تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: دوشنبه، 7 دیماه 1388  

 

چرا و چگونه یک نت‌بوک خریداری کنیم؟

 
 

آیا تا به حال به خرید یک نت‌بوک فکر کرده‌اید؟ دلایلی وجود دارد که ممکن است آن دسته از کسانی را که به‌دنبال خرید یک رایانه جدید هستند، ترغیب کند به سراغ این دستگاه قابل حمل کوچک بروند. 

 
 

خبرگزاری ایسنا - آیا تا به حال به خرید یک نت‌بوک فکر کرده‌اید؟ دلایلی وجود دارد که ممکن است آن دسته از کسانی را که به‌دنبال خرید یک رایانه جدید هستند، ترغیب کند به سراغ این دستگاه قابل حمل کوچک بروند.

نت‌بوک‌ها دستگاه‌های رایانه ساده و قابل حملی هستند که به کاربرانشان امکان می‌دهند همواره در ارتباط باشند. بسیاری تصور می‌کردند این دستگاه‌ها برای یک دوره موقتی باشند اما عرضه مدل‌های بیش‌تر و پرفروش شدن آن‌ها از نوت‌بوک‌ها، همه را واداشته نگاه دیگری به آن‌ها بیندازند.

اگرچه برخی از کاربران از نت‌بوک به‌عنوان رایانه اصلی استفاده می‌کنند اما توصیه می‌شود هر کسی که به دنبال جای دادن تمامی فایل‌ها، عکس‌ها و برنامه‌هایش در رایانه قابل حمل است، به دنبال خرید یک نوت‌بوک برود زیرا نت بوک‌ها قابلیت‌های یکسان نوت‌بوک‌ها را نداشته و دستگاه‌های کوچک و قابل حملی هستند که نمی‌توانند از عهده همه اعمال قابل انجام در نوت‌بوک‌ها برآیند.

اما دلایل بسیاری برای خرید یک نت‌بوک وجود دارد و همچنین مدل‌های فراوانی از این دستگاه در بازار مشاهده می‌شوند. دیجیتال تراندز به شرح پنج دلیل قانع‌کننده برای خرید یک نت‌بوک پرداخته که به این شرح است:

- قیمت: این دستگاه‌های رایانه کوچک به دلیل برچسب قیمت معقول که فراتر از 450 دلار نمی‌رود، فوق‌العاده محبوب هستند.

- سبکی وزن: بیشتر نت‌بوک‌ها 970 گرم تا یک کیلوگرم وزن دارند که حمل آن‌ها را فوق‌العاده راحت و آسان می‌سازد.

- اندازه: این رایانه‌های کوچک در اندازه فراتر از مناسب بوده و می‌توانند در کیف یا جیب پشتی جای بگیرند.

- عمر باتری: نت‌بوک‌ها مدت بیش‌تری را می‌توانند کار کنند زیرا کوچک بوده و به مصرف نیروی کمتری نیاز دارند و نیروی پردازش آن‌ها کم بوده و لوازم جانبی و قطعات محدودی دارند.

- سیار بودن: نت‌بوک برای آن دسته از کسانی که مایلند در هر کجا که هستند، به اینترنت متصل شوند دستگاه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

اما چگونه یک نت‌بوک خریداری کنیم؟

تصمیم برای اینکه کدام نت‌بوک می‌تواند برای ما مناسب باشد، ممکن است دشوار باشد زیرا تمامی آن‌ها کاملا شبیه یکدیگرند اما می‌توان به چند نکته زیر اشاره کرد که می‌تواند در انتخاب بهتر تاثیرگذار باشد:

اول اینکه نت‌بوک سنگین خریداری نکنید زیرا در این صورت هدف یک نت‌بوک را بی‌اثر می‌کنید و معمولا اگر نت‌بوک سنگین تر از وزن معمول باشد به این معنی است که گران‌تر خواهد بود که تناسبی با هدف این دستگاه یعنی ارزان بودن ندارد.

دوم باید مطمئن شوید که نت‌بوک موردنظر دارای عمر باتری طولانی است زیرا هیچ دلیلی برای خرید دستگاهی که فورا شارژ باتری آن تمام می‌شود، وجود ندارد.

سوم گرافیک؛ مدل‌های جدید بهتر می‌توانند گرافیک‌های اچ دی را پردازش کنند بنابراین قبل از خرید در مورد این نکته خوب تحقیق کنید.

نکته دیگر کی‌بورد است؛ اگر می‌دانید که زیاد تایپ می‌کنید مطمئن شوید مدلی که خریداری می‌کنید دارای کی‌بورد بزرگی است زیرا برخی از نت‌بوک‌ها دارای کی‌بورد واقعا کوچکی هستند که تایپ با آن‌ها را دشوار می‌کند.

باید مطمئن شوید نت‌بوک موردنظر به اندازه کافی پورت USB و پورت‌های اتصالی دیگر دارد تا درصورت ضرورت بتوان دستگاه‌های دیگر را به آن متصل کرد.

پردازنده هم مهم است؛ شرکت‌هایی مانند اینتل و ان ویدیا در حال عرضه پردازنده‌های مختلفی برای نت‌بوک‌ها هستند، از این رو بررسی سرعت پردازش و همچنین نحوه افزایش دادن سرعت نت‌بوک درصورت کند شدن آن را باید مورد بررسی قرار داد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed