بر اساس بررسی اخیر IDC، کاربران شبکههای اجتماعی در چهار کشور آسیایی برای دسترسی به این سایتها ترجیح میدهند بیشتر از دستگاههای موبایل استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش این موسسه با عنوان «بررسی استفاده، جوانب و انحصار: آمدن دوران برای سایتهای شبکه اجتماعی در آسیا اقیانوسیه»، بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان در چین، هند، کره جنوبی و تایلند از طریق تلفنهای همراه به شبکههای اجتماعی مانند فیس بوک دسترسی مییابند.
بر اساس این بررسی که هدف آن تاثیر وب 2.0 بر کاربران بوده، در چین و تایلند 62 و 65 درصد از پاسخدهندگان از تلفن های همراه برای دریافت اخبار و تذکرات، دریافت و پاسخ دادن به پیامها، بارگذاری عکسها یا بهروزرسانی وضعیت شخصی و پروفایلها در این سایتها استفاده میکنند.
از سوی دیگر 19 درصد و 25 درصد از پاسخ دهندگان در استرالیا و سنگاپور کمترین درصد از کاربرانی بودند که به نسخه های موبایل این سایتها مراجعه میکنند.
به گفته تحلیلگران بازار این موسسه، برتری داشتن تلفن همراه نسبت به رایانه در چین، هند و تایلند محبوبیت دسترسی موبایل به سایتهای شبکه اجتماعی را در این کشورها افزایش داده است در حالی که در بازارهای سنگاپور و استرالیا اهمیت رایانه در مقابل تلفن همراه موجب بیعلاقگی به دسترسی موبایل به این سایتها شده است.
طبق گزارش IDC، استراتژیهای قیمت اپراتورهای تلفن همراه در دسترسی موبایل به شبکههای اجتماعی نقش دارد؛ بیشتر کاربرانی که هرگز از تلفن همراه به این سایتها نمیروند، اظهار کردهاند تعرفههای داده گران دسترسی به اینترنت، پیام کوتاه یا MMS، عامل بازدارنده از انجام این کار بوده است.
البته در کشورهایی مانند استرالیا، کره جنوبی و سنگاپور که تعرفههای قیمت نسبتا پایین است، اپراتورها باید دید اشتباه مصرف کنندگان را نسبت به اشتراکهای داده گران اصلاح کنند تا بهکارگیری برنامههای اینترنت موبایل رونق بگیرد.