تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 26 دیماه 1388  

 

فن‌آوری در خدمت مصیبت‌دیدگان زلزله هایتی

 
 

نقشه‌های آنلاین، اهدای کمک مالی با تلفن همراه، ویکی‌ها و مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها از سوی غول‌های فن‌آوری و مخابرات و شرکت‌های کوچک دیگر که رقابت را به کنار نهاده و جدیدترین ابزارشان را برای کمک به زلزله‌زدگان هائیتی به کار بستند، به خدمت گرفته شده‌اند. 

 
 

نقشه‌های آنلاین، اهدای کمک مالی با تلفن همراه، ویکی‌ها و مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها از سوی غول‌های فن‌آوری و مخابرات و شرکت‌های کوچک دیگر که رقابت را به کنار نهاده و جدیدترین ابزارشان را برای کمک به زلزله‌زدگان هائیتی به کار بستند، به خدمت گرفته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به گفته اختر بدشاه که مدیر ارشد امور اجتماع جهانی مایکروسافت است، فن‌آوری نقش کلیدی در بسیج پشتیبانی از قربانیان زلزله هائیتی و همچنین هماهنگی کمک‌های امدادرسانی ایفا می‌کند.

بنا بر اظهارات وی، مایکروسافت 1.25 میلیون دلار کمک کرده و در حال همکاری با گروه NetHope است که در آن شرکت‌های فن‌آوری و سازمان‌های بشردوست گردهم آمده‌اند.

سیسکو و اینتل نیز عضو این گروه هستند که به دنبال برقراری اتصال اینترنتی برای سازمان‌های امدادرسان مختلف حاضر در محل زلزله است که وقوع آن در سه‌شنبه گذشته ده‌ها هزار کشته برجای گذاشت.

به گفته مایکروسافت، مرکز اضطراری هائیتی NetHope در حال حاضر به عنوان یک نقطه کلیدی برای گزارش‌ها، رویدادها، فهرست تماس‌ها و همکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوگل علاوه بر اینکه یک میلیون دلار کمک مالی برای نجات و امداد اهدا کرده است، نقشه‌های آنلاین و ابزارهای تصاویر ماهواره‌یی‌اش را در اختیار امدادرسانان قرار داده تا بتوانند بهتر به ارزیابی خسارت و هماهنگی اقدامات لازم بپردازند.

غول اینترنتی همچنین صفحه وبی را برای هدایت مردم به سوی گروه‌های بشردوستی مانند صلیب سرخ یا پزشکان بدون مرز ایجاد کرده است. اپل نیز به کاربران آی تیونز اجازه داده با استفاده از اشتراک‌های خود در این فروشگاه موسیقی آنلاین کمک‌های مالی از پنج تا 200 دلار مستقیما به صلیب سرخ اهدا کنند.

همچنین پس از فراهم شدن امکان ارسال کمک با استفاده از پیام کوتاه توسط شرکت‌های تلفن همراه آمریکایی، میلیون‌ها دلار نیز از این طریق جمع شده است.

با تشویق کاربران از سوی یکدیگر برای کمک کردن، گروه‌های بشردوستی مانند «یله» و «کمک به هائیتی» جزء محبوب‌ترین موضوعات اخیر سرویس میکرووبلاگ نویسی توییتر هستند که منبع حیاتی اخبار در نخستین ساعات وقوع زلزله بوده است.

شرکت‌های مخابراتی آمریکا از جمله AT&T و وریزون با اعلام کمک‌های مالی برای امدادرسانی، مکالمات رایگان به هائیتی یا همکاری در کمک به بازسازی زیرساخت ارتباطی این کشور فراهم می‌کنند.

سازمان بشردوست «مخابرات بدون مرز» دو گروه اضطراری به کار گرفته تا تسهیلات ماهواره‌یی برای استفاده توسط گروه‌های حوادث غیرمترقبه ایجاد شود و شبکه دیگری را برای فراهم‌سازی امکان مکالمه رایگان دو دقیقه‌ای به هر نقطه از جهان برای مردم عادی برنامه‌ریزی کرده است.

در اینترنت نیز شماری از سایت‌ها از جمله FamilyLinks.icrc.org کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تصاویر و پیام‌هایی را به منظور برقراری ارتباط میان خانواده‌ها و یافتن مکان اشخاص مفقود ارسال کرده‌اند.

گوگل در HaitiCrisis.appspot.com امکان «یافتن اشخاص» را عرضه می‌کند، در حالی که گروه «زلزله هائیتی» در فیس بوک سرویس مشابهی را فراهم کرده و بیش از 186 هزار عضو جلب کرده است. نیویورک تایمز نیز مانند سایر سازمان‌های خبری تصاویر افراد مفقود را در وب سایتش ارسال کرده است.

شبکه داوطلبان هائیتی در haitivolunteer.org داوطلبان و سازمان‌ها را جمع می‌کند، در حالی که مایکروسافت و گوگل با یاهو و سایرین برروی پروژه ویکی آنلاینی به نام CrisisCommons.org متحد شده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed