تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 7 بهمنماه 1388  

 

جست‌وجوی آنلاین کودکان در سال ۲۰۰۹

 
 

پژوهشگران از آماری که جستجوهای آنلاین کودکان در سال 2009 نشان داد، شگفت زده شدند. 

 
 

همشهری آنلاین، هلن صدیق بنای - پژوهشگران از آماری که جستجوهای آنلاین کودکان در سال 2009 نشان داد، شگفت زده شدند.

از نظر علمی‌‌ در عملکرد و رفتارهای پسران و دختران تفاوت‌های بسیاری‌ وجود دارد. با این وجود ‌آن‌ها در خصوص یک چیز با هم وجه اشتراک پیدا کردند و آن هم سایت‌های جستجوی آنلاین مورد علاقه‌شان است.

بر اساس تحقیقات شرکت نرم افزاری سایمنتک (Symantec) سایت‌های؛ YouTube Facebook و گوگل سه سایت پر طرفدار پسران و دختران برای جستجو در سال 2009 هستند.

این خبر می‌تواند تا حدی احساس آرامش برای والدینی که نگران بی‌اطلاعی خود از فعالیت‌های اینترنتی کودکانشان هستند، باشد.

البته این احساس خوشایند زیاد طولانی نخواهد بود. یعنی تا زمانی که به لیست تحقیقاتی‌ عبارات جستجو شده توسط کودکانتان نگاهی بیندازید. بسیار متعجب خواهید شد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم از کودکان بین 8 تا 18 سال یک عبارت نامتعارف نسبت به سن خود را جستجو کرده‌اند.

چرا؟

شاید به این دلیل که کودکان در این گروه سنی بسیار کنجکاو هستند. کنجکاوی همان چیزی است که آنها را به سمت جستجو و کشف رازهای‌ پنهان سوق می‌دهد.

حالا این حس کنجکاوی در کودکان زیر 7 سال چگونه است؟ آنها به دنبال چه در اینترنت می‌گردند؟ برای پاسخ به این سوال ها باید دوباره به تحقیقات این شرکت مراجعه کنیم.

بر اساس این تحقیقات، کودکان این رده سنی به دنبال تصاویر مستهجن هستند. وحشتناکه نه؟!! ولی واقعیت دارد.

این تحقیقات نشان داده است که در سال 2009 بیشترین جستجو در رده سنی زیر 7 سال نیز یک عبارت نامتعارف دیگر بوده است.‌ حتی بیشتر از سایت‌های کودکان در این رده سنی، سایت‌های معروفی چون: کلوپ پنگوئن Club Penguin، وب کینز Webkinz و دیسنی Disney، بود.

نکته قابل توجه در این تحقیق این است که این عبارت در افراد بالای رده سنی 25 سال بسیار کمتر مورد توجه برای جستجو قرار گرفته است!

علت چیست؟

آیا واقعا کودکان کوچک ما علاقمند به دیدن چنین تصاویری هستند؟ یا اینکه فقط می‌خواهند معنای این عبارت را بدانند؟

من اخیرا با خود عهد کردم که زمانی را برای آموزش لغات در حد سنی دختر 9 ساله خود اختصاص بدم. بعد از این کار، من کامپیوتر خانوادگی را دائم چک خواهم کرد.

با این اقدام می‌خواهم بدانم که آیا در این مسئله تغییری ایجاد شده یانه؟ شما چی فکر می کنید؟

اطلاعات و آمار ارائه شده‌ در این مقاله از بررسی‌‌ نتایج جمع آوری‌شده 14.6 میلیون کاربر خانگی از دوم فوریه تا 4 دسامبر 2009 بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed