تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 5 دیماه 1388  

 

پاپانوئل ۲۰۰۹، نوئل تکنولوژی!

 
 

اما پیشرفت‌های تکنولوژی کار پاپانوئل را دشوار کرده؛ نوئل ۲۰۰۹، یعنی امسال، را نوئل تکنولوژی نام‌گذاری کرده‌اند. با وجود بحران اقتصادی، هدایای سنتی شب نوئل، یعنی عروسک و لباس و اسباب‌بازی، جای خود را به وسایل پیشرفته‌ی تکنولوژی داده‌اند؛ از «آی‌پاد»های پیشرفته‌ی چند کاره تا دوربین‌های جدید عکاسی و لپ‌تاپ‌.  

 
 

رادیو زمانه - میلیون‌ها مسیحی در سراسر جهان در کنار درخت‌های سبز نوئل، یا همان کریسمس، که با چراغ‌ و روبان‌ تزئین شده‌ بودند، زادروز مسیح را جشن گرفتند. خانواده‌ها با دیدار و گردهم‌آیی خویشاوندان، کریسمس را گرامی داشتند. همواره فرزندانی که از خانواده و پدر و مادر خود دور هستند، تلاش می‌کنند تا در این شب خود را به خانه‌ی والدین و افراد خانواده برسانند.

آمار رسمی شرکت راه‌آهن فرانسه می‌گوید، در تعطیلات نوئل امسال بیش از ۱۲ میلیون نفر، برای رفتن پیش اقوام و خانواده یا رفتن به تعطیلات نوئل از قطار استفاده کرده و می‌کنند. در این روزها پیست‌های اسکی و هتل‌های کوهستانی بسیار پرطرفدارند. جاده‌های فرانسه هم از یک روز پیش از جشن نوئل تا پایان یکشنبه با ترافیک سنگینی روبه‌رو است.

نوئل جشن دادن هدیه و کادو به کودکان است؛ و البته به بزرگترها هم. فرانسوی‌ها قصه‌ی پاپانوئل را برای بچه‌ها تعریف می‌کنند، که با سورتمه‌اش از راه می‌رسد و از راه شومینه یا دودکش بخاری، برای بچه‌ها هدیه می‌آورد.

اما پیشرفت‌های تکنولوژی کار پاپانوئل را دشوار کرده؛ نوئل ۲۰۰۹، یعنی امسال، را نوئل تکنولوژی نام‌گذاری کرده‌اند. با وجود بحران اقتصادی، هدایای سنتی شب نوئل، یعنی عروسک و لباس و اسباب‌بازی، جای خود را به وسایل پیشرفته‌ی تکنولوژی داده‌اند؛ از «آی‌پاد»های پیشرفته‌ی چند کاره تا دوربین‌های جدید عکاسی و لپ‌تاپ‌.

امسال در فرانسه، ۴۳ درصد از هدیه‌های کودکان را ساخته‌های تکنیکی جدید و نومریک تشکیل داده‌اند. نکته‌ی دیگری که نقش پاپانوئل را برای آوردن هدیه‌ها کم‌رنگ می‌کند، خرید کادوها از طریق اینترنت است. آخرین آمار نشان می‌دهد که امسال ۴۱درصد فرانسوی‌ها خرید کادوهای شب نوئل را از طریق سایت‌های اینترنتی انجام داده‌اند. ۲۰درصد بیشتر از سال پیش!

آمارها نشان می‌دهد امسال در فرانسه، ۱۸۰ میلیون شی‌ء مناسب برای هدیه‌ی نوئل، در سایت‌های مختلف، از چند ماه پیش از فرارسیدن نوئل، تبلیغ شده. در این میان یک سایت اینترنتی نیز امسال در فرانسه آغاز به کار کرده، به نام «زولیدپوآنکوم» که هدایای کوچک و بزرگ را برای چند روز و حتی چند ماه کرایه می‌دهد؛ مانند دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری پیشرفته، وسایل اسکی و کنسول‌های بازی الکترونیکی که اغلب قیمت‌های بالایی برای خرید دارند و بیشتر پدر و مادرها نمی‌توانند آن قیمت‌ها را بپردازند.

فرستادن نامه و کارت‌ به پاپانوئل، که از سنت‌های نوئل یا کریسمس است، هم دستخوش تغییر شده‌. پیش از این بیشتر کودکانی که به پاپانوئل نامه می‌نوشتند و از آرزوها و هدایای دلخواه‌شان سخن می‌گفتند، و البته آن‌ها را پست هم می‌کردند، باعث مشکلاتی برای اداره‌های پست می‌شدند؛ چون نامه‌ها آدرس مشخصی نداشت و به سرویس نامه‌های بدون آدرس برگشت داده می‌شد.

اما از امسال، در فرانسه یک سایت اینترنتی برای پاپانوئل ایجاد شده که از کودکان می‌خواهد نامه‌هایشان را به وسیله‌ی اینترنت به او بفرستند. در این سایت آمده است: «پاپانوئل دوست دارد پیام‌های کودکان را بخواند و زیباترین پیام‌ها انتخاب و روی سایت پاپانوئل گذاشته شوند.» البته پاپانوئل روی سایت‌اش به تبلیغ کادوهای مختلف هم اقدام کرده؛ هم فال و هم تماشا!

متن کامل گزارش در سایت رادیو زمانه

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed