تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 بهمنماه 1388  

 

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان وام به شرکت‌های خصوصی آی.سی.تی

 
 

به گفته معاون وزیر ارتباطات تا به حال بالغ بر 160 میلیارد تومان وام در اختیار شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرار گرفته است.  

 
 

به گفته معاون وزیر ارتباطات تا به حال بالغ بر 160 میلیارد تومان وام در اختیار شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرار گرفته است.

دکتر مهدی اخوان - معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما به دنبال آنیم که تسهیلات مالی از طرف وزارتخانه در اختیار شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات قرار دهیم.

او افزود: در داخل وزارتخانه کمیته وام وجوه اداره شده داریم که این وام‌ها را با بهره‌های 5/2، 5/4 و 5/6 درصد در اختیار قرار می‌دهد که عملا فقط هزینه کارمزد از آن‌ها گرفته می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: از حدود یک ماه گذشته تغییر جهت‌گیری در کمیته‌ وام اعمال کردیم و آن این بود که در سیاست‌گذاری انجامی اعلام کردیم از این به بعد به جای اینکه این وام‌ها به شرکت‌هایی تعلق بگیرد که بیش‌تر کارهای توسعه‌ای انجام می‌دهند این جهت‌گیری را ببریم به سمت دو نوع شرکت.

وی ادامه داد: یک نوع از این شرکت‌ها شرکت‌هایی هستند که در حوزه فن‌آوری‌ فعالیت می‌کنند و درواقع شرکت‌های دانش بنیان هستند و برروی تولید بومی کار می‌کنند و مدل شرکت‌های دوم هم شرکت‌هایی است که در حوزه صادرات می‌خواهند فعال شوند. امیدواریم بتوانیم از این دو نوع شرکت حمایت کنیم و در بحث صدور خدمات فنی مهندسی یک گام به جلو داشته باشیم.

او با بیان اینکه وزیر ارتباطات تاکید دارند دانشکده مخابرات تا پیش از پایان سال جاری به شرکت مخابرات ایران منتقل شود گفت: ما در حقیقت حتی برای سال بعد هم بودجه‌ای برای آن در نظر نگرفتیم، یعنی فرض را بر این دیدیم که این انتقال به صورت قطعی اتفاق می‌افتد پس اگر مرکز تحقیقات را به عنوان مرکز پژوهشی و دانشکده مخابرات را به عنوان مرکز آموزش و بازوی معاونت آموزش و پژوهش وزارت ICT در نظر بگیرم عملا این دو مرکز را با هم ادغام کردیم.

معاون وزیر ادامه داد: با توجه به خصوصی شدن مخابرات و تفکیک آن از وزارت ارتباطات این وزارتخانه فرصت دارد به حوزه‌های دیگر نیز فکر ‌کند و یکی از موضوعاتی که به نظر می‌آید در آن جای فعالیت زیاد است بحث صدور خدمات فنی مهندسی است.

به گفته او شاید یکی از دلایل این بوده که شرکت مخابرات یک بدنه بزرگ داخل وزارتخانه بوده و آنقدر دغدغه فکری برای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات داشته که باعث شده کمتر به موارد دیگر فکر کند.

وی گفت: در حوزه بین‌الملل به دنبال برقراری تعامل با کشورهای دیگر هستیم و قرار است در برقراری تعامل پیشگام باشیم؛ در این راستا یکی از حوزه‌هایی که حتما به دنبال تقویت آن هستیم بحث صدور خدمات فنی و مهندسی است که بازارهای خوبی می‌تواند در اختیار کشورمان قرار بگیرد که متاسفانه کمتر به این موضوع در سال‌های اخیر پرداخته شده است.

او ادامه داد: البته نمی‌خواهیم برروی کشورهای خیلی پیشرفته دست بگذاریم ولی حداقل با کشورهای همسایه که رابطه خوبی هم با آن‌ها داریم تعامل بیش‌تری در این زمینه خواهیم داشت و می‌توانیم روی بازارهای آن‌ها تا حدودی حساب کنیم.

اخوان تاکید کرد: لازم نیست به عنوان بخش حاکمیتی و بخش دولتی برای تصرف این بازار پیشگام بشویم و فقط کافی است تسهیلاتی به شرکت‌های ایرانی خصوصی که خودشان برای حضور در این بازار متقاضی هستند بدهیم و درواقع از آن‌ها حمایت کنیم زیرا آن‌ها خودشان خیلی از کارها را بهتر از دولت جلو می‌برند به دلیل این که ذات خصوصی بودن این چنین شرایطی را ایجاب می‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed