همکاران سیستم - اگرچه این روزها ابزارهای مختلفی برای فعالیتهای بدنی افراد در منازل ارایه شده است، اما بررسی جدید شرکت تحقیقاتی NPD Group نشان داد که آمریکاییها تمایل چندانی به استفاده از این وسایل ندارند و تنبلی را ترجیح میدهند.
شرکت تحقیقاتی NPD Group برای بهدست آوردن این نتایج بیش از 10 هزار نفر را مورد مطالعه قرار داد و سوالاتی را پیرامون فعالیتهای آنها در زمان بیکاری طی هفته گذشته پرسید. حدود 81 درصد این افراد اعلام کردند که در اوقات فراغت خود تلویزیون تماشا کردهاند و به طور میانگین، هر یک از آنها در طول یک هفته 10 ساعت تلویزیون دیدهاند.
این مطالعه نشان داد که تماشای تلویزیون محبوبترین کار برای پر کردن اوقات فراغت افراد بالای 13 سال بوده است. این میزان تماشای تلویزیون شامل فیلمها نمیشده و فقط برنامه ورزشی، اخبار و ... را پوشش داده است.
"روس کروپنیک"(Russ Crupnick) از تحلیلگران صنعت ابزارهای سرگرمی در این شرکت تحقیقاتی گفت: «خانوادهها زمان زیادی را مقابل گیرندههای تلویزیونی سپری میکنند و این زمان بیشتر از وقت صرف شده در مقابل لپتاپها و iPodها است. تلویزیون محبوبترین ابزار سرگرمی برای خانوادههای آمریکایی محسوب میشود».
این شرکت تحقیقاتی دریافته است که گیرندههای رادیویی سنتی هنوز به طور کامل بازنشسته نشدهاند. گفته میشود که پس از تماشای تلویزیون، گوش دادن به برنامههای رادیویی بیشترین محبوبیت را برای کاربران دارد. در کل 78 درصد آمریکاییها در زمان بیکاری خود به رادیوهای سنتی گوش میدهند و به طور میانگین، در هفته 5 ساعت به برنامههای رادیویی گوش میکنند.
پستالکترونیکی و سرویسهای ارسال پیامهای فوری اینترنتی(IM) نیز محبوبیت زیادی نزد کاربران داشتهاند و 70 درصد این افراد در زمان بیکاری خود سراغ این دو ابزار نیز رفتهاند. در هفته 4 ساعت از زمان بیکاری این افراد به ارسال پستالکترونیکی و پیامهای فوری اختصاص یافته است. در این بررسی مشخص شد که 60 درصد آمریکاییها همچنان ترجیح میدهند که در اوقات بیکاری موسیقیهای مورد علاقه خود را از روی CD گوش دهند.
همچنین، 47 درصد این افراد سراغ شبکههای اجتماعی میروند و هفتهای 5 ساعت از زمان بیکاری خود را در این سایتها میگذرانند.