شرکت تحقیقاتی Nielsen پس از انجام بررسی گسترده روی مردم آمریکا در نوامبر 2009 اعلام کرد میزان استفاده از گیرندههای تلویزیونی نسبت به سالهای قبل بسیار افزایش یافته است.
به گزارش فارس به نقل از سینت، این شرکت تحقیقاتی در پایان بررسیهای خود دریافت که هماکنون 9/29 درصد از مردم آمریکا در منازل خود دستکم چهار گیرنده تلویزیونی دارند و بر این اساس میتوان گفت که یکسوم از 115 میلیون خانواده در این کشور صاحب 4 گیرنده تلویزیونی هستند.
این بررسی نشان داده است که 1/25 درصد از خانوادههای آمریکایی صاحب 3 تلویزیون، 3/28 درصد صاحب 2 دستگاه تلویزیون و 7/16 درصد صاحب یک گیرنده تلویزیونی هستند.
شرکت تحقیقاتی Nielsen در گزارش مربوط به بررسی اخیر خود اظهار داشته است که هماکنون 6/103 میلیون خانه در آمریکا برنامههای تلویزیونی را از طریق خطوط کابلی یا ماهوارهای دریافت میکنند و بیش از 51 میلیون خانه در آمریکا مجهز به کابلهای دیجیتالی هستند.
علاوه بر این، 4/47 میلیون خانه آمریکایی نیز از کابلهای HD استفاده میکنند و برنامههای تلویزیونی را با بهترین کیفیت در اختیار میگیرند.
گزارش شرکت تحقیقاتی Nielsen همچنین بر آن است که مردم آمریکا در حال کنار گذاشتن سیستمهای سنتی و قدیمی الکترونیکی و دیجیتالی و جایگزین کردن آنها با سیستمهای جدید هستند.
در حال حاضر 8/75 میلیون دستگاه پخش CD در خانههای آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد که این رقم کاهش 10 درصدی میزان استفاده از این دستگاهها را نسبت به سال 2007 نشان میدهد. علاوه بر این، در حال حاضر 101 میلیون دستگاه پخش دیسکهای DVD در خانههای آمریکاییها موجود است که این رقم نیز گویای رشد یک درصدی استفاده از این دستگاهها نسبت به سال 2007 است.
شرکت تحقیقاتی Nielsen در ادامه اعلام کرده است که 99 درصد مردم آمریکا برنامههای ویدیویی مورد علاقه خود را در تلویزیون تماشا میکنند. هر یک فرد آمریکایی بهطور میانگین هفتهای 5/31 ساعت برنامه تلویزیونی و ویدیویی تماشا میکند و در این میان، کودکان بین سنین 6 تا 11 سال هفتهای 28 ساعت تلویزیون میبینند.