تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دولت الکترونیکی

تاریخ ارسال: سه شنبه، 10 آذرماه 1388  

 

سه کتابخانه بزرگ دیجیتالی در تهران افتتاح می‌شود

 
 

شهردار تهران از راه‌اندازی 3 کتابخانه بزرگ دیجیتالی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، پایه و پزشکی در این زمینه خبر داد.  

 
 

شهردار تهران از راه‌اندازی 3 کتابخانه بزرگ دیجیتالی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، پایه و پزشکی در این زمینه خبر داد.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف، صبح امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کتابخانه فنی و مهندسی شهر تهران در دانشگاه امیر کبیر، گفت: از روزی که وارد شهرداری شدم سعی کردم تا با رویکردی جدی در کنار توجه به مسائل کالبدی و فیزیکی، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی و توجه به روح و جسم انسان‌ها و شهروندان را توام با هم دنبال کنیم.

وی افزود: در نظامی اسلامی قرار داریم که وقتی پیامبر ما مبعوث شد بحث خواندن و نوشتن، مهم ترین و سرآغاز مکتب ما شد و بدون شک مهمترین رسالت حکومت اسلامی این است تا شهروندان را به سمت آگاهی و معرفت سوق دهد و شهرداری هم از این امر مستثنی نیست.

قالیباف با بیان این که رسیدگی به مسائل جتماعی و فرهنگی و موضوع کتاب و کتابخوانی مورد توجه شهرداری تهران است، خاطر نشان کرد: امروز در شهر تهران توسعه کالبدی در عرصه مسائل علمی- فرهنگی ، مذهبی و ورزشی و هنری از توسعه بخش فیزیکی در کارهای عمرانی مانند راه و خدمات به مراتب بیشتر است و از مقیاس محله تا بخش بین المللی نیز بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان پروژه در این زمینه در حال احداث است.

شهردار تهران افزود : در همین راستا و بر اساس قولی که به شهروندان داده‌ام تا پایان سال 91 و 92 تپه‌های عباس آباد به عنوان قطب فرهنگی – مذهبی ،علمی و هنری درمقیاس جهانی خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: هرچند این وظیفه بیشتر از شهرداری بر عهده دولت است که دارای امکانات و انفال است و کاری که شهرداری انجام می‌دهد از عوارضی تامین می‌شود که شهروندان گاهی به سختی به شهرداری می‌دهند و به عنوان درآمد شهرداری صرف این اقدامات می‌شود.

وی افزود: هزینه این پروژه ها از پول انفال نیست و دسترنج افراد کارگری است که در شهر برای ابتدایی ترین مسائل زندگی خود مانده‌اند و این پول را به سختی به شهرداری می‌پردازند، پس باید به درستی از این پروژه‌ها استفاده کرد.

شهردار تهران با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در سه حوزه مسائل فرهنگی گفت: در زمینه علوم پایه و مهندسی به یک کتابخانه دیجیتال در کشور نیاز داشتیم که برای این کار دانشگاه امیرکبیر زمین را تامین کرد و شهرداری نیز هزینه آن را پذیرفت و این مجموعه با تجهیزات مدرن و استفاده از تکنولوژی ساخته شد .

وی تاکید کرد: این کتابخانه دیجیتال متعلق به دانشکاه امیرکبیر نیست و باید همه دانشجویان و حتی غیر دانشجویان کشورکه به اطلاعات علوم پایه نیاز دارند بتوانند به مخزن این کتابخانه دسترسی داشته باشند و اداره آن نیز باید به صورت هیات امنایی باشد تا این مرکز یک قطب علمی در کشور شود.

قالیباف در ادامه از راه اندازی کتابخانه دیجیتالی علوم انسانی نیز خبر داد و افزود: برای این کار پارک گفت و گو انتخاب شده است تا هرکس وارد این پارک می‌شود بتواند با استفاده از لپ تاپ خود و یا امکانات پیش بینی شده در پارک با سرعت پهنای 100 مگا بایت بتواند به مخزن کتاب‌ها دسترسی یابد که مقدمات کار فراهم شده و کار در حال انجام است.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: درعلوم پزشکی نیز پارک لاله به عنوان کتابخانه دیجیتالی این حوزه پیش بینی شده است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی آرمان‌های بزرگی در عرصه داخلی و بین المللی داریم و همیشه مدعی هستیم که می‌توانیم، اما باید بدانیم که تا ندانیم نمی‌توانیم، دانایی محوری و دانستن، اساس توانستن است و باید به میزان افق‌های پیش رو دانایی محوری را اساس کار خود قرار دهیم.

وی افزود: در طرح جامع تهران نیز بر اساس سند بالادستی، شهر تهران یک شهر دانش پایه تعریف شده است که این شهر مولفه هایی دارد و برای رسیدن به این مولفه ها باید به جای شعار دادن تلاش کنیم تا اهداف خود را محقق سازیم.

بر اساس این گزارش، کلنگ احداث بزرگ ترین کتابخانه فنی و مهندسی تهران، 18 آبان ماه سال 85 بر زمین زده شد و هم اکنون دارای 97 هزار و 400 کتاب لاتین ، 53 هزار و 400جلد کتاب فارسی ، 21 هزار و 900 پایان نامه و زمینه ارتباط با 32 پایگاه اطلاعاتی را دارد.

این کتابخانه در 9 طبقه بنا شده که با هزینه 12 میلیارد تومان دارای پارکینگ با ظرفیت پارک 170 خودرو ، مخزن کتاب ، سالن های مطالعه و فضاهای اداری و زیر زمین است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed