تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 دیماه 1388  

 

نخستین هم‌اندیشی طنز رادیویی اردیبهشت‌ماه ۸۹ برگزار می‌شود

 
 

کامران کاظم زاده در نشست دوشنبه درباره نخستین هم ‌اندیشی طنز رادیویی مطالبی را بیان کرد و گفت که این هم‌اندیشی برای نخستین بار توسط رادیو فرهنگ برگزار می‌شود. 

 
 

کامران کاظم زاده در نشست دوشنبه درباره نخستین هم ‌اندیشی طنز رادیویی مطالبی را بیان کرد و گفت که این هم‌اندیشی برای نخستین بار توسط رادیو فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر رادیو فرهنگ اظهار کرد: هیچ کس منکر طنز نیست؛ در دیدار مقام معظم رهبری با مدیران صدا و سیما که در سال 83 انجام شد، یکی از فراز‌های سخنان ایشان بحث طنز بود. ضمن اینکه مقام معظم رهبری در حکم اخیرشان در تجدید حکم آقای ضرغامی، باز هم به روحیه نشاط و شادمانی در جامعه تاکید کردند.

او با تاکید بر اهمیت خنده و اشاعه آن توسط رسانه، خاطرنشان کرد: در رادیو‌های دنیا شبکه‌های خنده وجود دارند؛ ما نیز در مدل بومی خودمان به چنین شبکه‌هایی برسیم و تاسیس چنین شبکه‌هایی بسیار حیاتی است.

مدیر رادیو فرهنگ بر طنز عالمانه و فاخر و تفاوت آن با طنز عوامانه تاکید دارد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این هم اندیشی همین امر است. ما به کرات هر کجا خواستیم عامیانه برنامه بسازیم به اشتباه عوامانه برنامه ساختیم.

وی هدف دوم از برگزاری نخستین هم‌اندیشی طنز رادیویی را بررسی وضع موجود و ترسیم وضع مطلوب عنوان و اعلام کرد: نخستین هم‌اندیشی پنجم اردیبهشت‌ماه 89 در رادیو برگزار می‌شود.

مدیر رادیو فرهنگ یادآور شد: آقای زنده نام پیش از این شورای طنزی را در اداره نمایش تشکیل داده بودند. اما در این شورا تنها بحث طنز در نمایش رادیو مطرح است اما بحث ما طنز در کل رادیو است.

کاظم زاده تاکید کرد: طنز باید مثل خون تازه در تلویزیون و رادیو جاری شود تا روحیه نشاط به جامعه منتقل شود.

وی هدف سوم از برگزاری این هم‌اندیشی را ارج‌نهادن به بزرگانی دانست که در عرصه‌ی طنز رادیو نقش داشته‌اند و افزود: بسیاری از این افراد به گردن رسانه حق دارند و در شرایطی که جامعه با دشواری‌های سیاسی و اجتماعی همراه بود راه را باز کردند و علم سرپا نگه داشتند.

کاظم‌زاده اعلام کرد: از همه‌ی شبکه‌های رادیویی خواسته‌ایم که اعضایشان را به عنوان هیات علمی این هم‌اندیشی معرفی کنند و احمد شیشه‌گران، سعید توکل، صادق عبداللهی، فرهاد خسروی، اسماعیل امینی، ناصر فیض و داریوش مودبیان با ما همکاری دارند.

او اعلام کرد: فراخوان این هم‌اندیشی اعلام شده‌است و علاوه بر مقاله‌های رسیده، سخنرانی‌ها و پنل‌هایی در حوزه‌ی طنز برگزار می‌کنیم.

مدیر رادیو فرهنگ ارائه تعریف صحیح از خط قرمزها را از دیگر اهداف برگزاری این هم‌اندیشی دانست و گفت: بسیاری از این خطقرمزها من در آوردی است و بسیاری را ما براساس نا آگاهی خودمان ایجاد کرده‌ایم؛ من همواره به برنامه‌سازانم می‌گویم وارد مقوله‌ای که به آن اشراف ندارند، نشوند؛ چراکه نتیجه‌اش همین خط قرمز‌هایی است که دیده‌ایم.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این هم‌اندیشی این است که شاید بتوانیم خط قرمز‌ها را جابه‌جا کنیم؛ چراکه بالاخره روزگار، روزگار نویی است و انشاء‌الله به وضع مطلوب و دولتی برسیم که به پویایی طنز در رادیو کمک کند.

کاظم زاده اظهار کرد: آقای سعید توکل طرحی داشته‌اند که امیدواریم خروجی این هم‌اندیشی به نتیجه‌رسیدن آن طرح یعنی تشکیل خانه طنزپردازان در رادیو باشد.

به گفته وی خانه طنزپردازان رادیو استعداد‌های به کشف استعدادهای جوان و جمع شدن طنز‌پردازان دور هم منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت و کارکردهای طنز رادیویی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، گونه شناسی طنز رادیویی، ویژگی‌های عوامل برنامه‌ای طنز رادیویی (بازیگری، تهیه کنندگی، کارگردانی نویسندگی)، تیپ‌سازی و شخصیت پردزای در طنز رادیویی، مقایسه ظرفیتهای طنز رادیویی با سایر رسانه‌ها، محدودیت‌های طنز رادیویی، مرتبط با عرف و فرهنگ عمومی جامعه و ویژگی طنز رادیویی در برنامه‌های کودک و نوجوان و شیوه‌های نوین بهره‌گیری از متون کهن و معاصر (ایرانی و غیر ایرانی‌) در طنز رادیویی موضوعات مورد نظر در این هم‌اندیشی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed