نوارهای کاست صوتی بهدلیل امتناع شنوندگان سالمند از پذیرفتن فنآوری جدید، دوباره به صحنه بازگشتند.
به گزارش ایسنا، پس از سالها کاهش فروش در مواجه با رقابت از سوی CDها و دانلودهای دیجیتالی، ناقوس مرگ نوار کاست صوتی دو سال قبل به صدا درآمده و فروشندگان از عرضه این فورمت خودداری کردند.
بر اساس گزارش دیلی تلگراف با این همه شرکتهای نشر موسیقی اکنون به دلیل رشد تقاضا از سوی علاقهمندان سالمند موسیقی، دوباره به عرضه این نوارها روی آوردهاند.
شرکت آیلند رکورد از به فروش رفتن چهار هزار کپی از یک آلبوم در عرض چند هفته غافلگیر شده و اکنون هزاران کپی از این آلبوم را برروی نوارهای کاست سفارش داده است.
به گفته یکی از مسوولان این شرکت، افراد سالمند بسیاری وجود دارند که مستمری دایمی داشته و بیکاری در طول رکود اقتصادی شامل آنها نشده است، از این رو همچنان پول خرج میکنند.
تهیهکنندگان دیگر نیز درصددند تا از گرایش جدید عقب نمانند؛ آنها پس از بررسی آمارهای فروش که نشان میدهد خریداران موسیقی کلاسیک علاقهای به فورمتهای جدید ندارند، معتقدند بازار بزرگی وجود دارد که هنوز از آن بهرهبرداری نشده است.
فروش سالانه نوارهای کاست در زمان اوج خود در سال 1989 و پیش از این که در دهه 1990 توسط CD کنار زده شود، به 83 میلیون در انگلیس رسید. این آمار تا سال 2006 به زحمت به 100 هزار نوار در انگلیس رسید که موجب شد فروشندگان از عرضه آنها خودداری کنند.