تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: جمعه، 2 بهمنماه 1388  

 

فناوری‌ها در زلزله هائیتی: نجات از زیرآوار با پیامک و انجیل خورشیدی

 
 

زلزله هائیتی به یک فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است اما به نظر می رسد به برکت فناوریها به خصوص فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی در مورد وضعیت آسیب دیدگان تا حدودی بهبود یافته و در واقع اینترنت به کمک زلزله زدگان شتافته است. 

 
 

خبرگزاری مهر - زلزله هائیتی به یک فاجعه بزرگ انسانی تبدیل شده است اما به نظر می رسد به برکت فناوریها به خصوص فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی در مورد وضعیت آسیب دیدگان تا حدودی بهبود یافته و در واقع اینترنت به کمک زلزله زدگان شتافته است.

هائیتی کشوری در آمریکای جنوبی و دریای کارائیب است. این کشور فقیر زمانی مستعمره فرانسه بوده است.

اینترنت صلح جو و زلزله هائیتی

زلزله روزهای اخیر در این کشور نیازمند موجب شد افراد زیادی قربانی این واقعه طبیعی شوند. با انتشار اخبار مربوط به این زلزله در اینترنت، سیل کمکهای نقدی و معنوی به این کشور سرازیر شد و جهانیان در تلاش برآمدند تا شاید بتوانند مرهمی هرچند کوچک بر زخم مردم آسیب دیده بگذارند.

در حقیقت اینترنت توانسته است به یکی از منابع مناسب برای یافتن گمشدگان در هائیتی و کسب اطلاعات لازم درباره این جزیره کارائیبی تبدیل شود.

نیکلاس نگروپونته هفته گذشته در کنفرانسی در شهر رم تاکید کرد که اینترنت صلح را در جهان پراکنده و ارتباطات میان انسانها را تقویت کرده و به همین دلیل شایسته دریافت جایزه نوبل صلح است. اکنون به نظر می رسد که نقش صلح جویانه این شبکه یکپارچه جهانی بیش از گذشته خود را نشان می دهد. به خصوص در این روزها شبکه های اجتماعی در ارائه تازه ترین اخبار و اطلاعات مربوط به زلزله به شدت فعال هستند. بیشترین پیامهایی که این روزها روی این سایتها منتشر می شود عباراتی چون "پورتو پرنس" و "کمک به هائیتی" است.

تلفن همراه و زلزله هائیتی

تلفن همراه و به خصوص ارسال "اس. ام. اس" یکی از راههای ارتباطی بسیار مهمی است که هم در جهت کمک به نیازمندان و هم اطلاع رسانی و یافتن گمشدگان نقش ویژه ای ایفا می کند.

در مقوله کمک رسانی و جمع آوری کمکهای نقدی در روزهای اخیر کاربران تلفن همراه در آمریکا با ارسال 10 هزار پیامک در ثانیه بیش از 10 میلیون دلار به آوارگان زلزله هائیتی کمک کردند. این کمکها به صورت ارسال یک پیامک 5 یا 10 دلاری به بنیاد Yele Haiti Earthquake Fund انجام می شود.

همچنین صلیب سرخ آمریکا نیز روز شنبه اعلام کرد که 37 میلیون دلار کمک جمع آوری کرده که از این میزان 8 میلیون دلار از راه تلفن همراه دریافت شده است.

از دیگر کمکهای حیاتی "اس. ام. اس" مربوط به یک زن کانادایی است که زیر آوار زلزله هائیتی مانده بود. این زن توانست با ارسال یک اس. ام. اس به وزارت امور خارجه کانادا در اوتاوا که در فاصله سه هزار کیلومتری از هائیتی قرار دارد از آنها درخواست کمک کند. این درخواست بلافاصله به دیپلماتهای کانادایی در هائیتی اطلاع داده شد و آنها نیروهای امداد را برای نجات این زن به محل حادثه اعزام کردند.

انجیل‌های خورشیدی

در حالی که آژانسهای بشردوستانه بین المللی برای قربانیان زلزله دلخراش هائیتی غذا، آب و دارو ارسال می کنند گروهی از مسیحیان آمریکایی برای شهروندان هائیتی انجیلهایی فرستادند که با فناوریهای نوین در آمیخته اند.

این انجیلها که صوتی هستند انرژی خود را از منابع خورشیدی تامین می کنند و می توانند با کمک باتریهای فتوولتائیک انجیل را به زبان مردم هائیتی پخش کنند. حداکثر 300 نفر می توانند به طور همزمان انجیل را با کیفیت دیجیتال گوش کنند.

به گزارش مهر ، تاکنون 600 دستگاه انجیل خورشیدی برای مردم هائیتی ارسال شده است. هدف این گروه از ارسال این انجیلها اهدای عشق و امید از طریق کلام خدا در یک نسخه صوتی اعلام شده است.

به گفته مقامات این گروه از مسیحیان آمریکایی، این انجیلهای صوتی می توانند به مردم هائیتی یادآوری کنند که خدا آنها را فراموش نکرده است و به کمک آنها خواهد شتافت.

جنایتکاران انفورماتیکی هم بیکار نمانده‌اند

بلافاصله پس از وقوع زلزله هائیتی سایتهای سازمانهای خیریه مشغول به جمع آوری کمکهای نقدی مردم بشر دوست دنیا از راه شبکه شدند. این جنبه انسانی تلاشی است که مردم دنیا از طریق ارتباطی ترین وسیله عصر حاضر برای کمک به زلزله زدگان انجام می دهند اما این تلاش خیرخواهانه می تواند به سوء استفاده باندهای جنایتکاری انفورماتیکی از احساسات مردم نیز منجر شود. به طوری که شرکت امنیت انفورماتیکی "مک آفی" به مردم انسان دوست هشدار داد که مراقب سایتهای سودجو باشند.

در گزارش مک- آفی آمده است که برخی از سارقان انفورماتیکی اقدام به ایجاد سایتهای جعلی خیریه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله هائیتی کرده اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed