تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: شنبه، 24 بهمنماه 1388  

 

سفیر ایران در تاجیکستان: تلاش می کنیم تلویزیون مشترک سه کشور فارسی زبان تا نوروز تاسیس شود

 
 

سفیر ایران در تاجیکستان در جشن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تلاش می کنیم با تصمیم رهبران عالی سه کشور فارسی زبان، تاسیس شبکه تلویزیونی مشترک را تا نوروز 89 عملی سازیم تا دنیا صدای یگانگی ما را بشنود. 

 
 

سفیر ایران در تاجیکستان در جشن سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تلاش می کنیم با تصمیم رهبران عالی سه کشور فارسی زبان، تاسیس شبکه تلویزیونی مشترک را تا نوروز 89 عملی سازیم تا دنیا صدای یگانگی ما را بشنود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر شعردوست چهارشنبه در این جشن که در هتل تاجیکستان شهر "دوشنبه" برگزار شد، افزود: آغاز به کار این شبکه تاثیر مهمی بر افزایش شناخت مردمان ما از یکدیگر و ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی کشورهای فارسی زبان خواهد داشت.

در این جشن که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برپا شد، "شیر علی گل" وزیر نیرو و صنایع تاجیکستان و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور، شماری از سفرای کشورها و چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی تاجیکستان حضور داشتند.

شعردوست در بخش دیگری از سخنانش در این مراسم گفت: امروز 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به اعتراف بسیاری از اندیشمندان سیاسی دنیا مردمیترین انقلاب تاریخ معاصر بود، می گذرد، انقلابی که نه وامدار شرق کمونیست بود و نه رو به سوی غرب لیبرال داشت.

اولین جمهوری اسلامی که با رای 98 درصدی مردم پس از این انقلاب بنیاد نهاده شد و بی شک مهمترین دستاورد این انقلاب کسب استقلال سیاسی، پایان نفوذ بیگانگان، بازگشت به ارزشهای اصیل ملی و دینی و افزایش خودباوری مردم ما بود.

تثبیت انبقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی، معرفی حکومتی مبتنی بر مردمسالاری دینی، دستیابی به پیشرفته ترین فناوریهای مدرن با تکیه بر تواناییهای دانشمندان ایرانی در زمینه هایی چون انرژی هسته ای، سلولهای بنیادی و فضایی و ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران نمونه بارزی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ایران است.

پیشرفت و توسعه ایران فقط برای مردم ما نیست و پیشرفت دوستان ایران نیز هست. جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی نیز حضور فعالانه در مجامع منطقه ای و بین المللی و گسترش مناسبات دوستانه با کشورهای دیگر را به عنوان یک اصل پذیرفته است.

لازمه ارتقای نقش ایران و دیگر کشورهای در حال توسعه در سیستم تصمیم گیری جهانی، توسعه همه جانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و دستیابی به فناوریهای پیشرفته از جمله انرژی هسته ای و فضایی که تاکنون در انحصار چند کشور بوده است حق جدانشدنی همه ملتهاست.

تنها سازمان بین المللی دارای صلاحیت علمی و حقوقی در زمینه انرژی هسته ای، آژانس بین المللی انرژی اتمی است که با صرف هزاران ساعت بازرسی و نظارت بر تاسیسات و برنامه های هسته ای ایران عملا مهر تایید بر صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران نهاده است.

روسای جمهوری دو کشور روابط سیاسی دو جانبه را استراتژیک خوانده اند اما ما بر این باوریم که ظرفیتهای همکاری مشترک ایران و تاجیکستان بیش از میزان فعلی است و نباید به این مقدار بسنده کنیم.

هدف ما استفاده از این مناسبات برادرانه به عنوان مبنا و زیربنای گسترش تعاملات اقتصادی دوجانبه، چند جانبه و همکاریهای منطقه ای است و ایران امروز به عنوان یکی از بزرگترین و فعالترین سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد تاجیکستان در پروژه های مهمی چون ساخت سد سنگ توده دو و تونل استقلال حضور دارد.

در سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور نیز اسنادی برای ادامه حضور ایران در پروژه های دیگر بهره برداری از منابع آبی تاجیکستان به امضا رسید و در این زمینه مطالعات سد و نیروگاه "عینی" نیز در حال انجام است.

شیر علی گل وزیر نیرو و صنایع تاجیکستان نیز در این مراسم پیام تبریک "امامعلی رحمان" رئیس جمهوری این کشور را به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت و از کمکهای ایران به آسیب دیدگان زلزله اخیر "ونج" در استان بدخشان تاجیکستان قدردانی کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed