اکونومیست قصد دارد در عرض شش ماه 750 هزار هوادار توییتر و نیم میلیون هوادار فیسبوک به دست آورد.
به گزارش ایسنا، این مجله خبری هفتگی دهها هزار پوند اختصاص داده تا شمار 93 هزار هوادار فعلیاش در سرویس میکرووبلاگنویسی توییتر و 181 هزار هوادارش در میان کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک را به شمار موردنظر برساند.
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، اکونومیست قصد دارد سرویس Facebook Connect را در وبسایتش پیاده کند تا به خوانندگان امکان دهد از طریق اشتراکهای فیسبوک کامنتگذاری کنند.
همچنین این وبسایت ویژگیهای مشابه شبکههای اجتماعی را بهکار گرفته و به کاربران امکان میدهد صفحه پروفایل ایجاد کرده و از طریق توصیههای کاربران دیگر برروی کامنتهایشان در این سایت، شهرت کسب کنند.
ناشر Economist.com با بیان اینکه اجتماعی کردن این سایت هسته استراتژی آن است، ابراز امیدواری کرده که فیسبوک کمک کند تا این سایت خوانندگان جدیدی به دست آورده و سطح بیشتری از مشارکت را در میان خوانندگان فعلیاش ایجاد کند.
اقدام اکونومیست نشانه دیگری از روی آوردن ناشران سنتی به شبکه اجتماعی به عنوان منبع اساسی ترافیک اینترنت و خوانندگان جدید است؛ بی بی سی همانند نیویورک تایمز به تازگی یک دبیر رسانه اجتماعی منصوب کرده است، در حالیکه اسکای نیوز یک خبرنگار برای توییتر دارد. گوگل نیز به تازگی یکپارچه کردن پیامهای ارسالی توییتر در نتایج جستوجویش را آغاز کرده است.