تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 2 دیماه 1388  

 

۱۰ اشتباه بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ معرفی شدند

 
 

10 اشتباه بزرگ شرکت مایکروسافت در سال 2009 که موجب شدند سال 2009 یکی از سخت ترین سالهای مایکروسافت باشد معرفی شدند. 

 
 

خبرگزاری مهر - 10 اشتباه بزرگ شرکت مایکروسافت در سال 2009 که موجب شدند سال 2009 یکی از سخت ترین سالهای مایکروسافت باشد معرفی شدند.

بحران و آشفتگی اقتصادی یکی از سختی هایی است که این شرکت را با محدودیتهای زیادی مواجه ساخت، با این حال مایکروسافت می توانست بهتر از آنچه در این سال از پس مشکلات خود برآمد، آنها را مهار کند. در ادامه لیستی از برترین اشتباهات مایکروسافت طی سال 2009 مورد بررسی قرار می گیرد:

موافقت با رفتن کریس لیدل مدیر مالی مایکروسافت: لیدل مهارت استثنایی خود را با توانایی در مدیریت مایکروسافت در زمانهای خوب و بحرانهای وخیم به اثبات رسانده بود. وی با توجه به بحران اقتصادی جهان توانسته بود بسیاری از هزینه های ناشی از مشاغل مختلف در این شرکت را کاهش دهد. وی با تحلیلگران وال استریت در تماس بود به طوری که آنها به صورت مداوم از راهنمایی های وی استفاده می کردند. در واقع رفتن لیدل از مایکروسافت به جنرال موتورز ضایعه ای بزرگ برای هیئت مدیره مایکروسافت و یکی از بزرگترین اشتباهات استیو بالمر به شمار می رود.

ارائه نکردن پیشنهاد ارتقا مستقیم ویندوز XP به ویندوز 7: از دیدگاه رابطه میان مشتریان و فروشندگان نرم افزاری مسیر ارتقا ویندوز XP به ویندوز 7 کاملا اشتباه است. کاربران ویندوز XP نباید از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کرده، ویندوز جدید را نصب کرده و اطلاعات را به سیستم بازگردانند. در واقع مایکروسافت برای ارتقا ویندوز به نسخه جدید آن برای بسیاری از مشتریان و تجارتهای مختلف موانع بسیاری به وجود آورده است زیرا برای برخی از شرکتها یک عکس معمولی به مفهوم یک تجارت است، در حالی که مایکروسافت نمی تواند از تمامی کاربرانی که از نسخه های قدیمی ویندوز استفاده می کنند پشتیبانی کند و این نقص می تواند ویندوز را از تبدیل شدن به سیستم عاملی که باید باشد، دور سازد.

اخراج "دان دوج": اخراج پنج هزار نیروی شرکت مایکروسافت در ماه ژانویه نشانه ای از سرعت رکود اقتصادی و تاثیر شدید آن بر روی شرکت بود. در میان این اخراجی ها نام دان دوج نماینده مایکروسافت در Silicon Valley از همه شگفت انگیزتر بود. این شرکت با اخراج دوج تجربیات حیاتی برای رسیدگی به برنامه هایی برای شروع دوباره، شخصی معتبر در Silicon Valley و یک دوست که به یک دشمن رقیب تبدیل شد را از دست داد زیرا دو هفته پس از اخراج وی، دوج به استخدام گوگل درآمد.

متوقف کردن مشاوره های مالی: مایکروسافت در آغاز ماه ژانویه رد و بدل کردن مشاوره های مالی خود را به وال استریت متوقف کرد. بر اساس گزارش، سی نت این تصمیم به سادگی تصمیمی فاجعه آمیز خطاب می شود زیرا عواقب بسیار ناگواری را برای این شرکت به همراه داشت. با متوقف کردن این فرایند هرج و مرجی در فرایند فروش و درآمد زایی این شرکت به وجود آورد. در مقابل شرکت اپل با ادامه ارائه مشاوره های خود اطلاعاتی مثبت را در زمینه مالی به وجود آورد که این اطلاعات به افزایش قیمت سهام این شرکت کمک بزرگی کرد.

تخریب خط مشی تلفن همراه: در اوایل ماه گذشته مایکروسافت با متوقف نکردن و تغییر ندادن استراتژی تلفن همراه خود و کاهش دادن گزینه های جدید در این استراتژی باعث پیش افتادن موبایل آندورید و کاهش توجه به ویندوز موبایل شد. در این میان مایکروسافت هیچ گزینه جدید برای ارائه نداشت و ویندوز موبایل 6.5 که در ماه اکتبر ارائه شد نیز در زمینه خلاقیت از ویندوزهای آی فن OS و آندروید بسیار عقب تر بود.

تعقیب گوگل در صنعت جستجو: موتور جستجوی گوگل رقیبی شکست ناپذیر برای مایکروسافت به شمار می رود و این شرکت باید در زمینه موتور جستجو دست از رقابت با گوگل بکشد. تنها امید کنونی مایکروسافت برای آینده تلفن همراه است که در واقع آینده جستجو در جهان به شمار می رود و البته خط مشی تلفن همراه این شرکت نیز با مشکلاتی مواجه است. به بیانی دیگر عقده جستجوی گوگلی شرکت مایکروسافت را از مهمترین بخشهای خود، ویندوز موبایل و سیستم "ابر" که سکوی رایانه های نسل آینده به شمار می روند، منحرف کرده است.

متوقف کردن فعالیتهای حیاتی: مایکروسافت با انجام مخالف آنچه بالمر پیشنهاد می داد نسبت به بحران اقتصادی اش واکنش نشان داد. بالمر در نمایشگاه الکترونیک 2009 از اهمیت پس انداز مالی در دورانهای سخت سخن گفت اما مایکروسافت به هیچ وجه توجهی به این پیشنهاد نکرد و در کنار آن پروژه هایی که می توانستند در آینده برای این شرکت درآمدزا شوند را نابود کرد.

اجازه رشد کنترل نشده نت بوک: نت بوکها مانند بیماری های مسری از صنعت رایانه و از مایکروسافت در حال رشد کردن هستند. در سال 2008 تصمیم فاجعه آمیز نصب ویندوز XP Home بر روی نت بوکها گرفته شد و در حالی که مایکروسافت فروش نت بوکهای خود را به ضرب سیستم عامل ویندوز 7 ادامه می دهد، رواج استفاده از لپ تاپهای سبک تر، نازک تر و گران قیمت تر افزایش پیدا کرد و آنها را به جایگزینهای مناسب تری برای نت بوکها تبدیل کرد.

کشتن پروژه های سرمایه زا: مایکروسافت نه تنها تبر کاهش هزینه های شرکت را بر پیکر کارمندان باارزش خود زد بلکه پروژه هایی کوچک را که می توانستند در آینده سرمایه ای قابل توجه به شمار روند را نیز متوقف کرد. این در حالی است که برخی از بهترین محصولات مایکروسافت از همین پروژه های کوچک شکل گرفته اند.

دادن مجوز ActivSync به گوگل: مایکروسافت مجوز پروتکل هماهنگ سازی یا Sync را به رقیب خود گوگل داد. پس از آن گوگل به سرعت از سیستم ActiveSync برای نامه های الکترونیک، تقویم و هماهنگ سازی تماسهای اینترنتی در خدمات خود استفاده کرد. گوگل در عین حال از این تکنولوژی برای ایجاد نرم افزار Exchange Server استفاده کرد که به این شکل شرکتهای تجاری از این خدمات به جای نرم افزار Outlook استفاده کردند. در واقع مایکروسافت با دادن این امتیاز گوگل را در زمینه فناوری هایی مانند تلفن همراه نیز به پیش راند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed