همایش بین المللی «فلسفه رسانه» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ در تهران برگزار میشود.
گروه مطالعات رسانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نظر دارد همایش بین المللی فلسفه رسانه را در دو محور «فلسفه رسانه» و «فلسفه رسانه، دین و مطالعات فرهنگی» برگزار کند.
محورهای این همایش به شرح زیر است:
بخش فلسفه رسانه:
* ماهیت معنا و فلسفه نظری و عملی رسانه
* هرمنوتیک رسانه ای
* تکنولوژی و رسانه های جمعی
* تکنولوژی و متافیزیک
* مبانی هستی شناختی و معرفت شناختی فلسفه های عملی و نظری رسانه
* اصل موجبیت تکنولوژی و جبرگرایی رسانه ای
* گراماتولوژی رسانه
بخش فلسفه رسانه، دین و مطالعات فرهنگی:
* رسانه ها و عصر دیجیتال
* نسبت دین و نظریه های رسانه
* رسانه، معنویت و شریعت
* مطالعات فرهنگی و صنعت فرهنگ
* مبانی فلسفی وسایل ارتباط جمعی
* مطالعات دینی و تاثیرات آن بر رسانه
* اخلاق تکنولوژی و رسانه های مدرن
استادان و دانشجویان و علاقمندان می توانند مقالات خود را در محورهای پیشنهادی تا پایان فروردین به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان ایران شناسی (64 غربی)، اتاق 212، كدپستی 74681-14377، صندوق پستی 6419-14155 ارسال كنند.
وبسایت این همایش از طریق نشانی www.philosophy-of-media.ir قابل دسترس است.