یک بررسی در آمریکا نشان داد کاربران اینترنت جوانتر علاقه به وبلاگنویسی را از دست داده و به شکل کوتاهتر و ارتباطات موبایلی روی آوردهاند.
به گزارش ایسنا، طبق بررسی مرکز پژوهشی پیو، شمار کاربران 12 تا 17 ساله که وبلاگنویسی میکردند از سال 2006 در 14 درصد ثابت مانده که نشان میدهد این دسته از کاربران مایلند پستهای کوتاهتر در شبکههای اجتماعی ارسال کرده و با استفاده از تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند.
اما یافتههای این مطالعه افزایش متوسط وبلاگنویسی توسط افراد 30 سال به بالا را نشان میدهد. تصور میشود این افزایش از 7 درصد در سال 2007 به 11 درصد در سال 2009 عامل رواج وبلاگنویسی در میان جمعیت اینترنتی بزرگسال باشد که همچنان 10 درصد باقی مانده است.
بسیاری از کاربران 18 تا 29 سال (55 درصد) و 27 درصد از کاربران 12 تا 17 سال از تلفن همراه به اینترنت دسترسی مییابند که نیاز را برای مختصرگویی افزایش میدهد.
بیشتر کاربران شبکه اجتماعی از سایتهای مختلف مانند فیسبوک، مای اسپیس و LinkedIn استفاده میکنند و در میان کاربران بزرگسال 71 درصد از فیسبوک، 66 درصد از مای اسپیس و هفت درصد از LinkedIn استفاده میکنند.
سرویس میکرووبلاگنویسی توییتر در میان کاربران 18 تا 29 سال محبوبتر بوده و یک سوم آنها از چنین سرویسهایی استفاده میکنند.
این بررسی با نظرسنجی از 800 نوجوان 12 تا 17 سال و والدین آنها و دو هزار و 253 فرد 18 سال به بالا انجام گرفته است.