تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 آذرماه 1388  

 

آینده اینترنت در دست شبکه‌های اجتماعی

 
 

شبکه‌های اجتماعی، اوج انقلاب اینترنتی است و انصافا جایی برای نوآوری‌های دیگر در عصر اینترنت باقی نگذاشته است. اما سرنوشت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به کجا خواهد انجامید؟  

 
 

خبرآنلاین، علیرضا خراسانی - پیتر تیل مبدع و صاحب اصلی سیستم بانک اینترنتی پی‌پال paypal.com، در دانشکده تجارت دانشگاه آکسفورد گفت: «شبکه‌های اجتماعی مجازی، دنیای اینترنت را تغییر می‌دهند و نسل بعدی اختراعات و ابداعات پیرامون اینترنت متعلق به شبکه‌های اجتماعی مجازی خواهد بود».

به عقیده برخی متخصصان در سیلیکون‌ولی، این نوع شبکه‌ها که با secondlife شروع شد، با فیس‌بوک توسعه یافت و در حال حاضر با توییتر به سوی آینده می‌تازد، می‌تواند آینده اینترنت را به دنبال خود بکشاند.

به گزارش نیوساینتیست، پیتر تیل که خود از اولین سرمایه‌گذاران در فیس‌بوک بود، معتقد است که در نزدیکی خط پایان تاریخ شبکه‌های اجتماعی مجازی هستیم و به سرعت به سوی آینده و نسل جدیدی از آنها می‌رویم. به عقیده وی، همان‌طور که عصر کامپیوتر در دنیای اینترنت خلاصه شد، دنیای اینترنت نیز در دنیای شبکه‌های اجتماعی مجازی خلاصه شده و حالا به سوی آینده گام برداشته‌ایم.

وی افزود وقتی وب و شبکه‌های اجتماعی مجازی موجودیت دارند، اختراعات و ابداعات راه خود را می‌روند؛ اما آخرین اختراع در این زمینه شبکه‌های اجتماعی است که بعد از آن، شاهد عقب‌گردی به دهه 1950 / 1330 در عرصه فناوری خواهیم بود.

موافقان و مخالفان
البته کارشناسان دیگر در این همایش چندان با حرف‌های پیتر تیل موافق نبودند. برخی اظهار کردند که شبکه‌های اجتماعی با آغاز خوب خود، هم‌اکنون جا افتاده‌اند و مسیر خود را به خوبی ادامه خواهند داد؛ اما احتمالا به سرنوشتی مانند ای‌میل دچار خواهند شد که همیشه در اینترنت حضور داشته است.

رم شریرام از مدیران گوگل اعتقاد دارد که سرویس فیس‌بوک جایگزین سرویس معمولی ای‌میل خواهد شد، البته او پیش‌بینی می‌کند که خود فیس‌بوک نیز روی ابزارهای همراه مانند گوشی هوشمند متمرکز خواهد شد؛ چراکه کاربران چندان مثل قبل ایستا نخواهند بود که به یک ماشین ثابت تکیه کنند، بلکه کاملا متحرک بوده و همه کارهای خود را با گوشی همراه انجام خواهند داد.

رید هافمن، از دیگر شرکت‌کنندگان در همایش که مبدع و صاحب شبکه اجتماعی مجازی LinkedIn است، با این موضوع موافق است که شبکه‌های اجتماعی مجازی رو به جلو حرکت می‌کنند و در حال رشد هستند. وی با تاکید بر این‌که کاربران با هویت‌های واقعی دست به تبادل اطلاعات و ارتباطات می‌زنند، پیش‌بینی کرد در آینده، اطلاعات بیشتری از مردم در این شبکه‌ها قرار داده خواهد شد و حجم بسیار زیادی از اطلاعات تولیدی توسط این نوع برنامه‌های پرطرفدار، توسعه می‌یابد.

وی هم‌چنین در حوزه تجارت اینترنتی نیز پیش‌بینی کرد که مثلا گوگل در پاسخ به جستجوهای شما، حتی فرد مورد نظر را که باید با وی تماس بگیرید، پیدا کرده و ریز اطلاعات موجود در فیس‌بوک و غیره را ارائه می‌کند.

اما بیز استون، خالق توییتر تاکید دیگری داشت. وی معتقد است که توییتر یک شبکه اجتماعی نیست، چرا که این واژه (شبکه اجتماعی) خود سوال‌برانگیز است. برای وی، مهم این است که چگونه چنین شبکه‌هایی باعث تغییر در مردم می‌شوند. به عقیده وی این نوع سایت‌ها می‌توانند همچون ترکیبات شیمیایی در بهتر شدن رفتار اجتماعی مردم موثر باشند. وقنی مردم بازتر باشند، ارتباطات بیشتری پیدا می‌شوند و و هر لحظه جهانی‌تر خواهند شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed