همکاران سیستم - از سال 2002 تاکنون، 2009 نخستین سالی بود که مردم آمریکا طی آن برای خرید بلیتهای سینما نسبت به خرید فیلمهای سینمایی روی دیسکها پول بیشتری پرداخت کردند و در مجموع، سینما را به تماشای فیلمها در خانه ترجیح دادند.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Adams Media، آمریکاییها در سال 2009 میلادی 87/9 میلیارد دلار به گیشه سینماها پرداخت کردند که این رقم 10 درصد بیشتر از پول پرداخت شده برای تماشای فیلمها در سینما طی سال 2008 بود. در همین سال فروش فیلمها در آمریکا روی دیسکهای DVD و Blu-ray نسبت به سال 2008 حدود 13 درصد کاهش یافت و به 73/8 میلیارد دلار رسید.
طبق گزارش منتشر شده، در کشور کانادا در آمریکای شمالی نیز فروش فیلمها در سینماها نسبت به فروش آنها روی دیسکها افزایش یافت.
کارشناسان اعلام کردند که با این جریان، طی سال 2009 میلادی درآمد شرکت فیلمسازی هالیوود نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.