تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: توقیف و لغو امتیاز نشریه

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 18 آذرماه 1388  

 

حسین انتظامی: بیش از ۹۵ درصد نشریات به علت رعایت نکردن نظم در انتشار متوقف می‌شوند

 
 

نسل ما پیوسته ارتباطی خطی با مطبوعات برقرار کرده است اما امروز به واسطه توسعه ICT نمی‌توان چنین ارتباطی را از نسل امروز متوقع بود.  

 
 

نسل ما پیوسته ارتباطی خطی با مطبوعات برقرار کرده است اما امروز به واسطه توسعه ICT نمی‌توان چنین ارتباطی را از نسل امروز متوقع بود.

به گزارش ایسنا، ‌دکتر حسین انتظامی - نماینده مدیران مسوول مطبوعات در هیأت نظارت بر مطبوعات - با بیان این مطلب گفت: اگر تا پیش از این بحث عصر صنعت مطرح بود، امروز در عصر IT دوباره موتور حرکت به صفر رسیده است و کشورهایی که در عصر صنعت به نوعی عقب‌افتاده بودند، می‌توانند در این عصر به نوعی این مشکل را برطرف کنند.

نماینده مدیران مسوول مطبوعات در هیأت نظارت بر مطبوعات با تأکید بر این‌که کار در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان به مراتب سخت‌تر از سایر مطبوعات است با ارایه آماری در خصوص فعالیت‌های مطبوعاتی در ایران گفت: به شخصه با تکثیر مطبوعات مخالفم، ما در حوزه مطبوعات همانند بسیاری دیگر از بحث‌هایمان به نوعی با مشکل مواجه‌ایم.

او ادامه داد: من قبول دارم که یکی از مولفه‌های توسعه تعدد نشریات است اما شاخص مهم‌تری همچون مصرف کاغذ در جامعه نشان می‌دهد که ما در حوزه مطبوعات علی‌رغم شعارزدگی‌های سیاسی عقب‌مانده‌ایم.

وی گفت: متأسفانه آمایش فرهنگی در سطح راهبردی و کلان در جامعه انجام نشده و نمی‌شود، بنابراین در حوزه مطبوعات هم به این مسأله نپرداخته‌ایم که مثلا چه تعداد مطبوعات ورزشی مورد نیاز ماست؛ درحال حاضر قریب به 20 نشریه ورزشی در کشور منتشر می‌شود، این درحالی است که در بین شاخه‌های مختلف ورزشی صرفا فوتبال و آن‌هم در سطح لیگ‌های ورزشی مطرح است.

انتظامی گفت: باید نظام طبقه‌بندی صورت گیرد تا جایگاه افراد در نظام مطبوعاتی همانند نظام وکلا مشخص شود که آیا ما واقعا در حوزه ورزشی روزنامه‌نگار حرفه‌یی در حد 20 نشریه را داریم.

او تصریح کرد: ما در حوزه نیروی انسانی و سخت‌افزاری کاری نکرده‌ایم، درحالی‌که لازم است براساس معماری فرهنگی، اولویت‌های لازم را شناسایی کنیم. دولت می‌تواند این اولویت‌ها را مشخص کند و با ارایه امکاناتی به آنان که درصددند با توجه به اولویت‌ها فعالیت‌های نویی را آغاز کنند به فعالیت‌های فرهنگی سامان دهد.

او ادامه داد: به عنوان مثال دولت می‌تواند بگوید با توجه به فقدان نشریه فرهنگی در استان ایلام، فلان امکانات در اختیار صاحبان نشر چنین نشریاتی قرار می‌گیرد.

انتظامی خاطر نشان کرد: در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان نیز خلأ‌هایی را داریم و باید مشخص شود برای این نشریات چه حوزه‌هایی مهم‌ترند. تحقق واقعی اصل 44 قانون اساسی نیازمند تشویق دست‌اندرکاران دولتی برای اجتناب از انتشار نشریات داخلی است.

او افزود: بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید از انتشار چنین نشریاتی جلوگیری کنند و با اختصاص 10 درصد هزینه‌های خود از طریق سایر نشریات تلاش کنند تا منویات خود را به جامعه منتقل نمایند.

نماینده مدیران مسوول مطبوعات در هیأت نظارت بر مطبوعات تأکید کرد: بسیاری از تعطیلی نشریات، سیاسی نیست و بیش از 95 درصد آنان به علت عدم رعایت نظم در انتشار متوقف می‌شوند؛ اگر خواهان کثرت نشریات در کشور هستیم باید به بنگاه‌های مطبوعاتی بهای بیشتری دهیم.

او تاکید کرد: ما مطبوعاتی‌ها باید همت کنیم تا در ایجاد این بنگاه‌ها تلاش بیش‌تری داشته باشیم تا این بنگاه‌ها بتوانند از طریق رعایت اصول مارکتینگ بحث ماندگاری مطبوعات را دامن زنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed