مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی رسانهها پژوهش در حوزه جنگ نرم و تبیین ابعاد جنگ رسانهیی را از برنامههای اصلی این دفتر عنوان کرد.
محمدمهدی انصاری در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه 18 سال است که فصلنامه رسانه از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر میشود، ادامه داد: شماره بعدی این فصلنامه به موضوع جنگ نرم و مباحث تفصیلی مرتبط اختصاص خواهد داشت.
وی افزود: در حوزه جنگ نرم دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها انتشار کتاب را به پژوهشگران برجسته دانشگاههایی چون تهران، امام صادق (ع) و علامه طباطبایی سفارش داده است. کتابهایی که در این حوزه توسط این دفتر منتشر میشود به تعریف جنگ نرم میپردازد و اینکه این نوع جنگ چه آسیبهایی در جامعه ایجاد میکند و نیز به بررسی جنگ نرم در مسایل بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری خواهد پرداخت.
انصاری در بیان هدف دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برای پژوهش در حوزه جنگ نرم و چاپ کتابهای مربوط به آن اظهار کرد: با این کار در حقیقت سواد رسانهیی جامعه در برابر پیامهای رسانهیی بالا میرود و آنها را از حالت انفعالی خارج میکند تا قدرت تحلیل داشته باشند.
مدیرکل دفتر مطالعات وبرنامهریزی رسانهها یادآور شد: در این راستا واقعبینی در مخاطب ایجاد میشود تا پیامهای رسانهها را آنگونه که هست بپذیرند نه آنگونه که رسانه با خط مشی فکری و سیاسی خود قصد القا آن را دارد.