تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: سه شنبه، 10 آذرماه 1388  

 

ضرغامی: آرایش خانم‌ها در برنامه‌های تلویزیونی شرعا و قانونا ممنوع است

 
 

رئیس سازمان صداوسیما گفت: آرایش کردن خانم‌ها در برنامه‌های تلویزیونی شرعا و قانونا ممنوع است چون خلاف شرع است و یک مورد هم نباید اتفاق بیفتد.  

 
 

رئیس سازمان صداوسیما گفت: آرایش کردن خانم‌ها در برنامه‌های تلویزیونی شرعا و قانونا ممنوع است چون خلاف شرع است و یک مورد هم نباید اتفاق بیفتد.

به گزارش فارس، چهاردهمین نشست سراسری افق رسانه صبح امروز با موضوع جنگ نرم، رسانه ملی و راهبردهای 5 ساله در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
بنابراین گزارش، در این مراسم سید عزت‌الله ضرغامی و مدیران سراسری صدا و سیما حضور داشتند.

ضرغامی طی سخنانی به جنگ نرم اشاره کرد و گفت: محوریت مبارزه با جنگ نرم با رسانه ملی است و محوریت برنامه‌های ما باید در این حوزه باشد.

وی همچنین به مسائلی نظیر افق رسانه براساس تحولات محیطی جدید، تاکید و تدابیر رهبر معظم انقلاب در 5 سال گذشته و انتظارات جدید، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ماهواره‌ها، سند فرا دستگاهی فرهنگ و تعاملات بین سازمانی و برنامه 5 ساله توسعه کشور نیز اشاره کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین به استفاده گسترده از اهرم‌های فشار مجامع بین‌المللی در مورد اقدامات سازمان صدا و سیما، ظهور آسیب‌های اجتماعی جدید در جامعه، افزایش شکاف نسلی به دلیل بروز رسانه‌های جدید، همگرایی بی‌سابقه بین ایرانیان داخل و خارج کشور در مقابله با نظام از طریق رسانه‌های مختلف و تحولات جهشی در فن‌آوری‌های رسانه نیز اشاره کرد. همچنین تحول در روش‌های مهندسی پیام، اولویت اصلی سازمان است که با توجه به تحولات محیطی نسبت به 5 سال گذشته باید از ضریب نفوذ بالاتری برخوردار شود.

ضرغامی افزایش تنوع و دگرگونی اساسی در استفاده از فضای مجازی، ظهور آسیب‌های اجتماعی جدید در جامعه، افزایش اختلاف نسلی به دلیل حضور رسانه‌های جدید، تحولات جهشی در فناوری‌های رسانه، پیشرفت‌های چشمگیر در فناوری‌های تولیدی و نظام‌های فشرده‌سازی دیجیتال را از جمله تغییرات عمده نسبت به گذشته ذکر کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به توانمندی‌های بالای رسانه ملی در حوزه‌های مختلف تولید و رضایتمندی و اعتماد ارزشمند مردم به برنامه‌های متنوع فعلی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به صورت شفاهی و کتبی از اقدامات مفید و مؤثر مدیران، هنرمندان و برنامه‌سازان سازمان و زحمات طاقت‌فرسای آنان تقدیر کرده و هم زمان نیز افق‌های جدیدی را برای حرکت روبه جلو ترسیم کرده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود در مورد تغییر مدیران در 5 ساله دوم ریاستش بر سازمان صدا و سیما اظهار داشت: تغییر مدیران مساله عجیبی نیست و همیشه طی سال‌های گذشته وجود داشته است. فضا نباید جو زده شود و به منزله تصمیم‌گیری‌های جدید کسی حق ایجاد فشار روانی ندارد.

به گزارش خبرنگار فارس، راهبردهای ۵ ساله دوم صداوسیما که در این همایش مورد توجه قرار گرفتند، عبارت بودند از:

1- ساماندهی موسیقی (کاهش، پالایش و انتخاب صحیح)
2 - حفظ حریم زن
3 - هدفمندی برنامه‌های گفتگو محور
4 - تحول و ایجاد تنوع در ساختارهای برنامه‌های دینی
5 - تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و توجه جدی به جایگاه دانشکده صدا و سیما
6 - ایجاد فضای حزب‌اللهی و انقلابی در همه بخش‌های سازمان
7 - امید‌بخشی نسبت به آینده نظام
8 - ترسیم قدرت خود ترمیمی نظام در مقابل آسیب‌های موجود
9 - آگاهی بخشی در تمامی سطوح جامعه نسبت به خدمات نظام
10 - ارائه الگوی صحیح سبک زندگی با محوریت اصالت خانواده
11 - استفاده مستمر از تجارب سازمانی بویژه در حوزه روش‌ها با هدف ارتقای کیفیت و کاهش آسیب‌های موجود
12 - اقدام برای طراحی و اندازه‌گیری شاخص‌های کیفیت محتوایی برنامه‌ها

حجم موسیقی در برنامه‌ها کم شود

این موارد ضمن ارائه از سوی رئیس رسانه ملی با توضیحاتی نیز همراه بود. وی با بیان اینکه عمده ملاحظات و مطالبات رهبری و نگرانی‌هایی که برایشان ایجاد می‌شود در حوزه سلبی است تصریح کرد: من امروز از شما می‌خواهم که در حوزه تولید از امروز باید تحولات بسیاری در روش‌های نظارتی خود با کمک بخش نظارت سازمان ایجاد کنید.

نمی‌خواهم بگویم فیلترینگ کنید بلکه مراقب باشید تا اتفاق نادرستی نیفتد، حساسیت‌ها روی عملکرد صدا و سیما فوق‌العاده است چون میلیون‌ها نفر از آن مطلب خط می‌گیرند و مسائلی که با شرع و انقلاب فاصله دارد نباید به هیچ وجه از آنتن پخش شود.

ضرغامی اظهار داشت: اولین مورد موسیقی است بنظر می‌رسد حجم موسیقی در همه برنامه‌ها زیاد است و باید کم شود، همین الان برنامه‌های گفتگو محوری داریم که موسیقی‌های نابهنجاری از آنها شنیده می‌شود در حالیکه حتی برخی از فیلم‌های اکشن غربی نیز موسیقی‌های بسیار فاخری دارند و همه آن آرامش است من نمی‌گویم مانند آنها باشیم بلکه باید از آنها درس بگیریم و از نکات مثبت‌شان استفاده کنیم.پس کاهش و پالایش موسیقی را در دستور کار قرار دهیم.

دوستان در حوزه موسیقی تمام نیازهای شبکه‌ها را می‌سازند و برای سیما نیز تصویر‌سازی مناسب می‌کنند و کارهای ارزشمندی می‌سازند در حال حاضر حوزه موسیقی ما خیلی خوب کار کرده است و شما باید در انتخاب موسیقی مراقبت بسیاری داشته باشید بویژه در مراکز استانی، به تازگی نیز 200 کلیپ خوب به مراکز استان‌ها ارائه شده و اگر قرار باشد انتخاب صحیح صورت بگیرد اولویت با تولیدات مرکز موسیقی است.
وی با بیان اینکه ما دستمان بسته نیست و همه باید کار کنیم تا تولیدات جذابی داشته باشیم گفت: شما دست‌تان در تولید برنامه‌ها باز است و در این حوزه باید نوآوری کنیم شجاعت و ریسک‌پذیری نیز پیش‌نیاز تحولات بنیادی است که ما به دنبال آن هستیم البته ما نسبت به سال‌های قبل در عرصه موسیقی خیلی بهتر شده‌ایم اما باید طوری کار کنیم که کسی نگوید خلاف شرع است و ما بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

آرایش خانم‌ها در تلویزیون شرعا و قانونا ممنوع است

ضرغامی در ادامه سخنان خود به حفظ حریم زن اشاره و تصریح کرد: مساله حفظ حریم زن و مرد بسیار مهم است و باید در این زمینه الگوسازی شود و هم در محیط کاری و هم در برنامه‌ها این مساله باید رعایت شود ما نباید مجری مشکل‌دار داشته باشیم همچنین آرایش کردن خانم‌ها شرعا و قانونا ممنوع است کسی نباید آرایش کند چون خلاف شرع است و یک مورد هم نباید اتفاق بیفتد، همچنین شوخی‌های زننده نیز نباید میان زنان و مردان چه در تلویزیون و چه در رادیو اتفاق بیفتد و ترجیحا اگر مهمان زن داریم مجری هم زن باشد، همچنین گویندگان خبر هم مستثنی از این قاعده نیستند مشاوران بانوان در صدا و سیما باید فعال شوند و در این زمینه کارهای اساسی انجام دهند.

وی همچنین به هدفمندی برنامه‌های گفتگو محور اشاره و اظهار داشت: شما باید بدانید که از برنامه‌های گفتگو محور چه می‌خواهید و هدف از قبل مشخص باشد در حال حاضر سخنرانی‌ها در تلویزیون خیلی زیاد است و باید خیلی کمتر شود و ما از قابلیت‌های هنری استفاده کنیم، مثلا کار ضعیفی شبیه کلید اسرار توانست مخاطبان بسیاری به دست بیاورد و از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشد ما باید شبیه آنها را بسازیم و یکی از اهداف مهم‌مان سوق دادن جوانان به سمت دین و آموزه‌های دینی باشد.

وی در ادامه سخنان خود به دانشکده صدا و سیما اشاره و در این باره گفت: باید برای استادها، متون آموزشی و دانشجویان برنامه‌ریزی شود و فضای دانشگاه حزب‌اللهی و متفاوت با سایر دانشگاه‌ها باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه تحول مورد نظر رهبری ، بطور کلی با تحولی که بسیاری از سیاسیون ، احزاب و گروه‌های سیاسی و رسانه‌های آنان تبلیغ می‌کنند متفاوت است ، گفت : استقلال رسانه ملی در انجام مأموریت‌های خود همواره برای ما اصل بوده و برای حفظ آن آماده پرداخت هر گونه هزینه هستیم.

ضرغامی آگاهی مستمر و همه جانبه را پیش نیاز ایجاد امید پایدار در جامعه دانست و افزود برای تحقق این رهنمود ارزشمند؛ از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و هنری استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه سخنان خود به بحث ترسیم قدرت خود تعلیمی نظام در مقابل آسیب‌های موجود اشاره و اظهار داشت: این مسئله از مسائل مهمی است که دست ما نیز در آن باز است مثلا اگر یک قاضی در اثر نمایش منفی باشد و رشوه می‌گیرد و توسط خود دستگاه شناسایی شود قدرت خود ترمیمی از مصونیت بخشی به نظام است این خوب نیست که ما همه را خوب نشان دهیم.

همچنین اگر خواستیم ملاکی داشته باشیم ملاک ما خانواده است و بی‌احترامی فرزندان به بزرگان خانواده و یا منفی بودن شخصیت‌های بزرگان خانواده جزء محدودیت‌های ما باشد برای تهیه کنندگان اصالت خانواده جزء تاکیدات باشد.

وی ادامه داد: ما در حوزه استراتژی‌ها و عناوین کاری مشکلی نداریم بلکه باید روش‌های ما تغییر پیدا کند و برای مهندسی پیام اصلاح روش‌ها مهمترین اولویت ماست.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما باید بتوانیم شاخص‌های کیفیت را بدست بیاوریم و باید ببینیم چه روش‌های علمی می‌توانیم ارائه بدهیم که ما را به کیفیت برساند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed