تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: شنبه، 10 بهمنماه 1388  

 

مروری بر اسامی داوران ۲۷ سال جشنواره‌ی فیلم فجر

 
 

با مروری بر عناوین داوری‌های بیست‌وهفت دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر تاکنون مجید مجیدی با سه حضور دربخش ملی و سه‌حضور در بخش بین‌الملل فعالترین سینماگر ایرانی در حوزه‌ی داوری فجر بوده است وپس از او هم کیانوش عیاری با 5 بار سابقه‌ی داوری در بخش ملی در رتبه دوم قرار دارد. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - با مروری بر عناوین داوری‌های بیست‌وهفت دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر تاکنون مجید مجیدی با سه حضور دربخش ملی و سه‌حضور در بخش بین‌الملل فعالترین سینماگر ایرانی در حوزه‌ی داوری فجر بوده است وپس از او هم کیانوش عیاری با 5 بار سابقه‌ی داوری در بخش ملی در رتبه دوم قرار دارد.

سیف‌الله داد، محمدعلی نجفی، منوچهر محمدی، احمدرضا درویش، سید مهدی شجاعی و کمال تبریزی نیزهریک با 4 حضور و پس از آنها داریوش مهرجویی، رسول صدرعاملی، مجتبی راعی، رسول ملاقلی‌پور،ابراهیم حاتمی‌کیا هر یک با سه بار داوری فجر در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

با مروری بر اسامی داوران سالهای گذشته‌ی فجر در اغلب سالها تعداد داوران برای نتیجه‌گیری بهتر و درست‌تر عددی فرد بوده است و امسال با گذشت چند روز از جشنواره‌ی فیلم فجر اسامی داوران همچنان با تعداد 7 نفر و عددی فرد اعلام شد اما با کناره‌گیری فاطمه گودرزی این عدد به 6 نفر رسید و گویا طبق اعلام دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر قرار هم نیست فردی به این جمع شش نفره اضافه شود.

در سال 1361 و همزمان با اولین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر محمد اعتصامی، رضا انصاریان، سیف الله داد، حمید دهقانپور، محمد نظرعلویان و ناصر عبداللهی به عنوان داوران اولین دوره‌ی این جشنواره به فعالیت پرداخته‌اند.

در سال1362 و در دومین دوره‌ی این جشنواره محمد بهشتی ،مهدی حجت، اکبر عالمی،منوچهر عسگری نسب، مهدی کلهر، محمد علی نجفی و سینا واحد به عنوان داوران این رویداد سینمایی معرفی شدند.

مهدی حجت، محمد خزاع ، سیف الله داد، اکبر عالمی و محمد علی نجفی هم داوران سومین دوره از جشنواره‌ی فجر بودند.

در سال 1364وهمزمان با چهارمین دوره‌ی فجر هم مجید بهمن‌پور، کمال حاج سید جوادی،فرید حاج‌کریم‌خان محمد خزاعی، جلال رفیع،مهدی فریدزاده و منوچر محمدی داوری این جشنواره را بر عهده گرفتند.

اما از پنجمین دوره بخش‌های مختلف سینما تا حدی مورد تفکیک فرار گرفتند ومحمد خزاعی،منوچهرعسگری نسب ،محمد باقر کریمیان،منوچهر محمدی و عطاء الله مهاجرانی به داوری بخش‌های مختلف این جشنواره پرداختند.

در ششمین دوره‌ی این جشنواره هم محمد بهشتی ،محمد خزاعی ، کریم زرگر ، محمد باقرکریمیان و محمدعلی نجفی به انتخاب آثار برگزیده پرداختند.

در سال 1367 و در هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر هم محمد رضا بهزادیان، سیف‌الله داد، فرهاد فخرالدینی، ابراهیم فروزش و محمد باقر کریمیان به عنوان داوران مهم‌ترین رویداد سینمایی سال به فعالیت پرداختند.

به گزارش ایسنا، سیف الله داد، فرهاد صبا، منوچهر عسگری‌نسب، هوشنگ کامکار و محمد باقر کریمیان هم داوران هشتمین دوره‌ی این رقابت بودند.

اما در نهمین دوره‌ی این رویداد هم رخشان بنی‌اعتماد ،علیرضا رئیسیان، کیانوش عیاری، پروانه معصومی و زنده‌یاد رسول ملاقی‌پور به انتخاب برگزیدگان سال سینما پرداختند.

محمد ارجمند، جهانگیر الماسی، ابراهیم حاتمی‌کیا، عطاء الله حیاتی، یدالله صمدی هم داوران دهمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فجر بودند.

در یازدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فجر هم سید مرتضی آوینی، عزت‌الله انتظامی، عزیزالله حمیدنژاد، سید مهدی شجاعی و اسفندیار شهیدی به داوری آثار به نمایش درآمده‌ی جشنواره پرداختند.

سید مهدی شجاعی، جواد شمقدری، عباس کیارستمی ،مجید مجیدی و فریدون ناصری هم داوری دوازدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر را بر عهده داشتند.

محمد رجبی، ابراهیم حاتمی کیا،خسرو سینایی،جواد شمقدری و ابراهیم فروزش هم داوران سیزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر بودند.

در چهاردهمین دوره‌ی این جشنواره هم مسعود جعفری جوزانی، محمد رجبی،خسرو سینایی، جواد شمقدری ونادر طالب‌زاده به انتخاب آثار برتر پرداختند و جهانگیر الماسی، محمد رجبی، نادر طالب‌زاده، ابراهیم فروزش و رسول ملاقلی‌پور هم داوران پانزدهمین دوره‌ی این جشنواره بودند.

اما از شانزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر این رویداد هنری شکلی بین‌المللی پیدا کرد و در اولین دوره‌ی آن عباس کیارستمی به نمایندگی از فیلمسازان ایرانی راهی هیات داوران بخش بین‌الملل شد و در بخش ملی نیزعزت‌الله انتظامی ،کیومرث پوراحمد، احمدرضا درویش، فرشته طائرپورو مجید مجیدی به انتخاب آثار برتر ایرانی پرداختند.

در هفدهمین دوره هم بخش بین‌الملل این جشنواره با حضور داورانی چون داریوش مهرجویی و کیوشی کورو ساوا و بخش ملی با حضور احمدرضا درویش، یدالله صمدی، کیانوش عیاری، فرهاد مهرانفر وداود میرباقری مورد داوری قرار گرفتند.

در هجدهمین دوره هم مجید مجیدی نماینده فیلمسازان ایرانی در بخش بین‌الملل بود و شهرام اسدی، محمدرضا بزرگ نیا، امین تارخ ، کمال تبریزی و نعمت حقیقی هم به داوری آثار بخش ملی این جشنواره پرداختند.

در سال 1379 و همزمان با نوزدهمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر هم رخشان بنی‌اعتماد و محمد علی طالبی در بخش بین‌الملل و مجتبی راعی، جواد طوسی، فرامرز قریبیان، رسول ملاقلی‌پور، تورج منصوری، سید ضیاء هاشمی و محمدرضا هنرمند به داوری فیلم‌های بخش ملی پرداختند.

در بخش ملی بیست‌ویکمین دوره از این جشنواره هم افرادی چون گلاب آدینه، محمدرضا بزرگ‌نیا، کامبوزیا پرتوی، محمدرضاجعفری جلوه، رسول صدر عاملی، مهرداد فخیمی ومهرداد فرید و در بخش فیلم‌های اول و دوم حمید جبلی، کیانوش عیاری و بهمن قبادی به داوری پرداختند.

در بخش بین‌الملل این دوره هم از ایران داریوش مهرجویی حضور داشت.

در بیست و دومین دوره‌ی جشنواره محمدرضا بزرگ‌نیا ،ابوالحسن داودی،محمد داودی، مجتبی راعی، سید مهدی شجاعی، مینو فرشچی وعلی نصیریان در بخش مسابقه‌ی ملی و هنرمندانی چون کمال تبریزی، فرهاد توحیدی، سعید حاجی میری و مسعود فراستی هم در بخش فیلم‌های اول و دوم حضور داشتند.

در بخش بین‌الملل این جشنواره هم علیرضا شجاع نوری و مجید مجیدی به‌عنوان نمایندگان ایران به داوری فیلم‌ها پرداختند.

در بیست‌وسومین دوره‌ی جشنواره فجرهم حمید دهقانپور،عزیز ساعتی، فرامرز قریبیان، حسین کرمی، منوچهر محمدی، داریوش مهرجویی، محمدعلی نجفی در بخش ملی و علیرضا رئیسیان، علیرضا سجادپور و محمدرضا هنرمند هم در بخش فیلم‌های اول و دوم حضور داشتند.

در بخش بین‌الملل هم از هنرمندان ایرانی احمد رضا درویش، علیرضا شجاع نوری، عبدالله اسفندیاری وشهریار بحرانی شرکت داشتند.

دربخش مسابقه ملی بیست وچهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر پرویز پورحسینی، درویش، سید مهدی شجاعی، فرهاد صبا، رسول صدرعاملی، مجید مجیدی، اکبر نبوی و در بخش فیلم‌های اول و دوم هم عزیز الله حمیدنژاد، کیانوش عیاری و محمود گبرلو به داوری آثار پرداختند.

در بخش بین‌الملل هم کمال تبریزی،شهریار بحرانی،احمدرضا معتمدی و رخشان بنی اعتماد حضور داشتند.

اما داوری بخش بین‌الملل بیست‌و پنجمین دوره‌ی فجر را مجید مجیدی، مجتبی راعی، نادر طالب‌زاده و مجید شاه حسینی برعهده داشتند.

در بخش ملی این دوره هم شهریار بحرانی، محمد داوودی، جواد طوسی، عبدالحمید قدیریان، محمد علی نجفی، علی نصیریان و محمدرضا هنرمند و در بخش فیلم‌های اول و دوم هنرمندانی چون محمدرضا بزرگ‌نیا، کمال تبریزی و احمدرضا گرشاسبی حضور داشتند.

در سال 86 و همزمان با بیست‌وششمین جشنواره هم کیومرث پوراحمد، امین تارخ، مسعود جعفری جوزانی، منوچهر محمدی، احمدرضا معتمدی، اکبر نبوی و محمدرضا هنرمند در بخش ملی،محمدرضا شرف‌الدین، کیانوش عیاری، مسعود فراستی و میر احمد میراحسان در بخش فیلم‌های اول و دوم و اکبر عالمی، محمدرضا بزرگ‌نیا، سید مهدی شجاعی، نادر طالب‌زاده و محمدباقر قهرمانی هم در بخش بین‌الملل حضورداشتند.

اما سال گذشته و در بیست‌وهفتمین دوره از جشنواره‌ی بین المللی فجر، حسن بلخاری، ابراهیم حاتمی‌کیا، داود رشیدی، محمد سریر، منوچهر شاهسواری، رسول صدر عاملی و مجید مجیدی در بخش ملی، محمد علی باشه‌آهنگر، ناصر غلامرضایی،قاسم قلی پور، سعید مستغاثی و مهدی مسعودشاهی در بخش داوری فیلم‌های اول و دوم و محمدمهدی عسگرپور،محمدرضا اصلانی،محمدباقر قهرمانی و دکتر ابراهیم فیاض هم در میان داوران ایرانی بخش بین‌الملل حضور داشتند.

سینماگرانی مانند سید محمد بهشتی،عزت‌الله انتظامی،جواد شمقدری،عباس کیارستمی، رخشان بنی اعتماد،علی نصیریان، کیومرث پوراحمد، ابراهیم فروزش، علیرضا رئیسیان، علیرضا شجاع نوری، فرامرز قریبیان و امین تارخ هر یک دوبار داوری این رویداد هنری را برعهده گرفته‌اند و در کنار آنها افرادی مانند خسرو سینایی و نعمت حقیقی هم هر یک در دوره‌ای خاص به داوری آثار بخش‌های مختلف فجر پرداخته‌اند.

و امسال نیز "مسعود جعفری جوزانی" فیلمساز ،"اسفندیار شهیدی" مدیر فیلمبرداری و تهیه‌کننده سینما ،"ابوالقاسم طالبی" فیلمساز، "محسن علی‌اکبری" تهیه کننده سینما، "محمد ابراهیم فیاض" کارشناس فرهنگی ، " "ناصر هاشم‌زاده" فیلمنامه‌نویس فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر را داوری می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed