تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: خبرگزاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 26 آبانماه 1388  

 

دانشکده خبر «خبرگزاری مهر» سال آینده آغاز به کار می‌کند

 
 

قائم مقام خبرگزاری مهر گفت: این خبرگزاری در راستای آموزش علمی خبرنگاران از سال اینده دانشکده خبر خبرگزاری مهر را افتتاح خواهد کرد و در سطوح لیسانس و فوق‌لیسانس اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.  

 
 

قائم مقام خبرگزاری مهر گفت: این خبرگزاری در راستای آموزش علمی خبرنگاران از سال اینده دانشکده خبر خبرگزاری مهر را افتتاح خواهد کرد و در سطوح لیسانس و فوق‌لیسانس اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

به گزارش فارس سعیدآلادپوش در سی و یکمین نشست اجلاس اوآنا که در تهران برگزار شده است، گفت: خبرگزاری مهر یکی از اعضای فعال سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه است و همواره تلاش کرده با استفاده از فناوری های اطلاعات نوین اطلاعات و ارتباطات ICT به پیشرفت‌ها و فهم بیش‌تری از جهان ارتباطی دست یابد.

وی اظهار داشت: خبرگزاری مهر در سال 2001 با تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصان خبر و تکنولوژی اطلاعات (IT) اقدام به طراحی نرم افزاری کاملاً بومی کرد که با بهره‌گیری از حداکثر استانداردهای لازم فضایی حرفه‌ای در حوزه تولید خبر فراهم آورد.
آلادپوش اضافه کرد: این نرم‌افزار مبنی بر وب با دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده و در نسخه‌های بعد زبان‌های عربی، آلمانی، اردو و ترکی استانبولی نیز به آن اضافه شد.
همچنین نرم‌افزار «مهر»‌ رتبه اول را در بین نرم‌افزارهای خبری ایران کشف کرد.

وی افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های مهم خبرگز‌اری مهر ارتباط دوسویه با کاربران خود بوده است. در همین راستا و در جهت تعامل مؤثرتر کاربران، سیستم عضوگیری الکترونیک خبرگزرای از 3 ماه قبل راه‌اندازی شد و در این مدت بیش از 4 هزار نفر به عضویت مهر درآمدند.

قائم مقام خبرگزاری مهر اضافه کرد: عضویت در سرویس‌های مختلف نظیر خبرنامه‌های ا‌لکترونیکی، آژانس عکس، شرکت در کلاس‌های آموزشی و نشست‌های خبری از جمله سرویس‌هایی است که در حال حاضر اعضای مهر از آن استفاد‌ه می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این در راستای افزایش کیفیت اخبار و ارزیابی لحظه‌ای تولیدات خبرنگاران و گروه‌های خبری، امکان ارزیابی کیفی اخبار در سیستم تحریریه الکترونیکی مهر اضافه شد که بر اساس آن خبرها در سطوح مختلف ارزش‌گذاری می‌شود.

آلادپوش ادامه داد: هم اکنون با روند توسعه حوزه‌های خبری و نیاز به تفکیک‌پذیری آن‌ها برای دسترسی هرچه سریع‌تر کاربران، خبرگزاری مهر اخبار خود را در 14 سرویس خبری که برخی حوزه‌ها از جمله فرهنگ و هنر و استان‌ها خود شامل زیرشاخه‌های دیگر می‌شود در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تعداد این حوزه‌ها در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری مهر علاوه بر خبرنگاران خود در تهران در هر 30 استان کشور دفاتر نمایندگی و در نقاط مختلفی از جهان رابطان خبری دارد که این مسئله باعث تنوع اخبار و فراگیری مناسبی شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم انجام شده طراحی و راه‌اندازی آژانس عکس خبری مهر است که علاوه بر آرشیو تصاویر خبری و طبقه بندی موضوعی آن‌ها امکان دسترسی به این تصاویر را برای دیگر رسانه‌ها و همکاران از جمله اعضا اوآنا فراهم کرده است.

آلادپوش ادامه داد: امکان جست‌وجوی پیشرفته موضوعی در میان تصاویر خبری، ارائه و فروش این تصاویر از دیگر دستاوردهای آژانس عکس مهر است.

وی گفت: امکان ارائه و فروش عکس های مهر از طریق کارت اعتباری برای متقاضیان و ارائه فیلم‌های خبری کوتاه از دیگر دستاوردهای نرم‌افزارهای جدید است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: از ابتکارات بی سابقه خبرگزرای مهر در بین سایت های خبری، سیستم خبرهای فوری است که با ترکیب تکنولوژی آجکس و جابا‌ شیوه جدیدی را در ارائه این گروه از اخبار و القای زنده بودن سایت به کاربر ارائه کرده است.

قائم مقام خبرگزاری مهر ادامه داد: ابتکار دیگری که از سوی پژوهشگران و مراکز مطالعاتی مورد استقبال قرار گرفت سیستم خبرهای مرتبط است با وجود این سیستم با وصل کردن هریک از خبرهای مهر لیستی از خبرهای مرتبط با آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اخبار مرتبط یک خبر هیچ مسئولیتی به لحاظ کاری و تعداد ندارد.

آلادپوش تصریح کرد: باتوجه به جوان بودن مهر با افتخار می‌گویم رشد بازدیدکنندگان آن قابل توجه بوده و اکنون کاربران مهر با میانگین 3 میلیون جلسه بازدید ماهانه بیش از 48 میلیون صفحه را مشاهده می‌کند.

این تعداد فقط شامل بازدیدهای مستقیم سایت و خروجی فقط متن خبرگزاری است و با در نظر گرفتن دریافت کنندگان اخبار مهر از طریق RSS و خبرنامه‌ها تعداد پاسخ به درخواست از مرز 130 میلیون در ماه فراتر رفته است.

وی افزود: از دیگر اقدامات خبرگز‌اری مهر در یک سال اخیر اتصال به اینترنت ملی از طریق فیبر نوری است.

اتصال به شبکه فیبر نوری این امکان را برای خبرگزاری مهر فراهم آورد تا با انتقال تعدادی از سرورهای خود به داخل کشور، علاوه بر کاربران اینترنت، امکان دسترسی کاربران اینترانتی خود را به اخبار خبرگزاری فراهم آورد.

مهر نخستین خبرگزاری غیردولتی ایرن است که به شبکه فیبرنوری پیوسته است.
وی اعلام آمادگی خبرگزاری مهر را برای مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجربیات کارشناسان خود و استفاده از تجربیات همکاران و کارشناسان دیگر اعضا اعلام کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed