تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 20 دیماه 1388  

 

خیزش اینترنت به داشبورد خودروها با وجود خطرات

 
 

با وجود نگرانی مدافعان ایمنی نسبت به حواس‌پرتی رانندگان، سازندگان خودرو و شرکت‌های فن‌آوری مکان جدیدی را برای رایانه‌های متصل به اینترنت پیشرفته یعنی صندلی جلوی خودروها یافته‌اند. 

 
 

با وجود نگرانی مدافعان ایمنی نسبت به حواس‌پرتی رانندگان، سازندگان خودرو و شرکت‌های فن‌آوری مکان جدیدی را برای رایانه‌های متصل به اینترنت پیشرفته یعنی صندلی جلوی خودروها یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، غول‌های فن‌آوری نظیر اینتل و گوگل در کار کردن با سازندگان خودرو به‌منظور ایجاد نسل جدید دستگاه‌های وسوسه‌انگیز، فرصت عظیمی برای کسب منفعت می‌بینند.

این شرکت‌ها هفته جاری در نمایشگاه فن‌آوری CES لاس‌وگاس حد بلندپروازی‌شان را نمایش می‌دهند و مانند عرضه نمایشگرهای 10 اینچی در بالای میله دنده که ویدیوهای باکیفیت، نقشه‌های سه‌بعدی و صفحات وب را نشان می‌دهند.

نخستین موج از این دستگاه‌ها که شرکت‌های فن‌آوری و سازندگان خودرو آن‌ها را سیستم‌های اینفوتینمنت یا «اطلاعاتی سرگرمی» می‌نامند، در سال جاری میلادی وارد بازار خواهند شد.

در حالی که امکانات ناوبری تعبیه شده زمانی گزینه‌های پرهزینه‌ای بودند اما سیستم‌های جدید احتمالا در آینده‌ای نزدیک در مجموعه وسیعی از خودروها به تجهیزات استاندارد تبدیل می‌شوند.

این تجهیزات از تماشای ویدیو و استفاده از قابلیت‌های دیگر توسط راننده به هنگام حرکت خودرو ممانعت می‌کنند اما در عین حال می‌توانند تنها با زدن یک انگشت، برای دریافت محتواهایی مانند بررسی رستوران‌ها و آلبوم‌های آهنگ مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از این سیستم‌هایی که پاییز امسال از راه می‌رسد به رانندگان امکان می‌دهد اطلاعات را در هنگام رانندگی دریافت کنند. شرکت‌های فن‌آوری و سازندگان خودرو می‌گویند ایمنی همچنان یک اولویت خواهد بود و خاطرنشان می‌کنند که در حال ساخت یا کار برروی فن‌آوری‌هایی مانند فرمان‌های صوتی و نمایشگرهایی هستند که می‌توانند همزمان نقشه را به راننده و یک فیلم را به مسافر صندلی جلو نشان دهند.

سیستم جدید «مای فورد» شرکت فورد به راننده اجازه می‌دهد دما را تنظیم کرده یا در حالی که خودرو در حرکت است، تماس تلفنی برقرار کند، در حالی که مرورگر وب تعبیه شده آن تنها زمانی کار می‌کند که خودرو پارک شده باشد.

شرکت Audi می‌گوید همزمان دسترسی به قابلیت‌های پیچیده و مختل‌کننده حواس را در سیستم مورد عرضه‌اش محدود می‌کند اما در کل بیش‌تر مسوولیت برای محدودیت استفاده از این دستگاه‌ها متوجه خود رانندگان خواهد بود.

تراشه‌های رایانه‌یی و سایر قطعات هر سال بهبود یافته و همزمان قیمت آن‌ها کاهش می‌یابد و به سازندگان خودرو امکان می‌دهد دستگاه‌های پیشرفته‌تری را معرفی کنند. شرکت هارمان که سازنده چنین سیستم‌هایی برای خودروهاست، سیستم‌های مولتی‌مدیای پیشرفته‌ای را ساخته که قرار است امسال عرضه شود که در آن‌ها از تراشه‌های رایانه‌یی اینتل و ان ویدیا استفاده کرده است. چنین تراشه‌های زمانی به دلیل مصرف بالای الکتریسیته قابل به‌کارگیری در خودروها نبودند.

کنسول داشبوردی جدیدی که توسط فورد رونمایی شده، سرانجام خودروها را وارد سرزمین دستگاه‌های الکترونیکی می‌کند؛ صفحه رنگی 4.2 اینچی در سمت چپ کیلومترشمار اطلاعات مربوط به خودرو مانند سطح سوخت را نشان می‌دهد، در حالیکه نمایشگر همراه در سمت راست مواردی مانند تماس‌گیرنده تلفن همراه یا نام آهنگ در حال پخش را نشان می‌دهد و یک صفحه لمسی هشت اینچی در بالای کنسول مرکزی مواردی مانند پنل‌های کنترل را در حالی که خودرو حرکت می‌کند و صفحات وب را هنگامی که خودرو پارک شده، نشان می‌دهد.

این سیستم قابلیت وای فای، دو پورت USB و مکانی برای وصل کردن یک کی بورد و بسیاری از ویژگی‌های یک رایانه را دارد. تلاش سازندگان خودرو مورد حمایت شرکت‌هایی واقع شده که برای رایانه‌ها تراشه می‌سازند و خواهان به‌کارگیری پردازنده های خود در 70 میلیون دستگاه خودرویی هستند که سالانه در جهان به فروش می‌روند.

قدرت صنعت رایانه، پشتیبانی جدیدی نیرومندی را برای تلاش‌های خودروسازان به‌منظور معرفی فن‌آوری‌های جدید به عنوان منبع سود می‌افزاید. زمانی این شرکت‌ها استریوهای پیشرفته را تبلیغ می‌کردند اما اکنون سیستم‌های ناوبری و تلفن یکپارچه محصولات جذابی به شمار می‌روند.

اما یکی از مسائل کلیدی رانندگی آینده مسئله مختل شدن حواس راننده است. آگاهی نسبت به این مساله رشد کرده و حتی در سال 2003 که افراد کمی چندین کار همزمان را در خودروها انجام می‌دادند، بنابر ارزیابی محققان هاروارد، راننده‌هایی که با تلفن همراه صحبت می‌کردند 2600 تصادف مرگبار و 570 هزار تصادف منجر به مصدومیت را در سال رقم زدند.

به اعتقاد محققان، راننده‌ها هنگامی که به یک نمایشگر نگاه می‌کنند، حتی اگر یک نقشه GPS ساده باشد، با خطر تصادف بیشتری روبه‌رو هستند از این رو با فراهم شدن اطلاعات بیش‌تر توسط چنین سیستم‌هایی برای رانندگان، خطر کلی نیز برای آن‌ها افزایش می‌یابد.

رگولاتورها نیز نگران چنین موردی هستند اما این شرکت‌ها مدعی‌اند سیستم‌های مفیدی را ایجاد می‌کنند که اطلاعات حیاتی را نمایش می‌دهند و قدرت رایانش بیش‌تر به معنی فن‌آوری ایمنی بهتر و همچنین حسگرهایی است که سعی می‌کنند وضعیت‌های رانندگی خطرناک را پیش‌بینی کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed