تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 26 بهمنماه 1388  

 

جنگ سیستم عامل‌ها در کنگره جهانی موبایل: سامسونگ رو در روی اپل

 
 

کنگره جهانی موبایل همانند سالهای گذشته از دوشنبه 15 فوریه با حضور مهمترین شرکتهای حاضر در بازار فناوریها، تجهیزات و دستگاههای موبایل در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد. 

 
 

خبرگزاری مهر - کنگره جهانی موبایل همانند سالهای گذشته از دوشنبه 15 فوریه با حضور مهمترین شرکتهای حاضر در بازار فناوریها، تجهیزات و دستگاههای موبایل در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این کنگره تلفنهای همراه، چالش میان مایکروسافت، نوکیا، اپل، Research In Motion و سامسونگ برای سلطه در دنیای تلفنهای همراه به جنگی مهم برای سیستم عاملهای موبایل تبدیل شده است.

مایک لازاریدیس رئیس Research In Motion شرکت سازنده رایانه ها- تلفنهای همراه "بلک بری" در این خصوص اظهار داشت: "صنعت تلفنهای همراه بر پایه نوعی تغییر قرار گرفته است که می تواند به طور ریشه ای مفهوم تلفنهای همراه را دگرگون کند."

در دوره جدید کنگره جهانی موبایل، موج جدیدی از سیستم عاملهای ویژه تلفنهای همراه هوشمند جریان یافته است که مبارزه میان آنها بی شک با برد یکی و وارد آمدن آسیبهای جدی به سایرن همراه به پایان خواهد رسید.

این جنگ به دست "ویندوز موبایل 7" محصول جدید مایکروسافت آغاز می شود و با گذر از سیمبیان 3 و نوکیا به آندروئید 2.1 گوگل و "بادا" محصول سامسونگ می رسد.

این مبارزه در حقیقت بیشتر به معنی یک جنگ تجاری بزرگ میان اکوسیستمها است تا دستگاههای موبایل. این اکوسیستمها شامل برنامه های جانبی و نرم افزارها، ورود به وب، سرگرمی و بازی و به طور خلاصه شبیه به آن چیزی است که چند سال قبل در عرصه رایانه ها و میان سیستم عاملهای ویندوز، مک و لینوکس اتفاق افتاد.

در واقع در آینده ای نزدیک، تلفنهای همراه هوشمند و نه رایانه ها به مهمترین پنجره کاربران به روی دنیای دیجیتال و رایج ترین وسیله برای دیدن سرویسها و محتویات اینترنت تبدیل خواهند شد.

به اعتقاد گارتنر، موسسه تحقیقاتی که از سالها قبل با دقت رویدادهای دنیای تلفنهای همراه را دنبال می کند در سال 2010 حدود یک میلیارد و 300 میلیون تلفن همراه به فروش می رسد که این میزان 100 میلیون دستگاه بیشتر از سال گذشته است.

باوجود این تقریبا 14 درصد از این تعداد تلفن همراه فروخته شده در دنیا سهم تلفنهای همراه هوشمند خواهد بود. بنابراین جنگ سیستم عاملهای موبایل جنگی برای گسترش قلمرو در آینده است.

رئیس Research In Motion توضیح داد: "شرکتهایی هستند که بر روی برنامه های جانبی کلیدی و یک سیستم عامل سازگار با چالشهای فردا سرمایه گذاری نکرده و تنها به ساخت تلفنهای همراه اکتفا می کنند و به این ترتیب باید به آندروئید و یا ویندوز موبایل اعتماد کنند و دست خود را در دستان گوگل و مایکروسافت بگذارند."

در این میان به نظر می آید سامسونگ قصد دارد به فراتر از این محدودیت گام بردارد به طوری که در نخستین روز کنگره جهانی موبایل اولین تلفن همراه هوشمند خود را با سیستم عامل جدید محصول خود معرفی خواهد کرد. این سیستم عامل که "بادا" (در زبان کره ای به معنی اقیانوس) نام دارد تاکیدی بر سخنان رئیس Research In Motion است.

این اقدام سامسونگ در واقع واکنش به آن چیزی است که شرکتهای اپل، نوکیا، گوگل و Research In Motion از مدتها قبل خود را درگیر آن کرده اند.

محصول جدید سامسونگ که در واقع رقیبی جدید برای "آی- فن" اپل است یک تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایشگر OLED (دیود ارگانیکی ساطع کننده نور) کاملا لمسی است.

سیستم "بادا" که بر روی این تلفن همراه که Wave نام دارد نصب شده است ابزاری مناسب برای بارگذاری بازیها، نقشه ها و کتابهای الکترونیک بوده و بنابراین سیستم عاملی است که توجه خود را بر روی سرگرمی معطوف کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed