تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: جمعه، 9 بهمنماه 1388  

 

قابل ‌اعتمادترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی دنیا مشخص شدند

 
 

هر سال میلیون‌ها دلار تجهیزات و خدمات الکترونیکی و دیجیتالی در سراسر جهان به فروش می‌رسد اما کارشناسان در یک بررسی یک موفق شدند قابل‌اعتمادترین شرکت‌های فناوری دنیا در زمینه‌های مختلف را مشخص کنند. 

 
 

خبرگزاری فارس - هر سال میلیون‌ها دلار تجهیزات و خدمات الکترونیکی و دیجیتالی در سراسر جهان به فروش می‌رسد اما کارشناسان در یک بررسی یک موفق شدند قابل‌اعتمادترین شرکت‌های فناوری دنیا در زمینه‌های مختلف را مشخص کنند.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، این روزها شاهد سیل ورود محصولات چینی و متفرقه به بازارهای جهانی هستیم که این جریان باعث شده کاربران برای محصولات اصلی و باکیفیت دچار مشکل شوند.

از آنجایی که محصولات الکترونیکی و دیجیتالی همواره از کالاهای محبوب کاربران محسوب شدند و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفتند، شرکت‌های چینی این روزها تمرکز بیشتری بر تولید این گونه محصولات دارند و حتی در بیشتر مواقع، محصول متفرقه را به‌صورت زیرزمینی با نام شرکت اصلی تولید و با قیمت ارزان‌تر روانه بازارهای جهانی می‌کنند.

این جریان موجب بروز مشکلات فراوان برای خریداران شده است. اما کارشناسان مرکز پی‌سی‌ورلد در یک بررسی جدید سعی کرده‌اند قابل‌اعتمادترین شرکت‌های تولیدکننده در بخش‌های مختلف فناوری را برگزینند تا کاربران در این بازار نابسامان بتوانند بهترین و مناسب‌ترین کالا را برای خود خریداری کنند.

کارشناسان این مرکز برای انتخاب شرکت‌های یاد شده نظرسنجی گسترده‌ای را روی کاربران انجام دادند تا بهترین شرکت‌ها از نظر آن‌ها مشخص شوند. در این میان، مشخص شد نظر غالب کاربران در مورد بهترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی و دیجیتالی در سال جاری با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

رایانه‌های قابل‌حمل

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای الکترونیکی که همچنان فروش بالایی در سطح جهان دارد، رایانه‌های قابل‌حمل است. با این وجود باید اعتراف کرد یکی از پرمشکل‌ترین ابزارهای الکترونیکی در جهان نیز رایانه‌های الکترونیکی هستند.

در بررسی سال جاری مانند بررسی سال گذشته مشخص شد که رایانه‌های همراه همچنان به عنوان یکی از پرمشکل‌ترین ابزارهای الکترونیکی در دنیا محسوب می‌شوند. در بررسی سال جاری 9/30 درصد کاربران اظهار داشته‌اند که دست‌کم یک مشکل عمده با لپ‌تاپ خود داشته‌اند که البته این رقم برای سال 2009 میلادی 8/31 گزارش شده بود.
در بررسی سال جاری میلادی مشخص شد که رایانه‌های قابل‌حمل اپل همچنان بیشترین محبوبیت را بین کل لپ‌تاپ‌ها داشته‌اند. پس از اپل، لپ‌تاپ‌های توشیبا بیشتر از محصولات رقیب از نگاه کاربران محبوب بوده‌اند و کمترین مشکل در آن‌ها بروز کرده است. در رتبه سوم این لیست نیز نام شرکت ایسر به چشم می‌خورد.

شرکت دل که سال گذشته رتبه‌های میانی این لیست را از آن خود کرده بود، امسال به صورت ناباورانه یکی از آخرین رتبه‌های این لیست را در اختیار دارد. در این میان، رایانه‌های قابل‌حمل شرکت اچ‌پی به عنوان نامطمئن‌ترین لپ‌تاپ‌‌ها در دنیا برگزیده شده‌اند و بیشترین مشکل در محصولات آن بروز کرده است.

لیست قابل‌اعتمادترین تولیدکنندگان رایانه‌های همراه در دنیا به قرار زیر است: اپل، توشیبا، ایسر، Gateway، ایسوس، لنوو/آی‌بی‌ام، کامپک، سونی، دل و اچ‌پی.

رایانه‌های رومیزی

شرکت اپل در حوزه رایانه‌های رومیزی وضعیت بهتری نسبت به رایانه‌های همراه داشته است. در نظرسنجی صورت گرفته مشخص شده است که کاربران در مجموع از رایانه‌های رومیزی اپل رضایت بیشتری نسبت به رایانه‌های همراه آن دارند. شرکت ایسر و eMachines که سال گذشته عنوان دومین از لیست مشکل‌سازترین تولیدکنندگان رایانه‌های رومیزی را به خود اختصاص داده بودند، امسال در رتبه سوم این لیست قرار دارند.

شرکت سونی که در نظرسنجی سال گذشته به عنوان بدترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در دنیا برگزیده شده بود، امسال توانست وضعیت خود را بهبود بخشد و یکی از رتبه‌های میانی این لیست را از آن خود کند.

در بررسی سال جاری نام بهترین تولیدکنندگان رایانه‌های رومیزی در دنیا به‌ترتیب زیر بوده است: اپل، ایسر، eMachines، سونی، ایسوس، کامپک، لنوو، دل، CyberPower، Gateway و اچ‌پی.

تلویزین‌های باکیفیت (HD TV)

در بخش گیرنده‌های تلویزیونی باکیفیت تغییرات بیشتری در سال جاری نسبت به سال قبل حاصل شده است. در سال گذشته سه شرکت سونی، ال‌جی و سامسونگ به عنوان قابل‌اعتمادترین تولیدکنندگان تلویزیون‌های باکیفیت در دنیا برگزیده شدند که این سه مرکز در بررسی امسال رتبه بهتری را به خود اختصاص دادند و توانستند در رتبه‌های نخست جدول امسال قرار بگیرند.

نظرسنجی سال جاری نشان داد که وضعیت شرکت‌های پاناسونیک، شارپ و پایونیر نیز در سال جاری بهبود یافته و کاربران اعتماد بیشتری به گیرنده‌های تلویزیونی تولید شده در این شرکت‌ها دارند. دو شرکت پاناسونیک و شارپ تقریبا رتبه خود را در سال جاری نسبت به سال گذشته حفظ کردند، اما شرکت پایونیر موفق شد محبوبیت بیشتری نزد کاربران کسب کند.

در لیست امسال نام بهترین تولیدکنندگان گیرنده‌های تلویزیونی باکیفیت از نظر کاربران به ترتیب زیر آمده است: پاناسونیک، پایونیر، شارپ، Inssignia، سامسونگ، جی‌وی‌سی، ال‌جی، Magnavox، فیلیپس، RCA، سونی، ویزیو، هیتاچی، Olevia، توشیبا، وستینگهاوس و میتسوبیشی.

چاپگر

در بخش چاپگر نیز شاهد کسب نتایج مشابه با سال گذشته بودیم. کارشناسان بر این باورند با توجه به عدم تغییر چاپگرها توسط کاربران در سال جاری و کاهش خرید این محصول در یک سال گذشته، نتایج حاصل از این نظرسنجی در سال جاری با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است و بهترین تولیدکنندگان چاپگرها از نظر کاربران تقریبا شبیه به سال قبل بوده‌اند.

در نظرسنجی سال جاری مشخص شد که از بین همه صاحبان چاپگر در دنیا، 7 درصد اظهار داشته‌اند که مشکلاتی را با این دستگاه‌ها تجربه کرده‌اند. این درحالی است که نظرسنجی سال گذشته این مشکلات را برای 2/7 درصد از کاربران نمایان کرده بود.
در بررسی سال جاری، شرکت کانن مانند سال گذشته موفق شد عنوان محبوب‌ترین تولیدکننده چاپگر از نظر کاربران را به خود اختصاص دهد. در نظرسنجی امسال هشت مورد برای انتخاب بهترین تولیدکنندگان چاپگر درنظر گرفته شده بود که کاربران به هر یک از این موارد رای دهند. این موارد در مورد کارایی‌های مختلف دستگاه چاپگر بود که نشان می‌داد این ابزارها چه قابلیت‌هایی دارند و کاربران از این قابلیت‌ها تا چه اندازه احساس رضایت می‌کنند. طبق نتایج حاصل از نظرسنجی امسال، نظر کاربران در مورد شرکت کانن از هشت مورد یاد شده، هفت مورد مثبت بوده است.

بعد از کانن، شرکت Brother موفق شده است عنوان قابل‌اعتمادترین تولیدکننده چاپگر را به خود اختصاص دهد و چهار مورد از هشت مورد مذکور در مورد چاپگرهای آن مثبت باشد.
لیست قابل‌اعتمادترین تولیدکنندگان چاپگر در سال جاری نیز به قرار زیر اعلام شده است: کانن، Brother، اپسون، سامسونگ، دل، زیراکس، کداک، لکسمارک و اچ‌پی.

دوربین‌های دیجیتال

سال گذشته به صورت ناباورانه، شرکت فوجی‌فیلم به عنوان قابل‌اعتمادترین تولیدکننده دوربین‌های دیجیتالی در دنیا برگزیده شد و پس از آن شرکت‌های پاناسونیک و کانن قرار گرفتند. اما امسال وضعیت محبوبیت دوربین‌های دیجیتالی شرکت‌های مختلف نزد کاربران اندکی تغییر کرده است. در سال جاری فوجی‌فیلم یکی از رتبه‌های میانی لیست را از آن خود کرده و کانن که از پیش‌تر نیز به عنوان برترین تولیدکننده دوربین‌های عکاسی دیجیتالی در دنیا محسوب می‌شد، بار دیگر رتبه نخست این لیست را به دست آورده است.
شرکت نیکون نیز که از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتالی در جهان است، سال گذشته دومین شرکت محبوب از نظر کاربران بود و امسال رتبه سوم را از آن خود کرده است.

آخرین رتبه لیست امسال که به مشکل‌سازترین تولیدکننده دوربین‌های دیجیتالی جهان مربوط می‌شود، به کداک و سامسونگ اختصاص یافته است. این طور که گفته می‌شود، کاربران در سال جاری کمترین رضایتمندی را از دوربین‌های دیجیتالی این دو شرکت داشته‌اند و بیشترین مشکلات برای محصولات آن‌ها بروز کرده است.

صاحبان دوربین‌های دیجیتالی کداک از روش‌های آسان در به‌کارگیری برنامه‌های داخلی دوربین خود احساس رضایت فراوان می‌کنند، اما اظهار داشته‌اند که در بیشتر مواقع دوربین آن‌ها با مشکل مواجه بوده است.

لیست قابل‌اعتمادترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتالی از نظر کاربران به قرار زیر است: کانن، پاناسونیک، نیکون، کاسیو، فوجی‌فیلم، الیمپوس، پنتاکس، سونی، کداک و. سامسونگ.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed