تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دولت الکترونیکی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 11 بهمنماه 1388  

 

ایمیل ملی جایگزین یاهومیل و جی‌میل می‌شود؟

 
 

بعد از اینترنت نوبت ملی شدن ایمیل رسید  

 
 

خبرگزاری ایسنا - از زمان طرح بحث ایمیل ملی، ابهاماتی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن و یا کاربردی شدن این طرح مطرح شد؛ یکی از این موارد این بود در شرایطی که اکثر کاربران در بخش دولتی و یا غیردولتی ترجیح می‌دهند از سامانه‌ای مطمئن و قابل اعتماد و معتبر استفاده کنند، آیا درگاه خدمات الکترونیکی ایران به عنوان بستر ایمیل ملی، این قابلیت را داراست و یا اینکه به دلیل شناخته بودن یاهومیل یا جی‌میل اکثر کاربران به استفاده از این بستر برای تبادل پسا الکترونیک تمایل دارند؟ مدیر کل دفتر امور اجرایی IT وزارت ارتباطات معتقد است که امنیت اطلاعات دولتی و سامانه‌ای درخور مدیران دولتی و دولت الکترونیکی کشور از جمله فواید پست الکترونیکی ایران است که تاکنون وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

چندی پیش در خبرها آماده بود: بیش از 95 درصد نشانی‌های پست الکترونیک کاربران ایرانی در سایت‌های غیرایرانی نظیر gmail و‎ yahoo و hotmail ثبت شده است و اکثر سایت‌های ایرانی که سرویس پست الکترونیک ارائه می‌کنند، در خارج از کشور میزبانی می‌شوند.

مدیران ارشد کشور نیز معمولا از همین پست‌های الکترونیک استفاده می‌کنند که این امر در بخشنامه معاون اول رئیس ‌جمهور از نظر امنیتی و اعتبار کشور به صلاح دانسته نشده است. براساس بخشنامه دولت، تمام مدیران دولتی موظف شدند آدرس ایمیل خود را از طریق سامانه پست الکترونیک امن ملی IRAN.IR دریافت کنند.

نمایندگان ویژه رئیس ‌جمهور در تاریخ 31 تیرماه 86 در اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 1386، معاونت فن‌آوری اطلاعات وزارتICT را مکلف به راه‌اندازی درگاه (پرتال) واحد دولت الکترونیک کردند و بر همین اساس بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌ جمهور مبنی بر ارائه خدمت پست الکترونیک توسط درگاه خدمات الکترونیکی ایران به مدیران دستگا‌ه‌های دولتی صادر شد و ظاهرا ارائه سرویس به عموم مردم در ابتدا در دستور کار نبود.

به گفته مسوولان سرویس پست الکترونیکی ایران از تاریخ 28 مهرماه سال 1386 به مدیران دولتی و افراد واجد شرایط ارایه شده و تا پایان اسفندماه 1386، در حدود 4500 کاربر در این سامانه تعریف شده‌اند، بر اساس بخشنامه‌ معاون اول رییس جمهور، درگاه (پورتال) خدمات الکترونیکی ایران به مدیران دستگاه‌های دولتی و افراد واجد شرایط که با خارج از سازمان خود مکاتبه دارند، خدمت پست الکترونیکی (Email) ارائه کرد.

چندی پیش مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران با اشاره به ویژگی‌های صندوق پست الکترونیکی که توسط سامانه iran.ir به کاربران ارائه می‌شود، گفته بود: در صورت استفاده کاربران از این سامانه، اطلاعات موجود در پست الکترونیکی آن‌ها به خارج از کشور منتقل نمی‌شود؛ این سامانه سه گیگا بایت فضا در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دریافت و ارسال نامه از میل سرورهای دیگر نظیر یاهو و یا جی‌میل را دارد.

در حال حاضر امکان استفاده از صندوق پست الکترونیکی از طریق سامانه iran.ir برای مدیران دستگاه‌های دولتی فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سامانه نسبت به ایجاد صندوق پست الکترونیکی خود اقدام کنند؛ این موضوع را سعید مهدیون اعلام و اظهار امیدواری کرده بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به زودی، امکان ارائه صندوق پست الکترونیکی امن به کاربران فراهم شود.

او با بیان اینکه به‌منظور استفاده کاربردی از پست الکترونیکی که از طریق سامانه iran.ir ارائه می‌شود، این سیستم امن می‌شود، افزوده بود: ارایه صندوق پست الکترونیکی به کاربران عمومی به صورت آزمایشی در نمایشگاه تلکام امسال صورت گرفته و این سرویس به‌زودی به متقاضیان عمومی نیز ارایه خواهد شد.

مهدیون اظهار کرد: به همین منظور مذاکراتی با مرکز صدور گواهی دیجیتال (CA) وزارت بازرگانی صورت گرفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح، امکان افزودن امضای دیجیتالی به نامه‌های کاربران فراهم می‌شود و به واسطه آن امکان استفاده کاربردی‌تر از صندوق پست الکترونیکی فراهم خواهد شد. بر همین اساس امکان انجام کارهای تجاری و مالی از طریق یک محیط امن فراهم شده و توسعه تجارت الکترونیکی سرعت خواهد گرفت.

اما به گفته وزیر ارتباطات طبق پیش‌بینی‌ها برای برنامه پنجم توسعه در بحث زیرساخت‌ها آمادگی خواهیم داشت که همه‌ی دیتاسنترها و میزبانی سایت‌ها را به داخل کشور منتقل کنیم که ظاهرا اکنون بخشی از این کار آماده شده و تا سال دوم این برنامه کشور آمادگی دارد میزبانی همه‌ی سایت‌ها را در داخل کشور انجام دهد یعنی ما هیچ نیازی از نظر حجم حافظه به خارج از کشور نخواهیم داشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed