وب سایت به اشتراک گذاری ویدیویی youku.com بیش از40 میلیون دلار را صرف گسترش خدمات خود می کند تا با رقیب دیرینه آمریکایی اش یوتیوب رقابت کند.
به گزارش فارس به نقل از آی تی ورلد، این سایت که در کشور چین و شرق آسیا محبوبیت خاصی دارد به دنبال جذب سرمایه گذاری است و گردانندگان آن بر این باورند برای پشت سرگذاردن دیگر رقبا به 110 میلیون دلار سرمایه جدید نیاز دارند.
این شرکت ظرف چند ماه اخیر 10 میلیون دلار صرف افزایش کیفیت و دامنه خدمات خود کرده و قصد دارد سرویس های تازه ای را به کاربران ارائه دهد.
اگر چه Youku در سال 2006 راه اندازی شده، اما محبوبیت آن در چین هم اکنون بیشتر از یوتیوب است. نمایش ویدیوهای عرضه شده توسط کاربران، خریداری برنامه های محبوب تلویزیونی ها نظیر فیلم ها و سریال ها و دیگر برنامه ها از جمله فعالیت های این وب سایت محسوب می شود.
Youku با بیش از 1500 شرکت رسانه ای و شبکه تلویزیونی برای نمایش محتوای تولید شده توسط آنان قرارداد همکاری امضا کرده است.