تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: یکشنبه، 11 بهمنماه 1388  

 

میزهای کامپیوتر در ایران عامل بروز بیماری‌های مچ و کتف هستند

 
 

دبیر انجمن ارگونومی ایران گفت: تقریباً تمام میزهای کامپیوتری که در ایران ساخته می‌شوند کپی برداری از اندازه‌های کشورهای غربی است. با استانداردهای چثه ایرانیان مطابقت ندارد و استفاده از آنها باعث بیماری‌های مچ دست، کتف و آرنج می‌شود.  

 
 

دبیر انجمن ارگونومی ایران گفت: تقریباً تمام میزهای کامپیوتری که در ایران ساخته می‌شوند کپی برداری از اندازه‌های کشورهای غربی است. با استانداردهای چثه ایرانیان مطابقت ندارد و استفاده از آنها باعث بیماری‌های مچ دست، کتف و آرنج می‌شود.

به گزارش فارس، مجید معتمد زاده افزود: برگزاری نمایشگاه مبلمان اداری و خانگی که از امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود بهانه‌ای است تا درباره وضعیت میزها و صندلی‌هایی که در ایران تولید می‌شود بررسی دقیق‌تری داشته باشیم، به خصوص مبلمان اداری که افراد بیش از 8 ساعت در محل کار از آن استفاده می‌کنند و غیر استاندارد بودن آ‌نها عوارض جدی‌تری برای سلامت دارد.

وی ادامه داد: اکثر میزهای کامپیوتری که در ایران تولید می‌شوند، کپی‌برداری از اندازه‌های کشورهای غربی است در حالی که متوسط قد ایرانیان حدود 10 سانتی متر از آنان کوتاه‌تر است و به همین نسبت کل چثه، ساق پا و نیم تنه تحتانی و فوقانی هم کوچکتر است اما متأسفانه سازندگان میزهای کامپیوتر بدون توجه به این تفاوتها میزهای کامپیوتر را با اندازه‌های غربی در ایران می‌سازند.

وی گفت: متوسط قد در کشورهای غربی حدود 180 سانتی متر است و میزهای کامپیوتر و تحریر در ایران نیز که با کپی‌برداری از اندازه‌های غربی تولید می‌شوند برای چنین چثه‌های ساخته می‌شود در حالی که متوسط قد مردان در ایران حدود 170 سانتی متر و زنان حدود 160 سانتی متر است.

دبیر انجمن ارگونومی ایران افزود:‌ با وجود این حتی در کشورهای غربی نیز برای طراحی میزهای کامپیوتر با توجه به کاربرد متفاوت آن نسبت به میز تحریر اندازه‌ها را اصلاح کرده‌اند و ارتقاع میزهای کامپیوتر را از 80 سانتی متر در گذشته به 72 سانتی متر کاهش داده‌اند اما در ایران همچنان این میزها با ارتقاع 80 سانتی متر تولید می‌شوند و متأسفانه سازندگان و تولیدکنندگان این میزها نیز به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان ارگونومی توجهی ندارند.

معتمد زاده گفت: استفاده از این میزهای کامپیوتر غیر استاندارد در ایران به خصوص برای افرادی که مدت زیادی را در محل کار خود پشت کامپیوتور کار می‌کنند و از موس استفاده می‌کنند، باعث بروز بیماری سندروم تونل کارپ در مچ دست و همچنین ناراحتی‌ها و بیماری‌هایی در ناحیه کتف و آرنج دست می‌شود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان میزهای کامپیوتر باید به استانداردهای متناسب با چثه ایرانیان در طراحی این میزها توجه کنند زیرا سلامت مردم به آن وابسته است، البته وزارت بهداشت و وزارتخانه‌های مرتبط با صنایع نیز باید در این زمینه نظارت‌های جدی‌تری داشته باشند.

وی گفت: میزهای کامپیوتر باید در تمام موارد دارای کشوی کیبورد باشند تا دست‌ها در حالت راحت‌تری قرار بگیرد و کمتر دچار آسیب شود.

دبیر انجمن ارگونومی ایران اضافه کرد: در مورد صندلی‌های اداری که برای میزهای کامپیوتر نیز استفاده می‌شود با 2 نوع صندلی مواجه هستیم، یکسری صندلی‌های ثابت و یکسری صندلی‌های قابل تنظیم هستند که استفاده از صندلی‌های قابل تنطیم تا حدی مشکلات را حل کرده است.

وی گفت: البته این صندلی‌ها نیز در مواردی برای افراد قد کوتاه مناسب نیست زیرا حد پایین آمدن آن کافی نیست ولی از لحاظ بالا آمدن معمولاً مناسب هستند، با این حال گر چه با توجه به بلند بودن

میزهای کامپیوتر می‌توان با بالا آوردن صندلی تا حدی این مشکل را حل کرد اما از طرفی افراد کوتاه قد پایشان آویزان می‌شود و مشکلات دیگری پیدا می‌کنند، حتی در مواردی دیده شد در جاهایی که فضا کافی نیست افرادی کیس کامپیوتر را زیر پایشان می‌گذارند تا اذیت نشوند.

معتمد زاده افزود: گر چه نمی‌توان از همه ادارات انتظار داشت، همه تجهیزات و وسایل اداری خود را با توجه به استانداردهای سلامت تعویض کنند اما حداقل از تولیدکنندگان مبلمان اداری می‌توان خواست که استانداردهای ملی را در تولید این وسایل در نظر بگیرند تا حداقل از این پس با مشکلات کمتری از این نظر در کشور مواجه باشیم و البته در این مسیر نظارت جدی مسئولان و متولیان سلامت و صنایع کشور لازم است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed