دستگاه امکان بارگذاری یک نرم افزار رایگان به نام Samsung Wireless Olympic Works وجود دارد. این نرم افزار، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به رقابتها را به صورت همزمان میسر می کند.

حضور پر رنگ گوگل در المپیک زمستانی

به گزارش مهر، در این دوره از مسابقات المپیک زمستانی حضور گوگل نیز بسیار پر رنگ است به طوری که بزرگترین موتور جستجوی دنیا بر روی سرویسهای خود، پیگری حوادث و اخبار مربوط به این رویداد مهم ورزشی را به صورت رایگان امکانپذیر کرده است.

سرویس "نقشه های گوگل" (Google Maps) در توافقی که با کمیته برگزار کننده بازیهای المپیک زمستانی 2010 انجام داده است به کاربران اجازه می دهد تمام اطلاعات لازم از قبیل ساعت برگزاری رویدادها و محل برگزاری بازیها را کسب کنند. بر روی سرویس Street View نیز امکان مشاهده دقیق مکان دقیق بازیها وجود دارد.

مایکروسافت هم به المپیک زمستانی آمد

مایکروسافت، غول نرم افزاری دنیا نیز تصمیم گرفته است که تماشای بازیهای المپیک زمستانی را برای کاربران خود آسان کند. این شرکت با کمک یکسری از توافقات بسیار مهمی که با شبکه NBC به امضا رسانده به تماشاچیان اینترنتی اجازه داده است که بر روی سایت این شبکه تلویزیونی و از طریق فناوری Silverlight بازیها را با کیفیت بالا تماشا کنند.

در حقیقت می توان گفت که بازیهای زمستانی ونکوور کانادا بیشترین اتصال و تعامل تکنولوژیکی را نسبت به تمام دوره های این رقابتها عرضه کرده است و تنها با کمک کنسرسیوم شبکه های تلویزیونی و شرکتهای مخابراتی بیش از 700 ساعت ویدیو- آنلاین به دو زبان انگلیسی و فرانسوی عرضه می شود. این درحالی است که در دوره المپیک زمستانی 2006 تورین ایتالیا تنها 221 ساعت ویدیو- آنلاین پخش شد.

مدال‌های سبز

به گزارش مهر، ‌از دیگر رویدادهای فناوری مهم این دوره از رقابتهای المپیک 2010 ونکوور کانادا توجه ویژه به فناوریهای سبز و دوستدار محیط زیست است. به طوری که کمیته برگزار کننده این رقابتها در همکاری با برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) سبزترین بازی المیپک زمستانی را برگزار می کند. در مدت سه سال گذشته این کمیته به همراه UNEP برای بهبود ردپای زیست محیطی در این بازیها تلاش کرده است.

از جمله فناوریهای سبز به کار رفته در این رقابتها می توان به استفاده از سرویسهای بهداشتی با آب فشار ضعیف که از آب باران استفاده می کنند و کاهش انتشار دی اکسید کربن توسط سرویسهای حمل و نقل در طول مسابقات اشاره کرد. در واقع هدف اصلی المپیک زمستانی 2010 ونکوور کسب مدال سبز از سوی UNEP است.

همچنین شرکت Teck Resources غول فلز ونکوور همراه با Royal Canadian Mint مدالهای این دوره از مسابقات را از بازیافت قسمتهای فلزی رایانه های قدیمی ساخته اند.

در ساخت این مدالها، فلزات رایانه های قدیمی پس از جداسازی از سایر اجزا با فلزاتی که از منابع دیگر به دست آمده بودند ترکیب شدند و مدالهایی را ساختند که در تاریخ بازیهای المپیک یک نوآوری بزرگ به شمار می روند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed