تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 9 آذرماه 1388  

 

تاثیرناپذیری روزنامه‌های ژاپنی از بحران اقتصادی

 
 

روزنامه‌های ژاپنی که از نظر تیراژ جز بزرگ‌ترین روزنامه‌های جهان هستند به سرعت همتایانشان در اروپا و آمریکا، تنزل نخواهند کرد.  

 
 

روزنامه‌های ژاپنی که از نظر تیراژ جز بزرگ‌ترین روزنامه‌های جهان هستند به سرعت همتایانشان در اروپا و آمریکا، تنزل نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، رییس آساهی شیمبون، چهارمین روزنامه بزرگ ژاپن در گفت‌وگویی با فایننشیال تایمز با بیان این مطلب، انعطاف‌پذیری این روزنامه‌ها را از سیستم توزیع منحصر آن‌ها ناشی دانست.

به گفته کوتارو آکیاما، از شمال تا جنوب ژاپن بیش از 2600 نقطه توزیع وجود دارد که حدود 70 هزار نفر در آن مشغول به‌کارند؛ اظهارات رییس آساهی شیمبون نشان‌دهنده ارزش اشتراک برای رسانه‌های چاپی ژاپن در مبارزه علیه رقابت آنلاین است.

بیش از 90 درصد از روزنامه‌های ژاپنی بر مبنای اشتراک ماهانه که کمتر احتمال لغو آن‌ها وجود دارد، توسط ناشران مستقیما به درب منازل تحویل داده می‌شوند.

تیراژ صبحگاهی آساهی در نیمه نخست 2009 تا 0.1 درصد کاهش یافت و رقیبان اصلی این روزنامه نیز آمار مشابهی داشتند، در حالی که تیراژ روزنامه‌های آمریکایی برای ایام هفته در طول شش ماه تا پایان ماه سپتامبر تا 10.6 درصد کاهش داشته است.

روزنامه آساهی شیمبون تیراژ صبحگاهی 8 میلیون دارد که بیش از مجموع تیراژ روزنامه‌های وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، لس‌آنجلس تایمز، دیلی تلگراف، تایمز و گاردین است، در حالی که یومیوری شیمبون، رقیب این روزنامه هر روز حدود 10 میلیون نسخه می‌فروشد.

به گفته رییس آساهی شیمبون، با توجه به مسن شدن جمعیت و رشد اینترنت در ژاپن، تیراژ اندک اندک اما نه به سرعت کاهش می‌یابد و هیچ راهی برای متوقف کردن آن وجود ندارد اما سرعت این تنزل در مقایسه با آمریکا و اروپا کندتر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نگرانی عمده این روزنامه تاثیر بحران بر تبلیغات بوده که به روزنامه‌های ژاپنی لطمه سختی زده و آساهی را وادار به کاهش هزینه‌ها و کارمندان کرده است. همچنین آساهی شیمبون طرحی برای پولی کردن دسترسی به وب سایتش ندارد اما توجه زیادی را معطوف این تجربه در خارج از این کشور کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed