بر اساس جدیدترین اطلاعات موسسه هیت وایز، فیس بوک در حال رقابت با گوگلنیوز و گوگل ریدر بهعنوان توزیع کننده محتوای خبری در اینترنت است.
به گزارش ایسنا، به گفته تحلیلگر این موسسه، گوگل ریدر 0.01 درصد از بازدیدها را در اواخر ماه ژانویه برای وبسایتهای خبری و اطلاعات داشت که تقریبا مشابه سال گذشته است، با این همه گوگلنیوز در 1.39 درصد از بازدیدها و فیسبوک در 3.52 درصد سهیم بودند.
طبق این گزارش، فیسبوک بهعنوان چهارمین منبع محبوب بازدیدها برای خبر و وبسایتهای رسانهیی در آخرین هفته ماه ژانویه پس از گوگل، یاهو و MSN مایکروسافت قرار گرفت.
فیسبوک در اواخر ماه ژانویه آموزش سریعی در وبلاگ این شرکت ارسال کرد که به کاربران نشان میداد چگونه یک فید خبری در صفحه پروفایل خود ایجاد کنند.
وال استریت ژورنال از جمله روزنامههایی است که از طریق یک فید خبری در صفحه فیسبوک خود محتوا توزیع میکند. اما گوگل با کسب درآمد تبلیغاتی 22 میلیارد دلار در سال 2009 همچنان سهم برتری را در بازار تبلیغات آنلاین دارد در حالیکه فیس بوک تنها 400 میلیون دلار از محل تبلیغات کسب کرده است.
با این همه این اختلاف ممکن است با ادامه فعالیت فیس بوک در انتشار اخبار در وب به میزان بالاتر نسبت به رقبایش، شروع به کم شدن بکند.