کنسرسیومی از ناشران مجلات از جمله تایم و کونده نست قصد دارند به طور مشترک دکه فروش آنلاینی برای نشریات خود در فورمتهای دیجیتالی متعدد بسازند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه، ایجاد شرکت جدیدی برای اداره این دکه آنلاین که بهعنوان «آی تیونزی برای مجلات» توصیف میشود، ممکن است تا ماه دسامبر اعلام شود.
اگرچه هنوز قراردادی به امضا نرسیده است اما تایم، کونده نست، هرست و مردیت قصد دارند شرکای دارای سهم برابر در شرکت جدید باشند.
به گفته منابع آگاه در این شرکتها، در مواجه با رکود تیراژ چاپی بسیاری از ناشران مایل به اعمال کنترل بیشتری برروی خوانندگی دیجیتال هستند. برخی از صاحبان روزنامهها نیز برای سرمایهگذاری مشترک ابراز علاقهمندی کردهاند.
شرکت مجله جدید از نظر تئوری خرید نسخههای چاپی و الکترونیکی نشریاتی مانند نیویورکر، اسپورتس ایلوستریتد و اسکوایر را از یک وب سایت ویژه ساده میکند.
همچنین این گروه استانداردهای نرمافزاری را برای مشاهده مجلات در آیفون و بلک بری و دستگاههای کتابخوان و پلتفرمهای دیگر ایجاد خواهند کرد.