تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات ارتباطی

تاریخ ارسال: شنبه، 26 دیماه 1388  

 

سخنرانی یحیی کمالی‌پور در سومین کنفرانس جهانی ارتباطات

 
 

پروفسور یحیی کمالی‌پور، در مراسم آغازین سومین کنفرانس انجمن جهانی ارتباطات که خود، ریاستش را نیز بر عهده دارد به ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجام شده و در دست انجام این انجمن پرداخت.  

 
 

همشهری آنلاین، امیر‌عباس تقی‌پور - پروفسور یحیی کمالی‌پور رییس ایرانی دپارتمان هنرهای خلاق و ارتباطات دانشگاه پوردوی آمریکا، طی سفر اخیر خود به هند،علاوه بر سخنرانی در مراسم افتتاح سومین کنفرانس انجمن جهانی ارتباطات در شهر بنگلر هند با حضور در جمع اساتید و دانشگاهیان منیپال هندوستان به بررسی و تشریح ابعاد مختلف زندگی در دنیای دیجیتال پرداخت. گزارش دو سخنرانی اخیر ایشان را می‌خوانید.

منافع ملی کشورها تحت تاثیر ماهواره و اینترنت

پروفسور یحیی کمالی‌پور، در مراسم آغازین سومین کنفرانس انجمن جهانی ارتباطات که خود، ریاستش را نیز بر عهده دارد به ارایه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجام شده و در دست انجام این انجمن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این انجمن فعالیت خود را از سال 2007 میلادی آغاز کرده است گفت: ارتقاء همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های بزرگ در سراسر جهان در حوزه جهانی شدن و ارتباطات، تعریف و انجام پروژه‌ها و فرصت‌های مشترک پژوهشی میان محققان، پژوهشگران، فارغ التحصیلان و دانشجویان حوزه ارتباطات در سراسر جهان، فراهم کردن زمینه‌های تحقیقاتی برای کاوش پیرامون فرصت‌ها و چالش‌های متعدد حوزه‌های آموزش، یادگیری، توسعه ارتباطات، جهانی شدن، رسانه‌های جمعی و همکاری‌های بین‌المللی به همراه برگزاری همایش‌های سالانه در سراسر جهان از جمله اهداف این انجمن است.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ضمن پیشرفت‌های حوزه ارتباطات و اطلاعات دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده است گفت: واقعیت است که امروز جوامع به شدت در هم تنیده شده‌اند این در هم تنیدگی و اتصال، نتیجه توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات است.

روفسور کمالی پور با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، منافع ملی، فرهنگی، هویت و ثبات کشورها تحت تاثیر رسانه‌های جمعی، ماهواره و اینترنت قرار گرفته است افزود: اگر کشوری برای ورود به عرصه‌های نوین، فاقد برنامه باشد با بحران مواجه خواهد شد.

رعایت اخلاق منجر به سلامت ارتباطات جدید انسانی می‌شود دنیای دیجیتال؛ تکامل و تاثیر ابزارهای ارتباطا‌تی‌ بر روی روابط انسانی‌، موضوع سخنرانی‌ دیگر مدیر مرکز مطالعات جهانی در دانشگاه منیپال هندوستان بود.

پروفسور کمالی‌پور در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفت: فن‌آوری اطلاعات ، بیشترین تعاملات انسانی را در سراسر جهان موجب شده است.

او به وابستگی شدید مردم جهان به اینترنت و ماهواره اشاره کرد و گفت: این وابستگی کمیت و کیفیت ارتباط و تعامل انسان‌ها با یکدیگر را تحت تأثیر قرار داده است. مجموعه‌ای ازتأثیرات مثبت فراوان و تأثیرات منفی که میزان آن به کیفیت آموزش کاربران در چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های نوین بستگی مستقیم دارد.

وی تأکید کرد: رعایت اخلاق در فضای مجازی می تواند منجر به سلامت ارتباطات جدید انسانی شود.

رییس ایرانی دپارتمان هنرهای خلاق و ارتباطات دانشگاه پوردو با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچکس نمی‌تواند ادعای مالکیت بر اینترنت داشته باشد افزود: اینترنت فضایی در دسترس، دموکراتیک و باز است.

وی اوقات فراغت و کار انسان‌ها را از جمله عرصه‌هایی دانست که با ورود فناوری‌های نوین دچار دگرگونی شده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed