تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: سه شنبه، 26 آبانماه 1388  

 

شکست طرح یک لپ‌تاپ به ازای هر کودک در کشورهای فقیر

 
 

زمانی که نیکولاس نگروپونته در سال 2005 از اجرای طرحی برای فروش لپ تاپ های 100 دلاری به کودکان و نوجوانان کشورهای فقیر خبر داد، بسیاری تصور کردند که این طرح با استقبال و موفقیت مواجه می شود، حال آنکه پس از گذشت 4 سال این طرح به بن بست رسیده است. 

 
 

زمانی که نیکولاس نگروپونته در سال 2005 از اجرای طرحی برای فروش لپ تاپ های 100 دلاری به کودکان و نوجوانان کشورهای فقیر خبر داد، بسیاری تصور کردند که این طرح با استقبال و موفقیت مواجه می شود، حال آنکه پس از گذشت 4 سال این طرح به بن بست رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از پی سی پرو، اجرای این طرح در چهار سال اخیر با دشواری های زیادی مواجه بوده و منتقدان از همان زمان می گفتند ابتدا باید کودکان فقیر در کشورهای در حال توسعه را با لپ تاپ و اهمیت آن آشنا کرد و آموزش های لازم را به آنها ارائه کرد و سپس برای فروش لپ تاپ به آنها اقدام کرد.

پیش بینی می شد در قالب این پروژه تا سال 2007 پنج میلیون لپ تاپ ارزان قیمت در کشورهای فقیر و در حال توسعه به فروش رود، اما تا آغاز سال 2009 تنها 1.5 میلیون لپ تاپ از این طریق به فروش رسید.

کارشناسان مستقل می گویند برنامه ریزی و زمان بندی نامناسب و استراتژی ضعیف باعث این عدم موفقیت شده است. از سوی دیگر در کشورهایی مانند برزیل، چین و هند این تصور ایجاد شده که غرب به این بهانه در صدد ترویج صنایع و تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری خود است.

در برخی از کشورهای دیگر مانند اوگاندا و پرو نیز بی ثباتی های سیاسی و اجتماعی و فقر شدید عمومی این طرح را به شکست کشانده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed