تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 12 بهمنماه 1388  

 

اروپا خواب آقای فیس‌بوک را آشفته می‌کند!

 
 

اینترنت و حریم شخصی با توسعه جامعه اطلاعاتی اهمیت ویژه ای یافته اند. در عین حال روسای شبکه های اجتماعی که می توانند بیشترین سود را از بی تفاوتی کاربران اینترنت نسبت به حریم شخصی خود به دست آورند ، در تلاشند تا این حق شهروندی را بی اهمیت نشان دهند. 

 
 

خبرگزاری مهر - اینترنت و حریم شخصی با توسعه جامعه اطلاعاتی اهمیت ویژه ای یافته اند. در عین حال روسای شبکه های اجتماعی که می توانند بیشترین سود را از بی تفاوتی کاربران اینترنت نسبت به حریم شخصی خود به دست آورند ، در تلاشند تا این حق شهروندی را بی اهمیت نشان دهند.

"مارک زاکربرگ" با سودی که از تاسیس فیس بوک به دست آورد ، اکنون به عنوان جوانترین میلیاردر زمین شناخته می شود. اما وی به تازگی در سخنان عجیبی درباره حریم شخصی کاربران اینترنت گفت: "امروز هیچ کس واقعا نگران حریم شخصی خود نیست"!

کمیسیون اروپا که به شدت نسبت به این سخنان واکنش نشان داده در تلاش برای تصویب قوانین و مقررات جدیدی برای تضمین زندگی کسانی است که می خواهند حریم خود را در اینترنت حفظ کنند.

"وویان ردینگ" کمیسر ارتباطات و فناوری کمیسیون اروپا در این خصوص اظهار داشت: "مردم مسئولان جدید حقوق شهروندی هستند و باید این حق را داشته باشند که در خانه خود را بسته نگه دارند."

اطلاعات و احترام

احترام به زندگی خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی حقوق مسلمی هستند که در قانون حقوق اساسی اتحادیه اروپا وجود دارند. اما مشکل مهم در اینجا است که قوانین و مقررات مرتبط با این اصل در سال 1995 و زمانی به تصویب رسیده اند که در آن اینترنت هنوز به چنین ابزار ارتباط جمعی گسترده ای تبدیل نشده بود و ابزارهایی چون خرید آنلاین پدیده های هنوز ناشناخته ای بودند.

ردینگ در این خصوص افزود: "دنیا تغییر کرده است. این درحالی است که هیچ تغییری در قوانین دیده نمی شود. نوآوری برای جامعه معاصر مهم است اما نباید حق احترام به زندگی خصوصی را نابود کند. بنابراین ما به قوانین جدیدی نیاز داریم تا این حریم را حفظ کنیم."

کمیسیون اروپا در این راستا در حال تدوین قوانین و مقرراتی است که می توانند نارضایتی افرادی چون "زاکربرگ" و روسای دیگر میادین مجازی اجتماعی مثل توییتر و مای اسپیس را فراهم کنند. یکی از این مقررات، محدودیتهایی برای "آگهی های رفتاری" (تبلیغات برپایه رفتار) ایجاد خواهد کرد. تبلیغات برپایه رفتار، سیستمی است که عادات کاربران را برای ارائه تبلیغات و عرضه تجاری محصولات مورد نیاز آنها بررسی می کند.

در حقیقت این نخستین بار نیست که دولتها و قانوگذاران در مقابل آن چیزی که به نام "نقض حریم شخصی" در شبکه های اجتماعی رخ می دهد ایستادگی می کنند. به طوری که دولت کانادا بارها فیس بوک را به نقض قوانین حفظ حریم شخصی کاربران کانادایی متهم کرده است.

قوانین

کمیسیون اروپا به دنبال پاسخی برای این پرسش است که وجود 6 میلیارد "تراشه هوشمند" که می توانند حرکات وبگردان اینترنت را ردیابی کنند چه اثراتی بر روی حریم شخصی برجای خواهد گذاشت.

وویان ردینگ در این خصوص اظهار داشت: "اتحادیه اروپا باید مقرراتی را ارائه کند که به هر شهروند امکان درک این مسئله را دهد که در چه شرایطی اطلاعات شخصی وی می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد."

همچنین بروکسل قصد دارد تحقیقات گسترده ای را درباره اثرات مفهوم جدید "ابرهای محاسباتی" (cloud computing) انجام دهد. "ابرهای محاسباتی" به معنی ذخیره کردن تمام مدارک و اسناد آنلاین بر روی یک "هارد دیسک محلی" است. این مدارک که از پروفایلهای الکترونیکی مصرف کنندگان جمع آوری شده اند اطلاعاتی را درباره آدرسهای IP و عادات خرید کاربران ارائه می کنند. سپس کارگزاران این "ابرهای محاسباتی" این اطلاعات را بدون کسب مجوز از مصرف کنندگان در اختیار بنگاههای تبلیغاتی و تجاری قرار می دهند.

گردش مالی

به گزارش مهر، در سال 1995 زمانی که کمیسیون اروپا قوانین مربوط به اینترنت را تدوین می کرد، پدیده ای به نام سرقت هویت وجود نداشت، بلیت هواپیماها با رایانه رزرو نمی شد و صورت حسابها از روی میز خانه پرداخت نمی شدند. بنابراین نیازی به ارائه مقررات مرتبط با حفظ این امور وجود نداشت اما اکنون به نظر می رسد که بروکسل یک بازنگری جدی را بر روی این قوانین اعمال خواهد کرد و این مقررات جدید را پایان سال 2010 به تصویب خواهد رساند.

به اعتقاد بروکسل، دفاع از حریم شخصی یک ماموریت بدون زمان است و بنابراین باید آرامش زیبای "آقای فیس بوک" را بر هم زد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed