تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 27 آبانماه 1388  

 

افتتاح کتابخانه‌ای به نام کاظم معتمدنژاد در فرهنگسرای رسانه

 
 

مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» نوشته‌ی کاظم معتمدنژاد با افتتاح کتابخانه‌ای به نام این استاد و پیشکسوت علم ارتباطات، عصر روز سه‌شنبه، 26 آبان‌ماه به مناسبت هفته کتاب در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.  

 
 

مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» نوشته‌ی کاظم معتمدنژاد با افتتاح کتابخانه‌ای به نام این استاد و پیشکسوت علم ارتباطات، عصر روز سه‌شنبه، 26 آبان‌ماه به مناسبت هفته کتاب در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، معتمدنژاد در این مراسم اظهار کرد: کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» مجموعه مقالاتی است که در طول سال‌های 67 تا 87 به صورت مقدمه در کتاب‌های مختلف پژوهشگران ارتباطات منتشر شده است.

این استاد ارتباطات با بیان این‌که تا کنون مقالات مورد نیاز دانشجویان رشته ارتباطات به صورت پراکنده بوده است، افزود: مقالات گردآوری‌شده در این کتاب مقالات جدیدی نیست و به دلیل دسترسی آسان دانشجویان به منابع ارتباطات، به صورت کتاب گردآوری شده است.

او خاطرنشان کرد: کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» از یک پیش‌آغاز تشکیل شده که نوشته‌هایی مستقل و جدید از من است که در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی نظام جهانی ارتباطات است.

معتمدنژاد با بیان این‌که این کتاب با کمک مؤسسه نشر شهر به چاپ رسیده است، گفت: برای کمک به رشد و توسعه علم ارتباطات در کشور هزینه‌ی تألیف کتاب را به جامعه ارتباطات کشور اهدا می‌کنم.

او همچنین گفت: کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» توجه ویژه‌ای به نظام نوین ارتباطات دارد.

مهدی محسنیان راد نیز در این مراسم، معتمدنژاد را در علم ارتباط شناسی کشور یک فرد خاص توصیف کرد و گفت: دکتر معتمدنژاد همیشه به دانشجویان خود لطف داشته و برای کتاب‌های آنان چندین صفحه مقدمه نوشته است.

او اضافه کرد: مقدمه‌ای که دکتر معتمدنژاد برای کتاب من نوشته، از متن خود کتاب بیش‌تر خواننده و مراجعه‌کننده داشته است.

این استاد ارتباط شناسی با اشاره به این‌که زبان فارسی به عنوان یک جزیره در دنیا به شمار می‌رود، افزود: اگر آثار دکتر معتمدنژاد در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان به چاپ می‌رسید، از بازخورد بیش‌تری برخوردار بود.

احمد میرعابدینی نیز معتمدنژاد را در عرصه ارتباطات یک نهاد اجتماعی توصیف کرد و گفت: زحماتی که این استاد بزرگ به تنهایی برای علم ارتباطات کشور طی سالیان دراز انجام کشیده، نیازمند فعالیت چندین دستگاه و مؤسسه است.

این استاد ارتباطات با بیان این‌که دکتر معتمدنژاد در کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» به ابعاد مختلف عرصه ارتباطات پرداخته است، اضافه کرد: با مقدمه استاد در این کتاب، آشنایی خوانندگان با دنیای ارتباطات بسیار افزایش‌ می‌یابد.

میرعابدینی تصریح کرد: دکتر معتمدنژاد در زمینه علم ارتباطات مسؤولیت اجتماعی را به طور عام و مسؤولیت حرفه‌یی را به طور خاص انجام داده است.

او کتاب «ارتباطات در جهان معاصر» را خلاصه‌ای از علم ارتباطات در جهان امروزی دانست و گفت: دکتر معتمدنژاد در این کتاب به تمامی ابعاد علم ارتباطات پرداخته است.

در ادامه، محمدجواد شوشتری - رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران - با بیان این‌که کتاب اصلی‌ترین شاخصه فرهنگی در کشورهاست، گفت: سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران وظیفه ترویج علم و ادب را در سطح شهر تهران دارد.

او اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، معرفی مشاهیر علمی به افراد جامعه است که در حال حاضر در قالب تحلیل و رونمایی از آثار برگزار می‌شود.

شوشتری با بیان این‌که رونمایی از آثار بزرگان علم در جامعه باید افزایش یابد، افزود: میزان انتشار کتاب در کشور با توجه به سابقه‌های فرهنگی عظیم ایران باید افزایش یابد.

رییس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران تصریح کرد: رونمایی و معرفی آثار بزرگان علم و ادب در سطح شهر تهران موجب تشویق هرچه بیش‌تر دانشجویان در زمینه کتاب‌خوانی می‌شود.

او اضافه کرد: فرهنگسرای رسانه به عنوان بخشی از شهر تهران وظیفه اصلی خود را که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است، به صورت موجهی انجام داده است.

در این مراسم همچنین کتابخانه تخصصی علم ارتباطات با نام پروفسور معتمدنژاد - پدر علم ارتباطات ایران - به مناسبت هفته کتاب در فرهنگسرای رسانه افتتاح شد.

این کتابخانه هزارعنوانی و دوهزارجلدی دارای دو بخش قرائت‌خانه و کتابخانه است.

در کتابخانه تخصصی ارتباطات پروفسور معتمدنژاد، کتاب‌هایی با موضوعات جامعه‌شناسی وسایل ارتباط جمعی، پیامدهای اجتماعی رسانه‌های نوین، آشنایی با فناوری‌های نوین ارتباطی و سنخ‌شناسی رسانه‌ها گردآوری شده است.

گفتنی است، کتابخانه تخصصی معتمدنژاد دارای نرم‌افزار کتاب‌شناسی و سیستم دیجیتالی جست‌وجوی کتاب است.

در پایان مراسم نیز لوح تقدیری از سوی فرهنگسرای رسانه به کاظم معتمدنژاد به خاطر فعالیت‌هایش در زمینه علم ارتباطات اهدا شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed