تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: دوشنبه، 14 دیماه 1388  

 

معاون صداو سیما: پس از انتخابات هم بیننده‌مان زیاد شده، هم آگهی‌مان

 
 

معاون سیما درباره شایعه کاهش تعداد مخاطبان و آگهی‌‌های تجاری تلویزیون پس از انتخابات ایران گفت: پس از انتخابات میزان درآمد بازرگانی صداوسیما و بینندگان آن افزایش داشته‌اند و فکر می‌کنم برخی آرزوهای خود را به عنوان اخبار ذکر می‌کنند.  

 
 

معاون سیما درباره شایعه کاهش تعداد مخاطبان و آگهی‌‌های تجاری تلویزیون پس از انتخابات ایران گفت: پس از انتخابات میزان درآمد بازرگانی صداوسیما و بینندگان آن افزایش داشته‌اند و فکر می‌کنم برخی آرزوهای خود را به عنوان اخبار ذکر می‌کنند.

به گزارش فارس در ادامه نشست مطبوعاتی جشنواره فیلمهای تلویزیون مرتضی میرباقری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

بنابراین گزارش وی در این مراسم در پاسخ به این سوال که تولیدات سیما در حوزه تله فیلم از کیفیت پایینی برخوردار است اظهار داشت: اینکه تولیدات چه سریال‌ها و چه تله فیلمها در چه سطح کیفی‌ هستند تخصصی است و نظارت‌ها و تخصص‌ها و پشتوانه‌ها و مشاوران کار همه ضوابط و معیارها و استانداردهای ماست که تعریف شده‌اند.

وی افزود: البته همه کارها از یک وزن برخوردار نیستند و همه آثار کارگردانان و بازیگران و ... نیز از یک سطح کیفی برخوردار نیست.ارزیابی‌ها حکایت از این می‌کند که با توجه به این که ما در یک بازار رقابتی قرار داریم و برای مخاطبانمان امکان دسترسی به سریال‌های خارجی وجود دارد، نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که فاصله سریال‌های ایران با بسیاری از آثار خارجی بسیار است. البته امکان دارد در مراحل اولیه با توجه به محدودیتی که برای خود تولید کنندگان هم وجود داشت، کارها در ابتدا ضعیف‌ترساخته شوند و سازندگان قدرت مانور زیادی نداشتند اما الان می‌بینیم که تله فیلم‌هایی که در مناسبت‌های اخیر پخش شده مورد اقبال مردم قرار گرفته است به همین دلیل جشنواره یک محیط مناسبی برای سنجیده شدن کارها است.

وی با بیان اینکه تولید تله فیلم‌ها یک نهال چند ساله است که انتظار چند ده ساله را نمی‌توانیم از آن داشته باشیم، ادامه داد: باید فرصت‌های مناسب را در اختیار هنرمندان قرار دهیم و استقبال می‌کنیم از اینکه این تولیدات در سایر حوزه‌ها هم مورد توجه قرار گرفته است. البته اقبال همگانی نسبت به تله فیلم‌ها وجود دارد و این‌گونه نیست که فقط قشر پایین‌تر به این تله فیلم‌ها توجه داشته باشند.

معاون سیما در ادامه این مراسم در پاسخ به سوال‌های خبرنگار فارس که برخی از آنها بی‌جواب ماند، مبنی بر اینکه کیفیت تله فیلم‌ها پس از گذشت چندین سال همچنان پایین است و رشد کمی آنها بیش از رشد کیفی آنهاست همچنین حضور افراد ناشناس در حوزه ساخت اینگونه فیلم‌ها به همراه به هدر دادن بودجه بیت المال در ساخت فیلم‌های تلویزیونی به منظور آزمون و خطای برخی از کارنابلدان و ساخت برخی از فیلم‌های تلویزیونی در مدت زمان 4 الی 5 روزه، تصریح کرد: ما در داخل سازمان کار ارزیابی تله فیلم‌ها را انجام می‌دهیم و جشنواره هم یک ترازوست که می تواند کارها مورد توجه قرار دهد حتی جشنواره فیلم‌های سینمایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که برخی از کارها به این وزانت رسیده که در عرصه بین‌المللی استفاده شود و این کار موفق هم بوده است. ضمن اینکه در بین سازندگان تله فیلمها افراد برجسته و بازیگران برجسته‌ای حضور دارند. یعنی اول تمام ظرفیت کسانی که معروف هستند در تولید تله فیلم‌ها مقصود است و بسیار بعید است که کسانی که ساخت آثار موفقی را در کارنامه دارند اعتبار خود را مخدوش کنند.

وی ادامه داد: همچنین چنانچه بناست میدان جدید و نیروی خلاق به نیروهای کار اضافه شود آیا نباید مسیرها برای ورود این نیروها باز شود تا بتوانند با بزرگان این عرصه رقابت کنند و خود را محک بزنند؟ آنها از یک طرف شناسنامه رقبا را دارند و از طرف دیگر منطق رقابتی که باعث رشد خلاقیت‌ها می‌شود.

وی افزود: ما در حال حاضر بسیاری از نیروهای عمده‌ای را که داریم از ظرفیت بالایی برخوردارند و تبادل نظر بسیاری بین سریال‌ها، تله فیلم‌ها و نیروهای سینمایی به وجود آمده است.ارزیابی ما این نیست که اولا آنچه اتفاق افتاده ایده‌آل است ولی برای رسیدن به نقطه ایده‌آل مسیرمان همان مسیری است که طی شده یعنی ایجاد فضای باز برای تولید کارهای خلاق. همچنین ساخت تله فیلم‌ها در مدت چند روز کذب محض است و احتمال دارد در موارد نادری این اتفاق بیافتد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان به طور همزمان مشغول چند کار هستند اظهار داشت: این مسئله یک رویه نیست و معدل ظرفیت ما به گونه‌ای است که همچنان آثار ضعیف وجود دارد اما تلاش می‌کنیم که نقطه ضعف‌هایمان برطرف شود.

همچنین برخی از کارگردان‌های همزمان کار بعدی خود را معین می‌کنند. و با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند این کارها را انجام می‌دهند و ما نمی‌توانیم کارگردان های منع کنیم.

وی همچنین درباره ساخت آثار ضعیف درخارج از استاندارد در مراکز استانها نیز گفت: فیلمهای مراکز استانها و سریال‌ها با آثار تولید شده در تهران فاصله بسیاری دارند و سیاست سازمان این است که از آثار مراکز نیز استفاده کند و ما در گاهی اوقات برای تند کردن ریتم کارها زمان پخش از تلویزیون بخشهایی از آنها را حذف می‌کنیم.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به این مسئله که در مناسبت‌ها چندین فیلم تلویزیونی با موضوعات مشابه به روی آنتن می‌روند گفت: ما ناچاریم که فرصتها را در اختیار کارگردانان بگذاریم تا اگر آنها امسال به دو موضوع می‌رسند در سال بعد سه موضوع متنوع برایشان ایجاد شود و ما باید حمایت از قشر هنرمندی که با تمام وجود به این عرصه آمده را فراهم کنیم تا بتوانند به استانداردها برسند.

میرباقری در پاسخ به سوال دیگری مبنی برتولید سریال‌های الف ویژه تصریح کرد: ما پنج سریال داشتیم که راکد بودند سریال کلاه پهلوی متوقف بود، سرزمین کهن تکلیفش معلوم نبود حتی یوسف و مختار نیز در مراحل اولیه تکلیفشان مشخص نبود. در این مدت اولویت ما این بود که تکلیف سریالها را روشن کنیم. بر این اساس بودجه‌ای که برای پروژه‌های الف گذاشتیم صد در صد ارتقا پیدا کرد و الان تمام سریالها در موقعیت‌های خوبی هستند.

وی افزود: کلاه پهلوی به زودی بخش ایران در ساوه تمام می‌کند و بخشهایی از آن در فرانسه است. لوکیشن میلیاردی سرزمین کهن نیز آماده شده و صاعقه خاموش به تهیه کنندگی حسن بشکوفه و کارگردانی مجتبی راعی مراحل پایانی پیش تولید خود را طی می‌کند.

سریال خواجه نصیرالدین طوسی نیز در مرحله رایزنی با چندین کارگردان است و سریال موسی پیامبر نیز وارد فاز نگارش نهایی شده و ما حداقل سه سریال در سال 89 وارد چرخه تولیدمی‌کنیم. همچنین سریال اقبال لاهوری نیز هست و ما برای اولین بار تا چهار سال آینده سریال الف ویژه‌ای که مردم روی آنتن ببینند داریم امسال هم سریال در چشم باد پخش می‌شود و ما هیچ وقفه‌ای در پخش آثار الف ویژه نخواهیم داشت.

میرباقری درباره ماموریت سیما فیلم نیز گفت: سیما فیلم ماموریت ویژه‌ای که دارد اهتمام در تولید فیلمهای تلویزیونی است و آنها مبادرت به این کار کردند گروههای تخصصی ویژه‌ای ایجاد شده و مجموعه سیما فیلم به صورت نهادینه اقدامهای شایسته‌ای انجام می‌دهد.

وی همچنین گفت:‌ طی سالهای اخیر ما به سمتی هستیم که بسیاری از کارگردان‌ها با ما کار کنند و مدل‌های مختلف حمایتی از کارهای نمایشی داریم که همه جانبه است. یک جنس از حمایتمان تبلیغ و خرید است.

معاون سیما در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه شایعه شده پس از انتخابات از میزان بینندگان و حجم آگهی‌های بازرگانی تلویزیون کم شده تصریح کرد: برخی از این مسائل جنگ روانی است و ما در 9 دی حضور 40 میلیونی کسانی را که رای داده بودند در خیابان‌ها دیدیم که از انقلاب دفاع کردند اما در رسانه‌های بیگانه اعلام شد که چند صد نفر آن هم برای گرفتن ساندویچ به خیابان آمدند اما وقتی هم که چند صد نفر به خیابان‌ها می‌آیند اما رسانه‌های بیگانه‌ اعلام می‌کنند که حضورها میلیونی بوده است.

وی گفت: اگر پاسخ قاطع ما را می‌خواهید این است که میزان درآمد بازرگانی ما افزایش پیدا کرده است بینندگان ما نیز افزایش داشته‌اند برخی آرزوهای خود را به عنوان اخبار ذکر می‌کنند ما الان بسیاری از برنامه‌های نمایشی معروف را داریم که با حضور اسپانسرها ساخته شده‌اند.

میرباقری در پاسخ به این سوال که سالهای پیش سیما اقدام به برگزاری جشنواره مختص برنامه‌های تلویزیونی می‌کرد در حالیکه امسال جشنواره تله فیلمها را جدا کرده گفت:‌ جشنواره سیما در بیش از 10 ساختار برگزار می‌شد و جشنواره جامعی بود اما این جشنواره، جشنواره تله فیلمهاست.

ما الان گرایشمان به این سمت است که جشنواره‌ها را به صورت تخصصی برگزار کنیم. ضمن اینکه کارهای چند قسمتی وارد جشنواره‌های تله فیلمها نخواهد شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed