سایت میکرووبلاگنویسی یاهو به زبانچینی عرضه شد اما این سرویس در داخل چین مسدود و غیرقابل دسترس است.
به گزارش ایسنا، وب سایت Yahoo Meme رابط کاربری به زبان چینی سنتی که دیگر زبان مورد استفاده در چین نبوده اما مردم محلی میتوانند آن را متوجه شوند، عرضه کرده است.
کاراکترهای زبان چینی سنتی همچنان در هنگ کنگ و تایوان مورد استفادهاند؛ این انتخاب نشان میدهد چین تنها هدف این سرویس نبوده اما یاهو همانند شرکتهای دیگر به طور فزاینده بهدنبال بهرهبرداری از رشد محبوبیت شبکههای اجتماعی در این کشور است.
بر اساس بررسی دولتی، چین بزرگترین شمار کاربران اینترنت را در جهان دارد و از هر سه نفر کاربر چینی یکی یا به عبارتی در حدود 120 میلیون نفر از سایتهای شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
ارسال پیامهای کوتاه در این سایتها بسیار متداول است و مایکروسافت، موتور جستوجوی چینی بایدو و پورتالهای چینی دیگر جزء شرکتهایی هستند که میکرووبلاگنویسی یا سرویسهای مشابه در چین راهاندازی کردهاند.
یاهو کشورهای در حال توسعه بزرگ در آسیا و مناطق دیگر را برای راهاندازی سرویس Yahoo Meme هدف گرفته و رابط های کاربری به زبانهای باهاسای اندونزی، پرتقالی، انگلیسی و اسپانیایی برای Meme عرضه کرده اما مسدود شدن این سرویس در چین مشکلات رگولاتوری برای این صنعت را بارز میکند.
از زمانیکه مقامات چینی توییتر و سرویسهای میکرووبلاگنویسی دیگر را در کمک به ناآرامیهای قومی در غرب این کشور متهم کردهاند، این سرویسها در چین مسدودند.
مقامات چینی از فراهمکنندگان خدمات میکرووبلاگنویسی خواستهاند پیامهای کاربرانی را که سیاسی یا دربردارنده مطالب حساس هستند، سانسور کنند.