تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: شنبه، 3 بهمنماه 1388  

 

افتتاح شبکه مترو اترنت قم

 
 

شبکه مترو اترنت قم به عنوان الگو، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا 200 هزار خط پرسرعت را به کاربران سرویس دهد و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هم که به ارتباطات پرظرفیت‌تری با پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند می‌توانند از طریق فیبر نوری به این شبکه‌ متصل شوند. 

 
 

شبکه مترو اترنت قم به عنوان الگو، به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا 200 هزار خط پرسرعت را به کاربران سرویس دهد و سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هم که به ارتباطات پرظرفیت‌تری با پهنای باند بیش‌تری نیاز دارند می‌توانند از طریق فیبر نوری به این شبکه‌ متصل شوند.

عبدالمجید ریاضی - دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: برای ارائه‌ی خدمات مختلف برروی شبکه‌ از جمله دولت الکترونیکی، سلامت، آموزش و تجارت الکترونیکی و بسیاری از خدمات دیگر که برروی شبکه دیده می‌شود، به یک شبکه‌ی پرسرعت و توانمند نیاز است.

او ادامه داد: قبلا شبکه ملی اینترنت مطرح شد که این شبکه یک بک‌بون اصلی کشوری دارد که استان‌ها را به هم وصل می‌کند و هر کدام از استان‌ها نیز باید برای خودشان یک شبکه استانی داشته باشند و همین طور مرکز داده‌ی اینترنتی که برروی این شبکه‌ها قرار می‌گیرند و می‌توان سرویس‌های مختلفی برروی آن‌ها پیاده کرد.

وی گفت: یکی از این بخش‌ها، شبکه‌های استانی است و ما برای اینکه یک نمونه کامل از شبکه‌ی استانی را به عنوان الگو در یک جا پیاده کنیم و همه استان‌ها هم بتوانند از آن استفاده کنند، دو استان قم و کرمان را انتخاب کردیم که به عنوان الگو شبکه‌ی استانی یا مترو اینترنت استانی در آنجا پیاده شود.

معاون فن‌آوری اطلاعات با اشاره به اینکه استان قم به دلایل مختلفی انتخاب شد اظهار کرد: قم استان کوچکی است که در مجاورت تهران قرار داشته همچنین مرکز تولید علم است و نسبت به جاهای دیگر مرکزیت دارد و تولید علمش به مراتب بیش‌تر است و فعالان حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات هم در این استان بیشترند.

او با بیان اینکه این شبکه‌ به گونه‌ای طراحی شده که تمام خدماتی که برروی شبکه‌ی اینترنت متصور است، روی آن هم قابل اجرا باشد گفت: همچنین خدمات پیشرفته‌ی ارتباطی مثل پخش کانال‌های تلویزیونی با کیفیت خوب با همکاری صدا و سیما می‌توان برروی آن پخش کرد.

ریاضی با شاره به اینکه از دیگر خدمات قابل ارائه برروی این شبکه تلفن اینترنتی یا ویپ، شبکه‌های اختصاصی VPN است تصریح کرد: این شبکه طراحی و اجرایش با فن‌آوری‌های روز است و می‌شود گفت مشابه‌ این شبکه که در قم پیاده شده در هیچ کدام از استان‌های کشور نیست و اولین باری است که چنین شبکه‌ای طراحی، پیاده‌سازی و راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: این شبکه نسل جدید است که می‌توان تمام خدمات مختلف را به صورتی یکپارچه برروی آن ارائه داد و به همین دلیل شبکه‌ی همگرای دیجیتالی است که همه‌ی امکانات برروی آن قابل اجراست که یک هسته‌ی مرکزی دارد و مسیرهایش به صورت تمام مشبک است که در هر کدام از مسیرهایش 10 گیگابیت بر ثانیه را حمل می‌کند و تمام مراکز مخابراتی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده که شبکه‌ی علمی در سطح استان قم برروی این شبکه پیاده شود و به شبکه‌ی علمی کشور که هسته‌ی اصلی‌اش در تهران است، متصل شود و خدماتی هم به مراکز علمی و پژوهشی ارائه دهد.

او با بیان اینکه معمولا همیشه پروژه‌ها و کارهای اجرایی بزرگ با مشکلاتی رو به رو است گفت: به همین دلیل برای این پروژه‌ها یک مدیر پروژه تعیین می‌کنند که مدیریت کرده و مشکلات را حل کند که خوشبختانه در رابطه با این پروژه مشکل خاصی نبوده و پیش‌بینی می‌شود که شبکه‌ی کرمان هم تا پیش از پایان سال جاری آماده‌ی بهره‌برداری شود.

شبکه مترو اترنت قم، شنبه در این استان افتتاح ‌شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed