تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نرم‌افزار

تاریخ ارسال: دوشنبه، 26 بهمنماه 1388  

 

ویژگی‌های نرم‌افزار جدید ترجمه گریه کودکان

 
 

گروهی از محققان موفق به ساخت نرم‌افزار جدیدی برای گوشی هوشمند آیفون شده‌اند که می‌تواند ظرف 10 ثانیه گریه کودکان را ترجمه کرده و علت گریه کردن او را مشخص کند.  

 
 

گروهی از محققان موفق به ساخت نرم‌افزار جدیدی برای گوشی هوشمند آیفون شده‌اند که می‌تواند ظرف 10 ثانیه گریه کودکان را ترجمه کرده و علت گریه کردن او را مشخص کند.

به گزارش فارس به نقل از لایوساینس، دانشمندان از مدت‌ها قبل به این نتیجه رسیده بودند که گریه نوزادان بی‌معنی نیست و آن‌ها با گریه کردن قصد رساندن پیام خاصی را به اطرافیان دارند. با این وجود، تاکنون هیچ ابزار یا برنامه‌ای ارایه نشده بود که بتوان به کمک آن معنی گریه کودکان را متوجه شد و در مقابل آن عکس‌العمل مناسب نشان داد.

اما گروهی از محققان موفق به ساخت برنامه جدیدی شده‌اند که به گفته آن‌ها می‌تواند گریه نوزادان را ترجمه کند. به گفته این محققان، والدین این بار می‌توانند پس از گریه نوزاد، به کمک نرم‌افزار کوچکی که روی گوشی آیفون نصب می‌شود معنی این گریه‌ها را بفهمند و مشکل فرزند خود را برطرف کنند.

این برنامه به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند صدای گریه نوزادان را به زبانی که والدین با آن تکلم می‌کنند، ترجمه کنند و به آن‌ها نشان دهد که این گریه به چه دلیل انجام شده است.

این ابزار جدید "مترجم گریه "(Cry Translator) نام دارد و شامل پنج بخش مجزا می‌شود که هر کدام از آن‌ها دلیل گریه کودک را به صورت جداگانه نمایان می‌کند. زمانی که حدود 10 ثانیه از آغاز گریه کودک بگذرد، این ابزار پردازش خود را به اتمام می‌رساند و یکی از پنج گزینه مذکور را روشن می‌کند تا والدین بتوانند به همین سرعت از علت گریه مطلع شوند.
پنج گزینه ارایه شده در این برنامه شامل گرسنگی، خستگی، غمگینی، استرس و ناراحتی می‌شود که نمایان شدن هر یک از آن‌ها حالت و وضعیت کودک حین گریه‌ کردن را نمایان می‌کند.

محققان اعلام کرده‌اند که والدین می‌توانند به طور کامل به این ابزار اطمینان کنند و بر اساس علایم آن، در مقابل گریه کودک خود عکس‌العمل مناسب نشان دهند. دانشمندان در سال 2005 میلادی طی یک بررسی گسترده دریافته بودند که گریه‌های طولانی و مستمر می‌تواند نشان دهنده نوعی اختلال در سیستم سلامت کودک و حتی نشان دهنده خطر "سندروم مرگ ناگهانی نوزاد "(SIDS) باشد.

تحقیق دیگری که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد گریه‌های نوزادان در برخی موارد نشان‌ از زبانی است که والدینشان با آن صحبت می‌کنند. برای مثال، یک بررسی جدید نشان داده است که نوزادان فرانسوی با صدای آهنگین رو به بالا گریه می‌کنند و نحوه گریه کردن آن‌ها به این صورت است که صدای گریه به‌مرور از آهسته تا بلند امتداد می‌یابد.
در مقابل، نوزادان آلمانی با صدای آهنگین رو به پایین به گریه خود ادامه می‌دهند و نحوه گریه هر دو گروه از کودکان شبیه به صحبت کردن والدین است. بر اساس این نتایج دانشمندان دریافته‌اند که نوزادان از زمانی که در رحم مادر به‌سر می‌برند، به زبان والدین گوش می‌دهند و آن را فرا می‌گیرند.

در طول دوره‌ای که نوزادان صحبت نمی‌کنند، متخصصان اطفال می‌توانند با بررسی نحوه گریه آن‌ها وضعیت آن‌ها را بررسی کنند.

"جیمی ای. فرشتات "(Jamie A. Freishtat) از متخصصان اطفال که در پروژه ساخت این برنامه موبایلی نیز حضور داشته و در آکادمی بیماری‌های اطفال آمریکا(AAP) مشغول به تدریس است، توضیح داد: کودکان همواره گریه می‌کنند و این مهم‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط آن‌ها با اطرافیان محسوب می‌شود. من بسیاری از والدین را می‌شناسم که گریه نوزادان خود را همواره به گرسنگی یا موارد مشابه تعبیر می‌کنند. اما در برخی موارد کودک با گریه کردن به والدین خود اعلام می‌کند که در قسمتی از بدن خود درد دارد.
به گفته فرشتات، گریه کودکان با صدای بلند و همراه با جیغ به این معنی است که او در قسمتی از بدن خود احساس درد می‌کند و وضعیت سلامت او با اختلال مواجه شده است. البته باید توجه داشت که صدای همه کودکان با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان به راحتی آن‌ها را تحلیل کرد.

فرشتات در این خصوص گفت: اگر شما 10 نوزاد داشته باشید و تمام آن‌ها گرسنه باشند، صدای گریه هیچ یک از آن‌ها شبیه به دیگری نیست و بر این اساس، باید توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید این گریه‌ها را به درستی ترجمه کنید.

سایت اینترنتی ویژه‌ای که برای نرم‌افزار موبایلی جدید راه‌اندازی شده است، در مورد انواع گریه‌های کودکان توضیح داده تا والدین بتوانند بهتر از گذشته با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند. در این سایت در مورد صوت گریه و طول زمانی آن توضیحات دقیقی داده شده است و نرم‌افزار یاد شده بر اساس الگوهای دقیق ارایه شده، گریه‌ها را تحلیل می‌کند و نتیجه آن را در اختیار والدین می‌گذارد.

شرکت سازنده این نرم‌افزار ادعا می‌کند که محصول جدید آن به والدین و پرستاران کودک کمک می‌کند تا زبان کودک برای برقراری ارتباط را به درستی ترجمه کنند و بدون مراجعه به پزشک بتوانند مشکلات پیش آمده را برطرف سازند.

فرشتات در ادامه خاطرنشان کرده است: زمانی که نوزاد به صورت مستمر گریه می‌کند و پدر یا مادر نمی‌تواند به هیچ طریقی او را ساکت کند، این نرم‌افزار ویژه ابزار بسیار مناسب و کاربردی محسوب می‌شود. والدین در این شرایط به نوزاد خود شیر می‌دهند، لباس‌های او را عوض می‌کنند، او را در آغوش می‌گیرند و تکان می‌دهند، سعی می‌کنند او را بخوابانند اما هیچ یک از این روش‌ها نوزاد را آرام نمی‌کند.

در چنین شرایطی، به احتمال زیاد نوزاد درد یا مشکلی را در بدن خود احساس می‌کند. این بسیار مهم است که والدین در این شرایط بتوانند به سرعت مشکل را شناسایی کنند و در مقابل آن عکس‌العمل نشان دهند. چرا که ممکن است نوزاد با مشکل حادی مواجه شده و به عکس‌العمل سریع نیاز داشته باشد.

این نخستین باری است که یک نرم‌افزار با قابلیت ترجمه گریه نوزادان ارایه شده است. این نرم‌افزار روی فروشگاه اینترنتی App Store و سایت اینترنتی مربوطه ارایه شده است و کلیه صاحبان گوشی آیفون می‌توانند با سادگی آن را بارگذاری کرده و روی گوشی خود نصب کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed