تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 دیماه 1388  

 

اینترنت پرسرعت برای مشاغل خاص مانند خبرنگاران و پزشکان

 
 

از جمله مناقشه‌برانگیزترین اقدامات وزارت ارتباطات دولت نهم، محدودکردن دسترسی کاربران به ارتباط سریع اینترنتی بود که کاربران نمی‌توانند به ارتباط سریع‌تر از kbps 128 دسترسی داشته باشند. 

 
 

خبرآنلاین - از جمله مناقشه‌برانگیزترین اقدامات وزارت ارتباطات دولت نهم، محدودکردن دسترسی کاربران به ارتباط سریع اینترنتی بود که کاربران نمی‌توانند به ارتباط سریع‌تر از kbps 128 دسترسی داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران امروز وعده داد همه مناطق مخابراتی تهران تا آخر ماه جاری می‌توانند اینترنت پرسرعت واگذار کنند.

خجسته‌نیا گفت: هم‌اکنون واگذاری اینترنت پرسرعت در برخی مناطق مخابراتی مانند مناطق 2، 4، 6، 8 و...آغاز شده است و بقیه مناطق مخابراتی دیگر درحال آموزش واگذاری اینترنت پرسرعت هستند که تا آخر ماه جاری این امر محقق خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران همچنین گفت: یکی از برنامه‌های ما واگذاری اینترنت پرسرعت به مشاغلی خاص مانند خبرنگاران، پزشکان و ... است که موفق به دریافت خدمات از PAPها نشده‌اند و همچنین واگذاری دیتا است که تا پایان ماه انجام خواهد شد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا یکی از دغدغه‌های اصلی این شرکت را ارائه اینترنت پرسرعت دانست و گفت: درحال حاضر دیگر دغدغه‌ مخابرات استان تهران اصلا بحث واگذاری تلفن‌ثابت و به روز رسانی آن نیست. به روز کردن واگذاری تلفن‌ثابت در استان تهران بین سال‌های 80 تا 85 بود. هم‌اکنون دغدغه‌ اصلی ما واگذاری اینترنت پرسرعت، واگذاری دیتا و سرویس‌های جدید است.

از نامهربانی‌های وزیر قبلی تا وعده‌های امروز

این وعده مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در حالی مطرح می‌شود که دولت نهم عملکرد موفقی در حوزه فناوری ارتباطات نداشته است. در دوران تصدی سلیمانی بر وزارت ارتباطات، وضعیت دسترسی ایرانیان به شبکه اینترنت به قدری ناکارآمد شد که در این زمینه ایران حتی از کشورهای همسایه مانند پاکستان نیز عقب افتاد.

از جمله مناقشه‌برانگیزترین اقدامات وزارت ارتباطات دولت احمدی‌نژاد، محدودکردن دسترسی کاربران به ارتباط سریع اینترنتی بود. بر اساس این تصمیم، کاربران نمی‌توانند به ارتباط سریع‌تر از kbps 128 (حدود دو برابر سرعت شیوه ارتباطی قدیمی دایال‌آپ) دسترسی داشته باشند.

این وزیر دولت نهم در اظهاراتی که تا مدت‌ها دستمایه طنزپردازی‌ها و نقدهای سنگین به این وزیر و وزارتخانه‌اش شد، گفت: برای سرعت‌های بالاتر از ۵۶ کیلوبایت [یعنی همان سرعت ارتباط قدیمی دایال‌آپ]، مشتری و خریدار وجود ندارد. پهنای باند ۵۶ کیلوبایت برای مصارف کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های ۵۰۰ صفحه‌ای هم مناسب است! او همچنین مدعی شد که ایران در دوران وزارتش در زمره ده کشور اول دنیا از لحاظ رشد در بخش ارتباطات است و حتی از مالزی نیز پیشی گرفته ‌است. این ادعاهای سلیمانی در حالی مطرح می‌شد که معاون آموزش، تحقیقات و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات چندی پیش گفت ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت در مقام ششم منطقه است و از نظر ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت نیز رتبه 15 را در میان کشورهای منطقه دارد؛ چه برسد به رتبه ایران در میان کشورهای جهان!

با این حال در شهریورماه شرکت مخابرات تغییر موضع داد و مسئولان آن دست‌کم در حرف، از ضرورت توسعه اینترنت پرسرعت سخن می‌گویند.

از جمله وفا غفاریان، معاون وزیر و رئیس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: یکی از نکات مهمی که رده ما را در کشور‌های منطقه و در ارزیابی سالیانه‌ای بالا می‌برد، توسعه اینترنت پرسرعت (ADSL) است.

سرعت اینترنت رایگان در کره جنوبی، ٥٠٠ برابر سرعت اینترنت پولی در ایران
وعده‌های مخابرات برای توسعه اینترنت سریع در تهران و کشور در حالی مطرح می‌شود که سرعت اینترنت رایگان در کره جنوبی ٥٠٠ برابر سرعت اینترنت پولی در ایران است.

در همین حال کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند اینترنت پرسرعت (ADSL) به معنای واقعی در ایران وجود ندارد. این کارشناسان می گویند: طبق استانداردهای بین المللی حداقل سرعت اینترنت ADSL، ٥١٢ کیلو بیت در ثانیه است، درحالی که در ایران این سرعت به کمتر از ١٠٠ کیلو بیت در ثانیه می رسد!

براساس برنامه چهارم توسعه تا پایان سال ٨٨ (پایان این برنامه) تعداد پورت های فعال ADSL باید به ٥/١ میلیون پورت برسد؛ درحالی که هم اکنون به جای ٩٠٠ هزار پورت فعال، کمتر از ١٠٠هزار پورت فعال ADSL وجود دارد. به عبارت دیگر نفوذ ADSL در ایران یک نهم میزان پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه است. متخصصان این حوزه معتقدند: شرکت مخابرات با فراهم نکردن تسهیلات لازم و محدود کردن سرعت اینترنت ADSL باعث ورشکستگی شرکت های PAP شده و اکنون نیز برخلاف اصل ٤٤ قانون اساسی در مورد لزوم توجه به امر خصوصی سازی، خود برای راه اندازی پورت های ADSL وارد عمل شده است.

دکتر علی اکبر جلالی، استاد دانشگاه علم و صنعت و پژوهشگرIT، می گوید: اینترنت پرسرعت در جهان استانداردهای خاصی دارد. در بسیاری از کشورهای دنیا سرعت ٥/١ مگابیت بر ثانیه را سرعت معمول برای اینترنت پرسرعت می دانند، این در حالی است که در برخی کشورها از جمله ایران ADSL(اینترنت پرسرعت) به عنوان یک وسیله ارتباط پرسرعت تلقی می شود که حداکثر سرعت آن فقط ١٢٨ کیلو بیت بر ثانیه برای مردم است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر در ایران اینترنت پرسرعت هنوز حتی برای کاربران به صورت ملموس و به معنای واقعی عرضه نشده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed