تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 دیماه 1388  

 

وزیر ارشاد: دولت ما بیش‌ترین سعه‌صدر را داشته است

 
 

وزیر ارشاد تاکید کرد: ادعا می‌کنیم وضعیت مطبوعات ما از چند ماه گذشته بهتر است، بخشی به خاطر تشویق‌های ما و بخشی هم به خاطر تذکر‌های ماست. علاوه بر این، معیار ما دولت نیست بلکه منافع نظام و مردم است. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - وزیر ارشاد تاکید کرد: ادعا می‌کنیم وضعیت مطبوعات ما از چند ماه گذشته بهتر است، بخشی به خاطر تشویق‌های ما و بخشی هم به خاطر تذکر‌های ماست. علاوه بر این، معیار ما دولت نیست بلکه منافع نظام و مردم است.

سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - که امروز در جمع خبرنگاران در وزارت ارشاد سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی مبنی ‌بر توقیف بی‌رویه مطبوعات یادآور شد: توقیف نشریات ربطی به دولت نداشته است، هرچند در این هیات دولت هم همچون مجلس، حوزه‌ی علمیه و غیره نماینده دارد.

او افزود: شاید در برخی از موارد ما با توقیف برخی از جراید موافق نباشیم، اما نمایندگان دیگر رای می‌دهند؛ روز گذشته هم چند مورد توقیفی داشتیم که با سه رای توقیف شدند، علاوه بر این گاهی دادستانی پیش از ما وارد عمل می‌شود، در هر حال نشریات توقیف شده ربطی به دولت نداشته است، بلکه ما کل مجموعه‌ی نظام را در نظر می‌گیریم.

هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند افراد مطالب دروغ بنویسند

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا اجازه نمی‌دهند افراد مطالبی را به دروغ بنویسند و به آنان هیچ تذکری هم داده نشود گفت: مورد اخیر، سردبیر یکی از روزنامه‌های ماست که از خارج از کشور مطالب خود را در روزنامه‌ای منتشر کرده است.

او ادامه داد: چگونه می‌توان مطالب افرادی را منتشر کرد که در خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان نظامی جائرانه توصیف می‌کنند، کسانی که هیچ اعتقادی ندارند و با رادیو فردا و رسانه‌های انگلیسی همراه شده‌اند، چگونه روزنامه‌های ما در داخل کشور مطالب آن‌ها را منتشر می‌کند.

برخورد با افرادی که منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند

وزیر ارشاد با تاکید بر حفظ منافع ملی کشور اذعان کرد: درجایی که افراد این منافع را در نظر نمی‌گیرند، باید با آن‌ها برخورد شود، البته تنها موارد محدودی داشته‌ایم؛ این همه نشریات وجود دارند و ما باز هم مجوز صادر می‌کنیم، چون در ارشاد نگاه حمایتی وجود دارد و ما مجری تصمیمات هیات نظارت بر مطبوعات هستیم.

دولت ما بیش‌ترین سعه‌صدر را داشته است

وزیر ارشاد متذکر شد: دولت ما بیش‌ترین سعه‌صدر را داشته است، در تاریخ پس از انقلاب سابقه نداشته دولتی این چنین مورد هجمه قرار بگیرد و حتی در مواردی جوابیه‌های دستگاه‌های دولتی در برخی نشریات منتشر نشده است.

حسینی تاکید کرد: نمی‌شود روزنامه‌ها تیتر‌های انحرافی بزنند و از شگرد‌هایی استفاده کنند که مطالب را به‌گونه‌ی دیگری منعکس کنند، مثلا در مورد انتخابات افغانستان تیتر و عکس را به‌گونه‌ای انتخاب کرده بودند که انگار درباره‌ی انتخابات ایران است. تعجب می‌کنیم در جامعه‌ی اسلامی که باید ادب، احترام و کرامت افراد مورد نظر باشد چنین اتفاقاتی می‌افتد.

وی درباره‌ی دعوت از رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن‌ماه توضیح داد: رسانه‌های خارجی در ایران دفتر دارند، اما تعامل بسیار خوبی با آن‌ها داریم. البته انتظار داریم خبرنگاران خارجی رسالت خبرنگاری خود را درست انجام بدهند، نه این‌ که مانند گذشته به عنوان پوشش خبری برنامه‌هایی بیایند اما برای انجام کارهای دیگری در راهپیمایی‌ها حضور یابند، هرچند که بالاخره این افراد شناسایی می‌شوند و با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد، البته با سعه‌صدر.

وزیر ارشاد پس از برگزاری این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره‌ی صدور مجوز به نشریات سراسری و روزنامه‌ها گفت: ما به روزنامه هم مجوز داده‌ایم و این چنین نیست که مجوزهای ما تنها برای فصلنامه و نشریات محلی صادر شده باشد.

تریبون نداشتن عده‌ای در کشور کذب محض است

او افزود: اگر نشریات سراسری هم درخواست کرده باشند به این موضوع رسیدگی کرده‌ایم. البته روزنامه‌ نیازمند سرمایه‌گذاری نسبتا زیادی است، علاوه بر این در تهران به اندازه‌ی کافی روزنامه داریم و همه‌ی افراد با همه‌ی نقطه‌ نظرات می‌توانند مسائل‌شان را مطرح کنند. این کذب محض است که عده‌ای در کشور ما تریبون ندارند و در یک کشور آزاد این کاملا طبیعی است که همه‌ی افراد نظراتشان را منتشر کنند.

وزیر اشاد ادامه داد: البته برخی از مطبوعات مطالب نادرستی منتشر کرده‌اند و امنیت روانی جامعه و شخصیت‌ افراد را زیر سوال برده‌اند. حتی در موردی یکی از مطبوعات آدرس منزل مسوولان مملکت را منتشر کرده است آیا در زمانی که ما چندین ترور داشته‌ایم این جز رسالت مطبوعاتی است که آدرس منزل مسوولان منتشر شود؟

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed