تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 12 بهمنماه 1388  

 

غول‌های «فاوا» از دام بحران می‌جهند

 
 

غول‌های صنعت فناوری اطلاعات و الکترونیک از قربانیان بزرگ بحران اقتصاد جهانی بوده اند. تعدادی از شرکت‌های فناوری طی یکی، دو سال اخیر به تعطیلی کشیده شدند یا بسیاری از کارکنان خود را اخراج کردند و برای بقا، به ادغام با شرکت‌های دیگر روی آوردند. 

 
 

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات، علی ارسلان شهلا - غول‌های صنعت فناوری اطلاعات و الکترونیک از قربانیان بزرگ بحران اقتصاد جهانی بوده اند. تعدادی از شرکت‌های فناوری طی یکی، دو سال اخیر به تعطیلی کشیده شدند یا بسیاری از کارکنان خود را اخراج کردند و برای بقا، به ادغام با شرکت‌های دیگر روی آوردند.

اما پس از گذشت یک ماه از آغاز سال 2010 و انتشار نتایج مالی بسیاری از شرکت‌ها، آمار نشان می‌دهد غول‌های صنعت فناوری اطلاعات به خروج از بحران اقتصادی نزدیک شده اند. در این گزارش به وضعیت مالی برخی شرکت‌های بزرگ فناوری نگاهی می‌اندازیم.

مایکروسافت

درآمد مایکروسافت در سه ماهه دوم سال مالی این شرکت، به لطف فروش قابل توجه ویندوز 7، 60 درصد افزایش پیدا کرد. گفتنی است کارشناسان وال استریت رشد 59 درصدی را برای مایکروسافت پیش بینی کرده بودند.

غول نرم افزاری جهان پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد درآمد این شرکت در فصل دوم سال مالی خود که 31 دسامبر 2009 پایان یافت، 7/6 میلیارد دلار یا 74 سنت به ازای هر سهم بوده است. این در حالی است که مایکروسافت در همین دوره در سال 2008، 2/4 میلیارد دلار یا 47 سنت به ازای هر سهم درآمد داشته است.

اندی میدلر کارشناس شرکت سرمایه گذاری "ادوارد جونز" می‌گوید: اشتباه نکنید، نتایج مالی مایکروسافت بسیار امیدوارکننده است. پس از انتشار نتایج مالی برجسته اینتل، انتظارات از مایکروسافت طی چند هفته اخیر بالا رفته بود.

درآمد مایکروسافت در بخش ویندوز به دنبال انتشار ویندوز 7 با افزایش 70 درصدی به 4/5 میلیارد دلار رسیده است. البته کارشناسان معتقدند مایکروسافت درآمد حاصل از پیش فروش ویندوز 7 به سازندگان کامپیوترهای شخصی و طرح رایگان ارتقا به این سیستم عامل را نیز در نتایج مالی خود محاسبه کرده است.

اما با در نظر نگرفتن درآمد پیش فروش ویندوز 7، سود مایکروسافت با کاهش 14 سنتی، به 60 سنت در ازای هر سهم می‌رسد. ویندوز 7 یکی از عوامل اصلی رشد 2/15 درصدی کامپیوترهای شخصی در سه ماهه پایانی سال 2009 است.

گفتنی است درآمد IBM، گوگل و اپل هم فراتر از پیش بینی وال استریت بوده است.

سونی

روزنامه ژاپنی نیکی پیش بینی کرد سونی در سه ماهه پایانی سال 2009، حدود 1/1 میلیارد دلار معادل 100 میلیارد ین سود کرده است. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند سه ماهه پایانی 2009 با سود 2/74 میلیارد ینی برای سونی همراه خواهد بود.

انتظار می‌رود سونی پس از پنج فصل مالی ناامیدکننده، در سه ماهه پایانی سال 2009 به سوددهی برسد. غول لوازم الکترونیکی ژاپن پنجشنبه گذشته اعلام کرد سهام این شرکت 4/4 درصد رشد داشته است.

سونی فروش قابل توجهی را در بخش دوربین‌های دیجیتال به دست آورده است. این در حالی است آمار در بخش‌های پرضرری از جمله تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری، فروش بهتری را نسبت به قبل برای سونی نشان می‌دهد.

فروش کنسول بازی PlayStation 3 پس از کاهش قیمت این دستگاه در سال میلادی گذشته، افزایش قابل توجهی یافته است. گفتنی است فروش بالای تلویزیون‌های LCD و کاهش کارکنان از عوامل تاثیرگذار در سوددهی سونی در فصل پایانی سال 2009 بوده است.

آمازون

مصرف کنندگان در تعطیلات میلادی 2010 بیش از هر سال دیگری به صورت اینترنتی خرید کردند و در نتیجه، درآمد آمازون در سه ماهه چهارم سال 2009، با رشد 71 درصدی همراه بود.

با وجود ادامه بحران اقتصاد جهانی، فروشگاه آنلاین آمازون در سال 2009، سال پر رونقی را پشت سر گذاشت و موفق شد با فروش کتابخوان الکترونیکی خود به نام کیندل و عرضه محصولات متنوعی، از ساعت کوکی گرفته تا عروسک و لوازم آشپزخانه، یکی از موفق ترین شرکت‌های اینترنتی یک سال اخیر لقب بگیرد.

آمازون پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد در سه ماهه نخست سال مالی خود یعنی از اکتبر تا دسامبر 2009، 384 میلیون دلار یا 85 سنت به ازای هر سهم درآمد داشته است. آمازون در دوره مشابه در سال 2008، 225 میلیون دلار یا

52 سنت به ازای هر سهم درآمد داشته است. به گفته آمازون، فصل تعطیلات سال نو، پرفروش ترین دوره سال برای خرده فروش‌هاست.

فروش کتاب، CD، DVD و سایر محصولات رسانه ای در فروشگاه آمازون با افزایش 29 درصدی به 68/4 میلیارد دلار رسید. همچنین فروش لوازم الکترونیکی با افزایش 60 درصدی، به 61/4 میلیارد دلار رسید.

درآمد آمازون در آمریکای شمالی حدود 31 درصد و در نقاط دیگر جهان 49 درصد رشد داشته است.

دن گیمان (Dan Geiman) کارشناس مرکز McAdams Wright Ragen می‌گوید: عملکرد آمازون بسیار برجسته بوده است، به طوری که این شرکت بخشی از سهم رقبای آنلاین‌اش را از آن خود کرده است. مردم هنوز زیر فشار اقتصادی به سر می‌برند، اما چنین استقبالی قابل توجه است.

آمازون طبق روال گذشته هنوز آماری از میزان فروش کتابخوان الکترونیکی کیندل ارایه نکرده است. جف بزو مدیر عامل آمازون در بیانیه ای در هفته گذشته اعلام کرد تا به حال میلیون‌ها نفر کیندل خریداری کرده اند.

یاهو

یاهو پس از فراز و نشیب‌های بسیار، سرانجام در پایان سال 2009 به سوددهی رسید. درآمد یاهو در سه ماهه چهارم سال 2009، 153 میلیارد دلار یا 11 سنت به ازای هر سهم بود. این در حالی است که غول اینترنتی در همین مدت در سال 2008، حدود 303 میلیارد دلار یا 22 سنت به ازای هر سهم ضرر کرده بود.

البته درآمد یاهو نسبت به فصل گذشته کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد. با وجود این درآمد یاهو از پیش‌بینی 23/1 میلیون دلاری وال استریت فراتر رفت.

یاهو درآمد خود در سه ماهه نخست 2010 را پرسودتر ارزیابی می‌کند. به پیش‌بینی یاهو، درآمد این شرکت تا پایان ماه مارس سال میلادی جاری، با افزایش سه درصدی به 63/1 میلیارد دلار خواهد رسید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed