خروجیهای رسانهیی بزرگ خارجی در اقدامی که نشانهای از مشکلات مالی خانگی در زمان درگیری این صنعت با کاهش درآمد تبلیغاتی است، ژاپن را ترک میکنند.
به گزارش ایسنا، ناظران خاطرنشان میکنند که ژاپن نیز جذابیتش را به عنوان یک کشور ارزشمند خبری در آسیا از دست داده و اکنون چین مکان جذابی به شمار میرود.
در جدیدترین مورد تعطیلی فعالیت در ژاپن، مجله خبری تایم ماه گذشته شاخه تحریریهاش در توکیو را بست. سال گذشته نیز نیوزویک بخش تحریریهاش را در توکیو تعطیل کرد در حالیکه کارمندان نیوزویک پس از اعلام خریداری شدن این مجله توسط بلومبرگ در اکتبر گذشته، با این سرویس خبری مالی ادغام شدند.
در میان روزنامهها نیز نیویورک تایمز، واشنگتن پست و لسآنجلس تایمز بهطور چشمگیری نیروهای خود را در ژاپن کاهش دادهاند.
ناظران معتقدند که دلیل بزرگ برای کاهش نیرو در این کشور، کاهش درآمد تبلیغاتی در خانه است که بخشی از آن به دلیل تاثیرات بحران مالی جهانی و بخشی دیگر به دلیل روی آوردن فزاینده مصرفکنندگان به اینترنت بوده است. اما بر اساس گزارش ژاپن تایمز، دلایل دیگری نیز برای خروج رسانههای خارجی وجود دارد که در ژاپن ریشه دارند.
دومین دلیل خروج این رسانهها کاهش توان مالی ژاپن است. رسانههای خارجی به طور فزاینده علاقه بیشتری به چین پیدا میکنند و دفاتری را در این کشور تاسیس میکنند، در حالیکه همزمان از ژاپن خارج میشوند.