تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 19 آذرماه 1388  

 

انتقاد از تغییرات فیس‌بوک در زمینه حریم خصوصی کاربران

 
 

بعضی از گروه های مدافع حقوق دیجیتال و وبلاگ نویسان از مقررات جدید شبکه اجتماعی فیس بوک در رابطه با اطلاعات شخصی کاربران انتقاد کرده اند. 

 
 

بی.بی.سی - بعضی از گروه های مدافع حقوق دیجیتال و وبلاگ نویسان از مقررات جدید شبکه اجتماعی فیس بوک در رابطه با اطلاعات شخصی کاربران انتقاد کرده اند.

منتقدان می گویند این تغییرات که از روز چهارشنبه اعمال شده اند، مطلوب کاربران نیستند و آنها را وادار می کند مطالب خود را با جمعیت گسترده تری از اعضای این سایت سهیم شوند و به راحتی قابل جستجو شوند.

این افراد می گویند تغییرات صورت گرفته جنسیت و محل سکونت کاربران را برای همگان آشکار می کند.

بسیاری از کاربران نیز پیام های اعتراض آمیزی را بر وبلاگ رسمی فیس بوک منتشر کرده اند و گفته اند که کاربری از این سایت را به علت تغییرات صورت گرفته کاهش داده اند.

فیس بوک می گوید این تغییرات به کاربران کمک می کند تا مطالب به روز شده خود را با دیگران سهیم شوند و آنها را وادار نمی کند تا اطلاعات خود را فاش کنند.

ولی به گفته مارک روتنبرگ، مدیرعامل مرکز اطلاعات شخصی الکترونیک در آمریکا، فیس بوک در حال حرکت به سویی است که کاربران را به عمومی کردن همه اطلاعاتشان در این سایت هدایت می کند.

او گفت: "از نقطه نظر حریم شخصی افراد، این کار عادلانه نیست."

به گفته آقای روتنبرگ همکاران او در حال مطالعه تغییرات صورت گرفته در فیس بوک هستند تا احتمال ارتکاب "فریبکاری" به وسیله این شبکه اجتماعی را بررسی کنند.

بنیاد مرزهای الکترونیک نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تغییرات صورت گرفته در فیس بوک به طور آشکار با هدف ترغیب کاربران به آشکار کردن اطلاعات بیشتری نسبت به قبل است.

این بنیاد افزود: "بدتر از آن، این تغییرات میزان کنترل کاربران برای اطلاعات شخصی آنها را کاهش می دهد."

فیس بوک تغییرات مربوط به اطلاعات شخصی کاربران را از نیمه 2009 به طور آزمایشی به اجرا گذاشت. این تغییرات به کاربران اجازه می دهد درباره افرادی که به روز رسانی آنها را می بینند، حق انتخاب داشته باشند.

بری اشنیت، از سخنگویان فیس بوک می گوید کاربران می توانند با وارد نکردن اطلاعات مربوط به جنسیت و محل سکونت خود، بعضی از اطلاعات شخصی خود را از غریبه ها پنهان کنند.

آقای اشنیت گفت: "هر گونه برداشتی درباره تلاش فیس بوک برای فریب دادن اعضا برخلاف اهداف ماست."

او همچنین گفت فیس بوک کاربران را تشویق می کند تا درباره اطلاعات خود بازتر عمل کنند زیرا که جهان در حال حرکت به این سو است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed