تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: سه شنبه، 20 بهمنماه 1388  

 

روز جهانی اینترنت ایمن: فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری!

 
 

امروز 9 فوریه 2010 مصادف با هفتمین دوره روز جهانی اینترنت ایمن است. در این روز همه ساله برنامه هایی برای افزایش امنیت نوجوانان و کودکان در شبکه در نظر گرفته می شود. روز اینترنت ایمن 2010 با شعار "فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری" فعالیت خود را آغاز کرده است. 

 
 

خبرگزاری مهر - امروز 9 فوریه 2010 مصادف با هفتمین دوره روز جهانی اینترنت ایمن است. در این روز همه ساله برنامه هایی برای افزایش امنیت نوجوانان و کودکان در شبکه در نظر گرفته می شود. روز اینترنت ایمن 2010 با شعار "فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری" فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دوره جدید برگزاری مراسم این روز، برنامه هایی که همزمان در بیش از 60 کشور دنیا اجرا می شود بر روی استفاده ایمن از اینترنت به ویژه استفاده امن کودکان از شبکه متمرکز شده اند. همچنین مبارزه با محتویات غیرقانونی روی اینترنت و به طور کلی، محتویات ناخواسته ای که کاربران دریافت می کنند از دیگر اهداف روز جهانی اینترنت ایمن در دوره جدید است.

کمیسیون اروپا در سال 2004 این روز را نامگذاری کرد و همه ساله متولی برگزاری این مراسم در سراسر دنیا است.

امسال این روز تمرکز خود را بر روی عرضه اطلاعات و تصاویر شخصی آنلاین بر روی اینترنت با شعار "فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری" (Think b4 U post) و یا به طور ساده "با فکر بر روی پروفایل خود یک پست جدید قرار بده" معطوف کرده است.

در این شعار منظور از "پست"، مطالب، اطلاعات و تصاویری است که کاربران بر روی پروفایل خود در وبلاگها، میکرووبلاگها و شبکه های اجتماعی قرار می دهند.

اینترنت دیگر بخشی از زندگی روزمره تمام جوامع بشری شده و برای کودکان و نوجوانان بزرگترین خطر برای تماس گرفتن با افراد غریبه است. بی شک والدین نمی توانند در هر لحظه از شبانه روز و زمانی که فرزندانشان وارد شبکه می شوند آنها را کنترل کنند و بنابراین به قوانین و مقررات محکمی برای محافظت از کودکان در شبکه نیاز است.

شبکه مکانی ایده آل برای اشتراک گذاری داده ها است اما کودکان و نوجودانان باید به یاد بیاورند چیزی که با دوستان خود به اشتراک می گذارند می تواند توسط افراد ناشناس نیز دیده شود. اطلاعاتی که منتشر می شوند می توانند برای سالها قابل رویت باشند و هویت آنها را برای همیشه برملا کنند.

نتایج تحقیقاتی که مایکروسافت در 11 کشور اروپایی و بر روی 14 هزار کاربر زیر 18 سال انجام داده است نشان می دهد که بسیاری از والدین نسبت به خطری که در اینترنت کودکان آنها را تهدید می کند آگاه نیستند.

برپایه این تحقیقات 79 درصد از نوجوانان اروپایی امروزه حداقل یک صفحه شخصی روی شبکه های اجتماعی دارند و 43 درصد معتقدند که قرار دادن و اشتراک گذاری اطلاعات شخصی از طریق رسانه های اجتماعی کاملا ایمن است. به همین منظور امروز 9 فوریه در روز جهانی اینترنت ایمن با شعار "فکر کن قبل از اینکه پست بگذاری" ویدئو کلیپی به تمام زبانهای رایج در اتحادیه اروپا عرضه شده که در این فیلم از کاربران شبکه دعوت می شود که با دقت بیشتری تمام عواقب ممکن قرار دادن اطلاعات شخصی بر روی اینترنت را ارزیابی کنند.

همچنین سه شنبه در پارلمان اروپا در استراسبورگ نتایج توافق "اصول شبکه های اجتماعی" (Social Networking Principles) که به امضای 20 شبکه اجتماعی بزرگ اروپا رسیده است عرضه می شود. مبنای این اصول، حفاظت هرچه بیشتر کودکان در شبکه است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed