تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 4 آذرماه 1388  

 

۱۰ برنامه پرطرفدار تلفن همراه تا دو سال آینده اعلام شد

 
 

موسسه تحلیلی گارتنر با اعلام این که استفاده از برنامه‌های تلفن همراه رو به افزایش است، به تازگی فهرستی از 10 برنامه را تهیه کرده که تا سال 2012 جزء برنامه‌های برتر مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان خواهند بود.  

 
 

موسسه تحلیلی گارتنر با اعلام این که استفاده از برنامه‌های تلفن همراه رو به افزایش است، به تازگی فهرستی از 10 برنامه را تهیه کرده که تا سال 2012 جزء برنامه‌های برتر مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان خواهند بود.

به گزارش ایسنا، 10 برنامه برتر تلفن همراه مورد پیش‌بینی گارتنر برای سال 2010 که برمبنای شماری از عوامل از جمله درآمد، هزینه، کسب و کار، ارزش مصرف‌کننده و ضریب نفوذ ارزیابی شده بازار انتخاب شده‌اند عبارتند از:

انتقال پول

این سرویس به انتقال پول از طریق پیام کوتاه تلفن همراه می‌پردازد و مانند پرداخت موبایل در حال حاضر بیش‌تر در بازارهای نوظهور طرفدار دارد؛ با این همه زمانی فراخواهد رسید که با متداول شدن استفاده از این سرویس، حتی پرداخت با کارت بدهی نیز روش قدیمی به حساب بیاید.

سرویس‌های مبتنی بر مکان

این سرویس گسترده‌تر از شبکه‌های اجتماعی بوده و شامل برنامه‌هایی می‌شود که با استفاده از قابلیت‌های GPS گوشی، خدمات مبتنی بر مکان از هر نوعی عرضه می‌کند. طبق گزارش گارتنر، سرویس‌ مبتنی بر مکان یا LBS یکی از جذاب‌ترین فن‌آوری‌های آینده خواهد بود که شمار کاربرانش از 96 میلیون نفر در سال 2009 به 526 میلیون نفر در سال 2012 می‌رسد.

جست‌وجو

جست‌وجوی موبایل به دلیل تاثیرگذاری بالا بر نوآوری در فن‌آوری و درآمد صنعتی در مکان سوم قرار گرفته است. مسلما این برنامه جدید نیست اما در پلت‌فرم موبایل اندکی تحول به وجود خواهد آمد. بنابر پیش‌بینی گارتنر، مصرف‌کنندگان لزوما به استفاده از سرویس‌های جست‌وجویی که می‌شناسند و وب منحصر نخواهند شد و به جای آن از خدمات فراهم‌کنندگان جست‌وجوی مختلف که فن‌آوری‌های جدیدی برای جست‌وجوی موبایل دارند، استفاده می‌کنند.

مرور

این که فن‌آوری‌های مرور موبایل در آینده بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، امر واضحی به نظر می‌رسد اما طبق گزارش گارتنر، قابلیت‌های مرور وب در حال حاضر تنها در 60 درصد گوشی‌های امروزی وجود دارد اما در سال 2013 این رقم به 80 درصد می‌رسد، یعنی کسانی که هنوز از ویژگی‌های اصلی تلفن استفاده می‌کنند در سال‌های آینده به طور انبوه به وب موبایل می‌پیوندند.

مراقبت‌های پزشکی

تاثیر این فن‌آوری در بازارهای در حال توسعه بیش‌تر احساس خواهد شد و همچنان در مراحل ابتدایی رشد و به‌کارگیری است و در حال حاضر عرضه آن به پروژه‌های پایلوت مربوط است اما در سال‌های آینده صنعت شروع به سرمایه‌گذاری برروی این تلاش‌ها کرده و به عرضه محصولات، سرویس‌ها و راه‌کارهای مراقبت بهداشتی به سازمان‌های ارایه کننده مراقبت‌های متنوع اقدام می‌کند.

پرداخت

پرداخت موبایل نیز مانند انتقال پول، در حال حاضر در بازارهای نوظهور متداول‌تر است اما این روند به سرعت تغییر خواهد کرد. البته گارتنر اذعان کرده با وجود رشد این نوع سرویس‌، چالش‌هایی وجود خواهد داشت و پرداخت موبایل بازار پراکنده‌ای خواهد داشت که روش به‌کارگیری استانداردی در آن وجود ندارد.

سیستم ارتباط میدان نزدیک

این فن‌آوری که به اختصار NFC خوانده می‌شود و برای سرویس‌های پرداخت پول مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برخی از بازارهای اروپایی و بازارهای آسیایی متداول‌تر از آمریکاست و در بسیاری از تلفن‌های امروزی ویژگی استانداردی نیست اما این روند تغییر می‌کند و تلفن‌های مجهز به NFC در حجم بالا عرضه شده و آسیا در به کارگیری آن‌ها پیشروست و به دنبال آن اروپا و آمریکای شمالی قرار خواهند گرفت.

تبلیغات

پدیده جدیدی نیست اما به سرعت رشد می‌کند؛ تبلیغات موبایل یکی از مهمترین راه‌های سرمایه‌گذاری برروی محتوای موبایل است. هزینه صرف شده برروی تبلیغات موبایل در سال 2008 حدود 530.2 میلیون دلار بود و در سال 2012 به 7.5 میلیارد دلار رشد می‌کند. تبلیغات موبایل همچنین توسط شرکت‌ها به همراه تبلیغاتشان شامل تلویزیون، رادیو، روزنامه و فضای آزاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیام فوری

گارتنر می‌گوید تقاضای کاربر و شرایط بازار از جمله عوامل هدایت‌کننده برای به‌کارگیری پیام فوری موبایل هستند. این ویژگی در بازارهای در حال توسعه که تلفن همراه اغلب تنها ابزار ارتباطی کاربر است، جذابیت زیادی خواهد داشت.

موسیقی

گارتنر می‌گوید در زمینه موسیقی در تلفن‌های همراه شاهد مدل‌های نوآورانه جدیدی در هر دو بخش دستگاه و سرویس‌ها خواهیم بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed