در سال 2009 برای اولین بار پس از سال 2002 خرید بلیت و حضور در سینما برای مشاهده فیلم های سینمایی از میزان خرید دی.وی.دی فیلم پیشی گرفت.
به گزارش فارس به نقل از وال استریت، این تحول استودیوهای فیلم سازی و سینماگران را نسبت به آینده کار خود خوشحال کرده و چرخشی اساسی در ذائقه مردم و علاقهمندان به سینما محسوب می شود.
بررسی های Adams Media Research نشان می دهد آمریکایی ها در سال 2009 حدود 9.87 میلیارد دلار را صرف خرید بلیط سینما کرده اند که نسبت به سال 2008 حدود 10 درصد افزایش یافته است. در مقابل خرید دی وی دی با 13 درصد کاهش در سال 2009 نسبت به سال قبل از آن به 8.73 میلیارد دلار رسیده است.
برخی کارشناسان معتقدند جذابیت مشاهده فیلم سینمایی بر روی پرده بزرگ و همین طور مقابله جدی و شدید با کپی برداری غیرقانونی فیلم و توزیع و انتشار آن بر روی اینترنت موجب شده تا شرایط به نفع سینماداران و استودیوهای هالیوودی تغییر کند.
این در حالی است که برخی کارشناسان گفته بودند با افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت در جهان شاهد کاهش علاقه به حضور در سینماها از سوی عموم مردم خواهیم بود.